ریپورتاژ آگهی

از پایتخت به دل شمال: جذابیت‌های مسیر قطاری تهران رشت

چرب زبان

رشت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. در چند سال اخیر، به‌دنبال سفرهای متعدد از پایتخت به رشت و افزایش علاقه مردم به سفر با قطار، راه آهن تهران رشت شروع به فعالیت کرده است. اگر شما به منظور سفری کم‌هزینه و جذاب قصد دارید با بلیط قطار تهران رشت به این شهر شمالی سفر کنید، در این مطلب برای آشنایی با جاذبه‌های مسیر قطار تهران رشت همراه ما باشید.

فاصله تهران تا رشت با قطار

مسیر قطار تهران تا رشت یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای ریلی کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل انتخاب بسیاری از افراد برای سفر به رشت و شهرهای شمالی، استفاده از قطار تهران رشت است. فاصله این دو شهر 324 کیلومتر است که با خودروی شخصی 4 ساعت و با قطار حدود 5 ساعت طی می‌شود.

چرا سفر از تهران به رشت را با قطار برویم؟

همان‌طوری که بیان کردیم، اختلاف فاصله زمانی پیمودن مسیر تهران تا رشت با ماشین و قطار، یک ساعت است. البته این یک ساعت برای زمانی است که حرکت در جاده‌های تهران رشت بدون توقف و هیچ‌گونه ترافیکی انجام شود. در ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته، ترافیک جاده تهران رشت سنگین می‌شود که ممکن است پیمودن این جاده 10 ساعت طول بکشد. به دلیل نبود معضل ترافیک در مسیرهای ریلی، مسافت‌ها همیشه و در هر زمان در یک مدت ثابت طی خواهد شد. به‌علاوه سفر با قطار نسبت به هر وسیله نقلیه دیگری امن، راحت و کم‌ هزینه‌تر است.

حتی اگر مسیر ریلی تهران تا رشت چند برابر هم طول می‌کشید، به‌دلیل جذابیت‌های مناظر بین راه به‌ویژه مناظر طبیعی، مسافران احساس خستگی نمی‌کردند. در این مسیر، ایستگاه‌های مختلف و دیدنی‌های منحصربه‌فرد بین راه، سفر به شمال را برای مسافران لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

ایستگاه‌های قطار تهران رشت

بین ایستگاه قطار تهران و رشت، چند ایستگاه قطار دیگر وجود دارد. در مسیر تهران تا رشت، از ایستگاه قطار تهران که حرکت می‌کنید، پس از مدتی به ایستگاه سیاه چشمه قزوین می‌رسید. پس از پشت سرگذاشتن ایستگاه قطار سیاه چشمه قزوین، تا رسیدن به رشت، قطار در ایستگاه‌های کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم توقف می‌کند و در نهایت به ایستگاه راه آهن رشت و پیربازار می‌رسد.

مسافران می‌توانند با خرید اینترنتی بلیط قطار تهران رشت در هرکدام از ایستگاه‌های بین راه سوار قطار یا از آن پیاده شوند. در این مسیر مناظر و دیدنی‌های خیره‌کننده‌ای پیش چشمان مسافران قرار می‌گیرد.

word image 43469 2

دیدنی‌های مسیر قطار تهران رشت

در مسیر قطار تهران رشت به‌هیچ‌وجه احساس خستگی و کسالت نخواهید کرد. با دیدن زیبایی‌های این مسیر، به‌ویژه پس از ایستگاه سیاه چشمه قزوین، گذر زمان را حس نمی‌کنید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

 ازجمله مهم‌ترین دیدنی‌های مسیر قطار تهران رشت، مناظر سرسبز دشت‌های شمال است که با پشت سر گذاشتن ایستگاه سیاه چشمه پدیدار می‌شوند.

 در ایستگاه منجیل، تماشای توربین‌های در حرکت به‌ویژه در روزهایی که باد می‌و‌زد، منظره شگفت‌انگیز و ناب دیگری است که فقط در قطار تهران رشت آن را خواهید دید. منجیل را به‌عنوان شهر بادگیرهای ایران می‌شناسند.

 یکی دیگر از جذابیت‌های مسیر قطاری تهران رشت، عبور از بزرگ‌ترین پل راه آهن کشور است. این پل، 1430 متر طول دارد و از روی سد پرآب سفیدرود عبور می‌کند.

 ایستگاه امامزاده هاشم و مناظر طبیعی آن نیز یکی دیگر از جذابیت‌های مسیر ریلی تهران رشت است که قطار با عبور از پل طولانی رودبار به آن می‌رسد.

قطارهای مسیر تهران رشت

مسیر قطار تهران رشت یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است و هر ساله مسافران متعددی از این راه، میان تهران، رشت و شهرهای بین راه جابه‌جا می‌شوند؛ در این راستا شرکت‌های ریلی، قطارهای متنوعی از لوکس تا اقتصادی را روانه این خط کرده‌اند. در ادامه با قطارهای غالبا فعال در این راه ریلی و امکانات آنها آشنا خواهید شد.

قطار فدک تهران رشت

یکی از بهترین قطارهای موجود در مسیر تهران رشت، مربوط به شرکت فدک است. قطارهای این شرکت در کلاس‌های مختلف شامل اکونومی، بیزنس و ویژه هستند و امکانات آن‌ها نسبت به کلاسی که دارند، متفاوت است؛ اما به‌طورکلی این قطارها همچون هتل‌های 5 ستاره امکانات و راحتی را برای مسافران فراهم می‌کنند. مزیت خرید بلیط قطار تهران رشت از شرکت فدک این است که برای هر بودجه‌ای، بلیط مناسب وجود دارد. قطارهای فدک امکاناتی به شرح زیر ارائه می‌دهند:

  • پذیرایی با غذا و نوشیدنی‌های باکیفیت
  • سرویس‌های بهداشتی فرنگی و ایرانی
  • سیستم‌های تهویه مطبوع
  • سیستم‌های صوتی و تصویری و امکانات سرگرم‌کننده
  • و ….

word image 43469 3

قطار رجا تهران رشت

یکی دیگر از شرکت‌هایی که به‌طورمعمول قطارهایی فعال در مسیر تهران رشت دارد، شرکت ریلی رجا است. قطارهای رجا در مسیر تهران رشت، باکیفیت و مرغوب هستند. این قطارها ازجمله قطار 5 ستاره زندگی، قطار 4 ستاره صبا، و قطار 4 ستاره سپر امکانات کامل برای راحتی و آسایش مسافران فراهم می‌کنند.

قطار 4 ستاره صبا از نوع قطارهای اتوبوسی یا سالنی است. صندلی‌های راحت و استاندارد، مانیتور و هدفون برای سرگرمی، سرویس بهداشتی و امکانات پذیرایی در این قطار تعبیه شده است.

قطار 4 ستاره سپهر از نوع کوپه‌ای 4 تخته است. کوپه‌های این قطار به امکانات متنوعی از جمله سیستم‌های صوتی و تصویری، سیستم تهویه سرمایشی و گرمایشی، میزهای تاشو برای صرف غذا، پذیرایی با میان وعده، بدنه و شیشه‌های عایق، چراغ مطالعه، پریز برق و … مجهز شده است. در هر واگن نیز سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وجود دارد.

بهترین زمان برای خرید بلیط قطار رشت

با توجه به تعداد زیاد مسافرانی که قطار را برای سفر به شمال و رشت انتخاب می‌کنند و همچنین نظر به اینکه تهران مبدأ سفر بسیاری از افراد برای سفر به شمال است، بلیط قطارهای رشت در اکثر ایام سال به ویژه در تعطیلات تابستان، نوروز، سایر ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته، سریعا به فروش می‌رسد. به‌طورکلی، بهترین زمان برای خرید بلیط قطارهای این مسیر، روزهای آخر هفته، قطارهای نیمه شب و خرید بلیط چند روز یا چند هفته پیش از موعد سفر است. شما می‌توانید از چندین هفته پیش از سفر، بلیط قطار را از سایت فلای تودی با قیمت ارزان خریداری کنید.

فلای تودی؛ پایان جستجوی شما برای رزرو آنلاین بلیط قطار

فلای تودی، یک آژانس مسافرتی معتبر در ایران است که امکان رزرو بلیط قطار برای تمام مسیرهای ریلی کشور را تنها در چند دقیقه فراهم کرده است. با ورود به سایت فلای تودی می‌توانید تمامی قطارهای مسیر تهران رشت در این سایت را مشاهده کنید و پس از بررسی کامل جزئیات، امکانات قطار، ساعت حرکت، ایستگاه‌های بین راه و قیمت بلیط قطار تهران رشت، مناسب‌ترین آن را برای سفر خود خریداری کنید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا