ریپورتاژ آگهی

خرید نهال از جهاد کشاورزی تهران [آشنایی با بزرگترین نهالستان کشور]

چرب زبان

شهر تهران پایتخت کشور، کلان شهری بزرگ با ۱۲ میلیون جمعیت است که جهت تامین امنیت غذایی نیاز وافری به انواع میوه‌ها و فرآورده‌های آن دارد. لذا با توجه به رونق باغداری خرید نهال از جهاد کشاورزی تهران می‌تواند باغداران را به نهال‌های سودده و سازگار با اقلیم نزدیک کرده و این نهال‌ها می‌تواند برای باغدارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری سودمند و مطمئن در نهالستان هستند بسیار کمک کننده باشند‌.

این شهر تحت تاثیر قرارگیری در دامنه‌های جنوبی البرز علی رغم نزدیکی به مناطق کویری از قسمت شرقی، از آب و هوای معتدلی برخوردار بوده و با کمک منابع آبی زیرزمینی و روان آب‌های حاصل از ارتفاعات البرز، سدهای ذخیره سازی ایجاد شده‌اند که در سیرابی اراضی باغی بسیار نقش دارند. برای خرید نهال در تهران اولین مرکزی که به ذهن باغداران خطور می‌کند جهاد کشاورزی است، زیرا این مجموعه نهال‌ها را با لیبل شناسنامه و ضمانت سلامت عرضه می‌کند.

اما با توجه به تقاضای بالا برای خرید نهال‌ها این سازمان به تنهایی قادر به مرتفع‌سازی نیازهای خریداران نبوده و به این منظور با نهالستان‌های معتبر و مجوزدار فعال زیر نظر خود در ارتباط بوده و با عقد قرارداد از آنها نهال‌ها را تحویل و به باغداران عرضه می‌کند. نهالستان برتر نهال واقع در شمال غرب کشور از جمله مراکز معتبر و فعال زیر نظر جهاد کشاورزی است که در شهر تهران دارای سایت معتبری بوده و باغداران می‌توانند کلیه نهال‌های مورد نظر خود را با مراجعه به سایت این مجموعه با ضمانت سلامت، لیبل اصالت و کارت قرنطینه استانی تحویل بگیرند.

آیا باغداری در تهران صرفه اقتصادی دارد؟

شاید با توجه به گرمای بی سابقه در تابستان‌های تهران، کمبود بارندگی‌ها و آلودگی هوای پایتخت کشور بسیاری از افراد باغداری در تهران را عملاً پر ریسک دانسته و به صرفه اقتصادی آن اذعان ندارند. با وجود شهرستان‌هایی مانند دماوند، شهریار، شمیرانات و فیروزکوه شهر تهران رتبه اول کشور را در تولید میوه‌های هسته‌دار و رتبه چهارم کشور را در تولید میوه‌های دانه‌دار دارد. به طور کلی از مجموع تولیدات باغی کشوری معادل ۸ درصد آن متعلق به باغات تهران است.

شهر تهران علی رغم قرارگیری در امتداد دامنه‌های البرز جنوبی، دارای مناطق مرتفع و کوهپایه‌ای در نزدیکی دماوند است که تحت تاثیر این ارتفاعات تولیدات باغی بسیار پررونقی دارد. در مجموع دارای ۵۰ هزار هکتار اراضی باغی بوده که باغات واقع در کن سولقان واقع در شمال غرب تهران در تولید گیلاس و آلبالو رتبه برتر استانی را از آن خود کرده‌اند.

همچنین محصولات زردآلو، هلو و شلیل نیز از باغات متعدد و سرسبز شهریار به وفور برداشت می‌شود و باغستان‌های واقع در دامنه‌های البرز و همچنین شهرستان‌های شمیرانات، فومن و رودهن در تولید سیب صادراتی و گردو بسیار موفق عمل کرده‌اند. در مجموع در کلان شهر تهران سالانه یک میلیون و ۶۳۵ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود.

شناخت انواع نهال میوه در تهران

بر اساس تنوع اقلیمی در شهر تهران و همچنین وجود مناطق دشتی، کوهپایه‌ای و جلگه‌ای انواع نهال میوه در تهران با اراضی زیر کشت متفاوت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. البته مناطق شرقی تهران مانند ورامین دارای باغات کمتری است و عمدتاً گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای در آن تولید می‌شود. اما مناطق غربی و شمال غربی تهران به دلیل واقع شدن در دامنه‌های کوهپایه‌ای و ارتفاعات بالای ۱۶۰۰ متری از شرایط آب و هوایی معتدل رو به سردی برخوردار هستند و میزان بارندگی‌ها در آن بالاست. در نتیجه در اثر وجود خاک‌های آبرفتی و رسوبی از شرایط زیست محیطی مطلوبی برای باغدار بهره‌مند هستند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

word image 43301 2

به طوری که در ۵۰ هزار هکتار اراضی باغی این شهر نهال‌های میوه هسته‌دار و دانه‌دار مانند گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو، سیب، انگور، بادام، گردو، گوجه سبز، توت، گلابی، آلو، شلیل، شفتالو، سطح زیر کشت فوق العاده‌ای دارند.

مراکز فروش نهال شناسنامه‌دار تهران

بسیاری از افراد و باغداران حرفه‌ای در جهت رسیدن زود هنگام به باغات تجاری زود بازده و پربار و ثمره سودآور و پر مزایای آن به دنبال مراکز فروش نهال شناسنامه‌دار تهران برای خرید هستند. به همین جهت خرید نهال از جهاد کشاورزی تهران را ترجیح می‌دهند اما با توجه به تعدد باغداران و خریداران و درخواست برای تهیه نهال ممکن است نهال‌های زودبازده، پربار و اصلاحی دچار کمبود شده یا بسیاری از ارقام در این سازمان موجود نباشد. لذا این سازمان باغداران را به مراکز معتبر تولید نهال فعال زیر نظر خود راهنمایی می‌کند.

خریداران می‌توانند با کمک نهالستان‌های مرکزی مرتبط با جهاد کشاورزی که دارای تنوع ارقام است نهال‌ها را با قیمتی متعادل و به صورت شناسنامه‌دار تحویل بگیرند. نهالستان مرکزی و معتبر ما با شعبات اینترنتی خود توانسته در مرتفع‌سازی نیازهای باغداران تهرانی بسیار موفق عمل کند‌ این نهالستان برای تایید اصالت و سلامت نهال‌های خود پروسه‌های اداری را پشت سر گذاشته و تاییدیه لازم را از جهاد کشاورزی دریافت کرده است.

بهترین نهال برای کاشت در تهران

علی رغم همسایگی با دشت کویری، قرارگیری تهران در دامنه‌های کوه البرز و بهره‌مندی از بادهای بحری، سیبری و غربی باران آور و بارانزا باعث شده باغداران بتوانند با شناخت بهترین نهال برای کاشت در تهران باغداری را با خیالی مطمئن از بازارپسندی میوه نهال و سودآوری آن آغاز کنند. وجود اقلیم‌های متفاوت در این کانون اقتصادی با شرایط آب و هوایی متنوع باعث شده در مناطق نزدیک به ارتفاعات و دامنه‌های کوه پایه‌ای با منابع آبی مطلوب، شاهد تعدد باغات در این مناطق باشیم.

نهال سیب سودآورترین نهال برای بخش‌های دماوند، رودهن و بومهن است. البته در کنار آن در شمیرانات نهال گردوی چندلر و فرنور می‌تواند به عنوان بهترین نهال شناخته شود. همچنین در باغات کن و سولقان نهال‌هایی مانند آلبالو و گیلاس به دلیل مقاومت بالا به سرمازدگی جزو نهال‌های پربار و سازگار هستند. با توجه به تنوع اقلیمی در شهر تهران بهترین نهال‌ها برای کاشت رقم‌هایی مانند: انگور، آلبالو، گیلاس، گردو، هلو، زردآلو و سیب هستند.

آشنایی با بهترین نهالستان کشور

امروزه به دنبال سودجویی بسیاری از افراد در حوزه باغداری نهال‌های بی‌کیفیت، ناقل بیماری کم نیستند لذا در صورت ناآگاهی و خرید چنین نهال‌هایی به احتمال قوی سرمایه خود را از دست خواهید داد. پس آشنایی با بهترین نهالستان کشور می‌تواند شما را به نهال‌های ضمانت‌دار، لیبل‌دار و قدرتمند و پربار برساند. مجموعه بزرگ و تخصصی برتر نهال از جهت تنوع و گستردگی نهال‌های دیرگل، زودگل، پایه کوتاه، پیوندی، اصلاحی، تجاری، وارداتی و بذری مجموعه‌ای بسیار مجهز است که بدون اغراق توانسته کیفیت درخور توجهی را با نهال‌های تولیدی خود در حوزه باغداری ارائه دهد.

این نهالستان بزرگ واقع در شمال غرب کشور و شهر میاندوآب با مدیریت جناب مهندس سعید قاسمی، با رعایت اصول پرورشی استاندارد تولید نهال و کسب مجوزها و تاییدیه‌ها از سازمان جهاد کشاورزی نهالستانی نمونه شناخته شده است. به واسطه سایت اینترنتی وسیع، جامع و کامل خود می‌تواند بهترین مرکز برای خرید نهال در تهران باشد.

در تعامل با کارشناسان این مجموعه می‌توانید با ارائه مشخصات اقلیمی منطقه کاشت و هدف تجاری خود نهال‌های سازگار و مناسب را در تعداد عمده یا محدود با بهترین قیمت نهال همراه با ضمانت مرغوبیت و برگشت نهال دریافت کنید.

word image 43301 3

جمع‌بندی

باغداری در کلانشهر پایتخت کشور می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌ها و اراضی موجود به سوددهی بالا برسد به شرط آنکه باغداران بتوانند آشنایی خوبی با نهال‌های بازار پسند و مناسب کاشت اقلیم داشته و آنها را از مراکز فعال زیر نظر جهاد کشاورزی با بهترین ضمانت و قیمت تهیه کنند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

منبع: برتر نهال – bartarnahal.ir

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا