آموزش نکات روابط زناشویی موفق

همه چیز در مورد طلاق در دوران عقد

چرب زبان

طلاق در دوران عقد نیز به 3 روش کلی توافقی، از طرف زن و یا از طرف مرد صورت می‌گیرد و می‌تواند دلایل مختلفی هم‌چون ازدواج در سنین پایین، اختلافات فرهنگی، ازدواج اجباری، طولانی شدن مدت زمان عقد و … نیز داشته باشد.

دوران عقد یکی از شیرین‌ترین زمان‌هایی است که زوجین در کنار یکدیگر هستند، اما در این دوران نیز ممکن است که ناسازگاری‌هایی نیز بین زن و مرد به وجود آید و در نتیجه این موضوع می‌تواند منجر به طلاق آن‌ها شود. بسیاری از زوجین در این برهه‌ از زندگی خود متوجه این موضوع می‌شوند که بایستی به زندگی مشترکشان پایان دهند. طلاق در دوران عقد نیز به 3 روش کلی توافقی، از طرف زن و یا از طرف مرد صورت می‌گیرد و می‌تواند دلایل مختلفی هم‌چون ازدواج در سنین پایین، اختلافات فرهنگی، ازدواج اجباری، طولانی شدن مدت زمان عقد و … نیز داشته باشد. با توجه به این موضوع ممکن است سوالاتی نظیر این‌که طلاق در دوران عقد چگونه است ؟ و همچنین طلاق در دوران عقد چقدر طول می‌کشد ؟ برای شما پیش آید.

از این رو ما در دادنیک یکی از موسسه‌های حقوقی برتر در تهران می‌خواهیم در ادامه، مطالبی را در رابطه با طلاق در دوران عقد در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع طلاق در دوران عقد

همان‌طور که در ابتدای مطالب نیز اشاره شد، طلاق در دوران عقد انواع مختلفی دارد و ما قصد داریم در ادامه این بخش از مطالب انواع آن‌را برای شما بیان کنیم.

طلاق از طرف مرد در دوران عقد

با توجه به ماده 1133 قانون مدنی، به مرد این امکان داده شده که بتواند با رعایت شرایط مقرر به دادگاه مراجعه کرده و تقاضای طلاق همسرش را به ثبت برساند. البته مرد بایستی عاقل، بالغ، قاصد و مختار باشد تا پس از مراجعه به دادگاه و ثبت درخواست طلاق، بتواند گواهی عدم امکان سازش را درخواست کند.

در نهایت پس از دریافت گواهی عدم امکان سازش، امکان طلاق همسر برای مرد به وجود خواهد آمد و او پس از پرداخت کامل حق و حقوق زن از جمله مهریه، نفقه و … می‌تواند زوجه را طلاق دهد.

طلاق از طرف زن در دوران عقد

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، به‌طور پیش فرض حق طلاق به مرد داده شده است، اما با توجه به ماده 1130 قانون مدنی اگر شرایط زندگی برای زن قابل تحمل نباشد، این امکان را خواهد داشت که برای طلاق گرفتن از همسر خود اقدام کند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

2 1

البته روش دیگری نیز برای این‌کار وجود دارد و آن هم داشتن حق طلاق است. در ادامه نیز به شرایط طلاق در دوران عقد از طرف زن اشاره شده است.

  • حق طلاق اگر حق طلاق به زن داده شده باشد، وی می‌تواند با استناد به همین موضوع برای طلاق گرفتن از همسر خود اقدام کند.
  • عسر و حرج اگر زن در شرایط سختی برای زندگی کردن قرار بگیرد، می‌تواند درخواست طلاق دهد. برخی از شرایط عسر و حرج نیز عدم پرداخت نفقه، غیبت بیش از 4 سال، ضرب و شتم زن، ابتلای مرد به بیماری‌های صعب العلاج، اعتیاد داشتن مرد به مشروبات الکلی و مواد مخدر، محکوم شدن مرد به حبس برای 5 سال یا بیشتر و … هستند.

باکره بودن یا نبودن زن در دوران عقد چه تاثیری در پرداخت مهریه دارد ؟

مهریه جزو حق و حقوق قانونی زن بعد از طلاق است. زمانی‌که در دوران عقد، زوجین به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند کنار هم بمانند، یکی از مسائلی که بایستی به آن رسیدگی شود، باکره بودن یا نبودن زوجه در این دوران است. چرا که با توجه به این موضوع میزان مهریه پرداختی از طرف مرد به زن مشخص می‌شود. به این ترتیب که اگر مشخص شود زن باکره است، نیمی از مهریه به او تعلق خواهد گرفت، اما اگر مشخص شود که زن باکره نیست، مرد مکلف به پرداخت تمام مهریه به زوجه است.

طلاق در دوران عقد چقدر طول می‌کشد ؟

این موضوع که طلاق در دوران عقد چقدر طول می‌کشد بستگی به نوع طلاق و همچنین نحوه پیگیری آن دارد. به‌طور مثال طلاق توافقی ممکن است حدودا یک ماه طول بکشد اما طلاق از طرف مرد بین 4 الی 6 ماه به طول انجامد. در عین حال این مدت زمان ممکن است برای طلاق از طرف زن نیز متفاوت بوده و با توجه به این‌که معمولا در این نوع از طلاق مرد راضی به جدا شدن نمی‌باشد، زمان زیادی صرف این مسئله شود، مگر این‌که حق طلاق به زن داده شده باشد.

مزایای داشتن وکیل برای طلاق در دوران عقد چیست ؟

پروسه رسیدگی به طلاق در دوران عقد ممکن است برای بسیاری از افراد زمان‌بر و خسته کننده باشد، چرا که اگر بدون داشتن اطلاعات کافی برای رسیدگی به این موضوع اقدام کنید، نمی‌توانید به راحتی و در اسرع وقت به خواسته خود برسید. از این رو همواره پیشنهاد می‌شود که از یک وکیل طلاق توافقی متبحر کمک بگیرید. در ادامه نیز به مزایای داشتن وکیل برای طلاق اشاره شده است.

  • اگر یک وکیل طلاق در کنار شما باشد، این امکان را خواهید داشت که در زمان خود برای رسیدگی به پرونده‌تان و همچنین دستیابی به نتیجه دلخواه صرفه جویی کنید.
  • وکیل طلاق می‌تواند به جای شما در دادگاه حاضر شود و از حق شما دفاع کند.
  • یک وکیل طلاق می‌تواند به شما مشاوره‌هایی تخصصی در رابطه با مسائلی هم‌چون دریافت مهریه بدهد.

کلام آخر 

طلاق در دوران عقد ممکن است برای هر زوجی اتفاق بیفتد. اما این‌که چگونه این مسئله را در اسرع وقت به نتیجه برسانید، مهم است. ما در موسسه حقوقی دادنیک سعی بر این داشتیم که در مطالب ذکر شده اطلاعاتی جامع را در رابطه با طلاق در دوران عقد در اختیار شما قرار دهیم. چرا که طلاق موضوع پیچیده‌ای است و بایستی با اطلاعات کامل اقدام به انجام آن کنید تا نتیجه مد نظرتان در اسرع وقت حاصل شود.

با توجه به این موضوع شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره و ارتباط با بهترین وکلای طلاق در تهران از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت موسسه حقوقی دادنیک با ما در ارتباط باشید تا شما را در پیش بردن سریع‌تر روند طلاقتان یاری کنیم.

منبع : https://www.sharghdaily.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-220/862624-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%82%D8%AF

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا