مهارت های فنی دیگر

معرفی 4 “آچارهای مورد نیاز ماشین” + راهنمای خرید

چرب زبان

آچارها یکی از مهم‌‌ترین ابزارآلات موردنیاز برای تعمیر و نگهداری ماشین است. تفاوتی نمی‌کند که مشکل خودرو شما چیست، به‌هرحال، شما برای تعمیر خودرو به آچار نیاز خواهید داشت. آچارهای مورد نیاز ماشین، ویژگی‌های‌‌ متفاوتی دارند؛ به‌همین‌دلیل، کارایی آن‌ها هم مختلف خواهد بود. در این مطلب قصد داریم راجع‌به انواع آچارهای ضروری برای خودرو و ویژگی‌های‌‌ هرکدام صحبت کنیم. با خرید آچارها می‌توانید سفری بی‌خطر و آسان را در دل جاده‌ها تجربه کنید.

معرفی انواع آچارها

قبل از آن‌که بخواهیم راجع‌به آچارهای ضروری برای خودرو صحبت کنیم، لازم است تا انواع آچارها را بهتر بشناسیم. در ادامه چند نوع آچار پرکاربرد را معرفی کرده و ویژگی هرکدام را بازگو خواهیم کرد. با شناخت آچار‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع آچاری برای کار شما مناسب‌‌تر است.

آچار فرانسه

بدون‌شک آچار فرانسه یکی از پرکاربردترین نوع آچار در میان ابزارآلات موردنیاز خودرو است. اگر قصد دارید تعداد محدودی آچار تهیه کنید، آچار فرانسه را در اولویت لیست آچارهای مورد نیاز ماشین خود قرار دهید. در یک سر آچار فرانسه، یک پیج مارپیچی ایجاد شده است؛ این پیچ کمک می‌کند تا دهانه آچار به‌راحتی باز ‌و ‌بسته شود؛ شما می‌توانید دهانه آچار را به‌اندازه دلخواه خود تغییر دهید. ویژگی قابل تنظیم بودن دهانه آچار، کمک می‌کند تا کارایی آچار فرانسه بسیار زیاد باشد. شما می‌توانید از این آچار برای بازوبسته کردن انواع پیچ و مهره‌های‌‌ خودرو با اندازه‌های‌‌ متفاوت استفاده کنید. علاوه‌براین، از آچار فرانسه در مواردی مانند لوله‌کشی هم استفاده می‌شود.

آچار فرانسه

آچار آلن

آچار آلن یک ظاهر شش گوشه دارد و به‌طور کلی به دو شکل طراحی و عرضه می‌شود. این ابزار هم در میان آچارهای مورد نیاز ماشین قرار دارد و مهم است که بتوانید بهترین مارک آچار آلن را انتخاب کنید. دو مدل آچار آلن شامل مدل L و T هستند. جنس این آچار معمولا از فولاد است. برای استفاده از دو مدل آچار الن باتوجه‌به ساختار هرکدام، باید کمی متفاوت عمل کنید. در مدل L معمولا قسمت بلند آچار باید داخل مرکز مهره جای می‌گیرد و سمت دیگر آن هم باید با کمک دست چرخیده شود؛ به‌این‌صورت، باز یا بسته کردن مهره‌ها انجام می‌شود. اگر طول دسته آچار خیلی بلند نباشد و امکان چرخاندن آن با دست ممکن نشود، باید از میله‌های‌‌ افزایش طول استفاده کرد. نحوه استفاده از مدل T هم مانند مدل L است. در اکثر مواقع تعمیرکاران خودرو، برای باز کردن قطعات خاص از این آچار استفاده می‌کنند.

آچار رینگی

در لیست آچارهای مورد نیاز ماشین، آچار رینگی هم جای می‌گیرد. زیرا نوع طراحی این آچار به گونه‌ای است که برای اکثر کاربردها، مناسب است. این مدل آچار در دو طرف خود یک حلقه بسته دارد. برای بازوبسته کردن پیچ، لازم است تا پیچ‌ها را در این حلقه‌های‌‌ بسته قرار دهید. با چرخاندن آچار رینگی، پیچ موردنظر به‌راحتی بازوبسته خواهد شد. قسمت داخلی حلقه آچار، شش ضلع دارد؛ بنابراین، می‌توان آن را برای بازوبسته کردن پیچ‌هایی با ظاهر شش ضلعی استفاده کرد. لازم به ذکر است که آچارهای دو سررینگی در نوع 12 ضلعی هم موجود هستند. این مدل آچار بیشتر در فضاهای محدود استفاده می‌شوند. زوایای زیاد این مدل، کمک می‌کند تا آچار به‌راحتی روی پیچ، جا انداخته شود. نوع 8 ضلعی آچارهای رینگی هم در بازار موجود هستند که برای بازوبسته کردن مهره‌هایی به شکل مربع کاربرد دارند.

برای خرید آچارهای مورد نیاز ماشین باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. معمولا پیچ‌هایی که روی سطح صافی قرار دارند، هنگام سفت شدن داخل سطح فرو می‌روند یا در بهترین حالت، با سطح موردنظر هم‌سطح می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، بازوبسته کردن پیچ، کمی سخت خواهد بود؛ ازاین‌رو، آچارهای رینگی را به‌شکل زاویه‌دار می‌سازند تا فرد بتواند آچار را به شکل عمودی استفاده کند؛ به‌این‌ترتیب، عمل بازوبسته کردن راحت‌‌تر خواهد بود.

آچار رینگی

آچار دو سر تخت

آچار دو سرتخت طراحی پیچیده‌ای ندارد، اما کاربرد آن بسیار وسیع است. این آچار را می‌توانید در اکثر خانه‌ها پیدا کنید. دو سمت این آچار به شکل حرف انگلیسی C طراحی شده‌ است. یک سر آن کمی کوچک‌‌تر از سر قبلی بوده و برای مهره‌هایی با سایز کوچک‌‌تر استفاده می‌شود. این آچار هم جزو آچارهای مورد نیاز ماشین است و خریدن آن ضرورت دارد. آچار دو سرتخت معمولا برای بازوبسته کردن پیچ‌هایی که در فضاهایی محدود واقع شده‌اند، مناسب است. آچار دو سر تخت در سایزهای متفاوتی طراحی شده و علی‌رغم کاربرد گسترده آن معمولا قیمت مناسبی دارند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

نکاتی که قبل از خرید آچار باید بدانید

برای خرید آچار باید در گام اول به یک مرکز معتبر مراجعه کنید؛ با این کار خیالتان بابت کیفیت آچار راحت خواهد بود. مجموعه رونیکس یکی از بهترین مراکز فروش انواع ابزارآلات است. این مجموعه کار خود را از سال 1379 آغاز کرده و تا به امروز توانسته رضایت سیل عظیمی از مشتریان را جلب کند. کیفیت بالا، تنوع در اجناس، قیمت‌گذاری منصفانه، رفتار سازمانی متمایز و خدمات پس‌از فروش قوی، ازجمله مزایای این مجموعه معتبر است. شما می‌توانید آچارهای مورد نیاز ماشین خود را با خیال راحت، از مجموعه رونیکس تهیه کنید؛ زیرا این مجموعه همواره سعی کرده تا بهترین مواد را برای تولید محصولات خود استفاده کند؛ ازاین‌رو، محصولات این برند دارای بهترین عملکرد و طول عمر بالایی هستند. در ادامه نکاتی را ذکر می‌کنیم که برای خرید آچار باید به آن توجه داشته باشید:

  • بهترین نوع آچار، آن‌هایی هستند که از فولاد یا کروم وانادیوم ساخته شده باشند. متریال مورداستفاده برای ساخت آچار باید مستحکم باشد تا بتوان با آن سخت‌‌ترین نوع پیچ‌ها را باز کرد؛ ازسویی‌دیگر، آچار نباید به‌مرور زمان دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی شود. تنها راهکار برای این موضوع، آن است که در همان ابتدا آچاری با بهترین جنس انتخاب کنید. معمولا سطح آچار هم با یک رویه، آبکاری می‌شود. در اکثر مواقع جنس رویه آبکاری‌شده از فسفات است. فسفات کمک می‌کند تا زنگ‌زدگی یا خوردگی روی آچار به‌وجود نیاید.
  • هنگام انتخاب آچارهای مورد نیاز ماشین، سطح آن‌ها را به‌خوبی بررسی کنید. آچارها نباید هیچ‌گونه ترک یا خراشی داشته باشند. درغیراین‌صورت، با کوچک‌‌ترین فشاری آچار به‌راحتی می‌شکند.
  • آچارها را می‌توان هم به شکل تکی و هم به شکل ست کامل خریداری کرد. شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود، هر نوع آچاری را انتخاب کنید؛ اما خرید آچار به شکل ست کامل می‌تواند کاربردی‌‌تر باشد. با خرید یک ست کامل آچار، شما نیازی به خرید دوباره آچار و هزینه مجدد ندارید.
  • آچارها در رنگ‌های‌‌ متفاوتی در بازار موجود هستند. شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود رنگ مناسبی را انتخاب کنید.
  • همان‌طورکه اشاره کردیم، معمولا از فولاد یا کروم وانادیوم برای ساخت آچار استفاده می‌شود. برای انتخاب آچارهای مورد نیاز ماشین، هر دو جنس مناسب هستند؛ اما آچارهایی از جنس فولاد معمولا وزن بیشتری دارند.
  • اندازه آچار، فاکتور مهم دیگر برای انتخاب آن است. برای بیان سایز آچار از واحدهایی چون میلی‌متر و اینچ استفاده می‌شود.
  • دوام و استحکام آچارها با یکدیگر متفاوت هستند؛ دلیل این تفاوت به برند سازنده این محصولات باز می‌گردد. درواقع اگر برای شما دوام محصول خریداری‌شده مهم است، باید از برند معتبری خرید انجام دهید. برند رونیکس یکی از بهترین برندهای عرضه‌کننده آچار در بازار است. با خرید از رونیکس می‌توانید آچارهایی باکیفیت و با قیمت مناسب داشته باشید. پشتیبانی قوی و خدمات پس‌از فروش برند رونیکس باعث شده تا مشتریان زیادی از رونیکس راضی باشند. علاوه‌بر آچار، برند رونیکس عرضه‌کننده انواع کاتر، قیچی، انبر، الماس شیشه‌بر و… نیز است.
  • تا اینجای مطلب راجع‌به آچارهای مورد نیاز ماشین صحبت کردیم، اما لازم است تا راجع‌به استفاده از آچار هم نکاتی را بازگو کنیم. هنگام استفاده از آچار باید توجه کنید که آچار به‌خوبی به دور پیچ یا مهره حلقه شود. هر گونه حالت لقی در آچار باعث می‌شود عملکرد آن بهینه نباشد.

قیمت آچار به چه‌چیز بستگی دارد؟

قیمت انواع آچار به عوامل گوناگونی وابسته است. نوع آچار و استحکام آن، دو عامل مهم و تأثیرگذار روی قیمت نهایی آچار هستند. در بازار انواع متفاوتی از آچار وجود دارد که شما باید باتوجه‌به نیاز خود، نوع خاصی را تهیه کنید. ازسویی‌دیگر، جنس آچار هم روی قیمت آن تأثیر دارد. هنگام خرید آچارهای مورد نیاز ماشین، باید آچاری با جنس فولاد یا کروم انتخاب کنید. درغیراین‌صورت، آچار شما دوام زیادی نخواهد داشت.

در بسیاری از مواقع ادعا می‌شود آچارها از جنس فولاد یا کروم ساخته شده‌اند؛ اما در واقعیت این چنین نیست. سست بودن آچار و شکست آن بعد از مدت کوتاهی، گواه کیفیت پایین آن است. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید همیشه ابزارآلات ضروری و پرکاربرد خود را از بهترین برندهای بازار خریداری کنید. البته همیشه لازم نیست تا برای بهترین‌ها هزینه گزافی بپردازید؛ برای مثال با خرید از برند رونیکس می‌توانید بهترین آچارها را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری نمایید.

کلام آخر

امروزه در بازار انواع مختلفی از آچار وجود دارد. هرکدام از این آچارها برای موارد خاصی کاربرد دارند. یکی از ابزارهای ضروری برای هر خودرو، انواع آچار است. در این مطلب راجع‌به آچارهای مورد نیاز ماشین صحبت کردیم. برای خرید بهترین آچارها با کیفیت بالا و قیمتی مقرون‌به‌صرفه می‌توانید به وب‌سایت /https://www.ronix.ir مراجعه کنید. برند رونیکس یکی از بهترین عرضه‌کنندگان انواع آچار و ابزارآلات ضروری برای خودرو است.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا