مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

دنبال آسیاب قهوه برقی یا آسیاب قهوه دستی؟ کدام را بخریم؟

چرب زبان

آشپزخانه هر خانه یکی از مکان های حیاتی است که در آن لحظات لذت بخشی را با دست های خود ایجاد می کنیم. یکی از نوشیدنی های محبوبی که در آشپزخانه خانه یا کافی شاپ خود تهیه می کنیم قهوه است که راز استفاده از آسیاب قهوه تازه، بر هیچ کس مخفی نیست. اما سوال اینجاست؛ آسیاب قهوه برقی یا آسیاب قهوه دستی؟ اگر هدف صرفا آسیاب کردن قهوه است، کدام می تواند خرید بهتری باشد؟ در این مقاله، نگاهی عمیق به دو نوع آسیاب برقی و دستی می‌اندازیم و تجزیه و تحلیل صادقانه‌ای از جوانب مثبت و منفی آسیاب‌های قهوه دستی در مقابل برقی ارائه می‌کنیم.

آسیاب قهوه دستی

به صورت کلی، آسیاب قهوه دستی دستگاهی است که از یک میله دستی برای آسیاب دانه های قهوه استفاده می کند. آسیاب قهوه دستی از یک قسمت شیشه ای یا فلزی (قرارگیری پودر آسیاب قهوه)، قسمت شیشه ای یا پلاستیکی فوقانی (محل قرارگیری تیغه ثابت، تیغه متحرک و میله فلزی)، واشر و دسته متحرک با درپوش ساخته شده است. شما می توانید درجه آسیاب قهوه را تنظیم کرده و سپس دانه های خود را خرد کنید.

فواید استفاده از آسیاب قهوه دستی

آسیاب قهوه دستی

  • عملکرد آسان

آسیاب قهوه دستی، به دلیل عدم استفاده از فن آوری پیچیده برخلاف آسیاب قهوه برقی، عملکردی ساده دارند. به راحتی قهوه خود را درون مخزن ریخته و شروع به چرخاندن دسته آسیاب کنید. شما با هیچ تنظیمات یا دکمه گیج کننده ای مواجه نخواهید شد.

 


سرو قهوه

توی این پک فوق العاده، تهیه و سرو قهوه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! تهیه و سرو قهوه رو سریع یاد بگیر وحسابی پول دربیار!


 

  • حمل و نقل آسان

آسیاب قهوه دستی، به دلیل عدم نیاز به برق گزینه ایده آلی برای مسافرت، طبیعت گردی، محل کار و … است. برخی از دستور تهیه های قهوه های خاص نیز در کافی شاپ ها توسط آسیاب های دستی انجام می شود.

  • قیمت

از دیگر مزایای چشمگیر آسیاب قهوه دستی نسبت به نوع برقی، قیمت آن است. قیمت آسیاب دستی به دلیل عملکردی ساده تر به مراتب اقتصادی تر است.

  • دوام و بازدهی

آسیاب قهوه دستی معمولا از مواد با کیفیت بالا مانند فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. جنس مقاوم این آسیاب ها باعث می شود ماندگاری طولانی تری داشته باشند و تا سال ها برای شما عملکرد مفید داشته باشند.

معایب آسیاب قهوه دستی

با وجود مزایای چشمگیر و منحصربه فرد آسیاب قهوه، معایبی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

  • زمان گیر

آسیاب کردن قهوه آن هم به روش دستی نیازمند انرژی، صبر و حوصله است. در صورتی که به دنبال آسیاب قهوه در حجم های بالا هستید، آسیاب قهوه دستی شما را وادار به خرید آسیاب قهوه برقی خواهد کرد.

  • ظرفیت محدود

آسیاب های قهوه دستی به طور معمول دارای مخزن (هوپر) کوچک تری در مقایسه با همتایان برقی خود  هستند. این به آن معناست که اگر به دنبال تهیه قهوه با حجم بالاتری هستید، نیازمند به تکرار آسیاب قهوه به دفعات هستید و باید چندین بار مخزن آسیاب را پر کنید.

  • تنظیمات نازسازگار درجه آسیاب

در صورتی که به دنبال درجه آسیاب خاصی هستید باید به دنبال آسیاب قهوه دستی خاصی هم باشید. برخی از آسیاب های قهوه دستی در تهیه پودر قهوه برای روش های مختلف دم آوری ایده آل هستند اما برخی از مدل های ارزان تر ممکن است شما را در تهیه آسیاب قهوه با ثبات و یکدست با مشکل مواجه کند. برای مشاهده و خرید انواع آسیاب قهوه دستی به کافه مال مراجعه کنید.

آسیاب قهوه برقی

در حالی که آسیاب قهوه دستی جذابیت خود را دارد اما مطمعنا برخی از مزایای آسیاب قهوه برقی را نمی توان نادیده گرفت. یکی از بزرگ ترین مزایای آسیاب قهوه برقی، سرعت و کیفیت است. اگر به دنبال تهیه قهوه آسیاب شده با حجم بالا برای خاته، فروشگاه یا کافی شاپ خود هستید، قطعا آسیاب قهوه برقی را انتخاب کنید. اگر به سرعت اهمیت می دهید و از راحتی فن آوری مدرن قدردانی می کنید، آسیاب قهوه برقی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. با این حال، صدا، لرزش و قیمت بالای برخی از آسیاب های برقی می تواند از نکات منفی آن باشد.

مزایای آسیاب قهوه برقی

مزایای آسیاب قهوه برقی

  • سرعت

تنها با فشار دکمه شروع به کار، آسیاب قهوه برقی،  قهوه شما را سریع آسیاب می کند. این می تواند برای صبح های پر مشغله که نیاز به کافئین دارید ایده آل باشد. همچنین سرعت در اماکن شلوغ و تجاری از موارد کلیدی موفقیت در کسب و کار است.

  • ظرفیت

آسیاب قهوه برقی مخزن بزرگتری نسبت به نوع دستی دارد. به این معنی که قابلیت آسیاب بیشتری را ممکن می سازد. این ویژگی برای پذیرایی از مهمانان یا علاقمندان قهوه در فروشگاه می تواند مفید باشد.

  • درجه آسیاب

آسیاب های برقی می توانند انواع درجه آسیاب از ریز تا بسیار درشت را به صورت کاملا یکنواخت آسیاب کنند. اگر از دم افزارهای نسل سوم (کمکس، ایروپرس، سایفون، فرنچ پرس، دریپر و …) استفاده می کنید، نیاز به درجه آسیاب های متفاوتی خواهید داشت.

  • امکانات بیشتر

بسیاری از آسیاب های قهوه برقی دارای تنظیمات متعددی هستند که می توانند به کیفیت فنجان قهوه شما کمک کنند. انتخاب درجه آسیاب، میزان خروجی بر اساس ثانیه، گیرنده پرتافیلتر یا پاکت (آسیاب قهوه آندیمند و آسیاب قهوه دوزردار)، صفحه نمایش با تنظیمات دستی و … از امکانات دستگاه های آسیاب برقی است.

معایب آسیاب قهوه برقی

با وجود مزایای چشمگیر آسیاب قهوه برقی، معایبی به چشم می خورد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • تعمیر و نگهداری

آسیاب قهوه برقی بر خلاف نوع دستی، دارای قطعات و اجزای بیشتری هستند که می تواند نظافت و نگهداری را نسبت به همتایان دستی خود دشوار، زمان بر و پیچیده کند.

  • هزینه

آسیاب های قهوه برقی با کیفیت بالا می توانند گران تر از آسیاب های دستی باشند. با این حال، می‌توانید گزینه‌های برقی مقرون به صرفه را نیز پیدا کنید، اما ممکن است آن‌ها همان سطح ثبات و یکنواختی آسیاب را ارائه نکنند.

  • صدا و لرزش

در صورتی که در آپارتمانی با دیوارهای نازک زندگی می کنید، صدای بلند خرد کردن قهوه می تواند کمی آزار دهنده و پر سرو صدا باشد.

  • اتکا به الکتریسیته

آسیاب های قهوه برقی برای کار کردن نیاز به برق خواهند داشت. این ممکن است در برخی موارد که دسترسی به برق محدود است مشکل ساز باشد.

برای مشاهده و خرید انواع آسیاب قهوه برقی به کافه مال مراجعه کنید.

آسیاب قهوه برقی یا آسیاب قهوه دستی؟

انتخاب آسیاب قهوه دستی و برقی می تواند به ترجیحات شخصی و سبک زندگی شما وابسته باشد. برخی از علاقمندان، ترجیح می دهند تا قهوه خود را به صورت دستی آسیاب کرده و از صدای خرد شدن دانه ها لذت ببرند. با این حال، اگر راحتی، سرعت و یکنواختی پودر قهوه برای شما اولویت دارد، ممکن است آسیاب برقی مناسب تر باشد. قبل از خرید آسیاب قهوه، پاسخ سوالات زیر را برای خود در نظر بگیرید.

  • بودجه شما چقدر است؟ چقدر حاضرید برای یک آسیاب قهوه خرج کنید؟

  • چند وقت یکبار قهوه درست می کنید؟

  • به چه میزان قهوه آسیاب شده در یک زمان مشخص نیاز دارید؟

  • چه نوع اندازه آسیاب برای روش دم کردن خود نیاز دارید؟

  • قهوه ات را کجا درست می کنی؟ آیا به برق دسترسی دارید؟

  • چقدر وقت و انرژی برای تهیه قهوه دارید؟

همچنین شما می توانید قبل از خرید آسیاب قهوه با متخصصین کافه مال مشورت کنید تا آسیاب قهوه مناسب خود را تهیه و خریداری کنید.

سخن پایانی

انتخاب آسیاب قهوه مناسب می تواند یکی از عوامل مهم در تهیه یک فنجان قهوه بی نظیر باشد. در این باره متخصصین براین باورند که استفاده از آسیاب قهوه تازه همانند نان تازه برای یک وعده غذایی است. صرف نظر از اینکه در نهایت کدام آسیاب قهوه را انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که کلید یک فنجان قهوه استثنایی و بی نظیر، استفاده از دانه های با کیفیت تازه برشته شده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع آسیاب های دستی و آسیاب های برقی به سایت کافه مال مراجعه کنید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا