ریپورتاژ آگهی

همه چیز در مورد تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب

چرب زبان

کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی است که استفاده از آن بسیار ضروری است. افرادی که برای مدت‌های طولانی مجبور هستند که در محیط بیرون و زیر نور خورشید کار کنند، برای محافظت از پوست خود در برابر اشعهٔ مضر نور خورشید، باید از این کرم استفاده کنند. کرم‌های ضد آفتاب به دلیل ماهیت شیمیایی‌ای که دارند، از آفتاب‌سوختگی پوست و لک‌شدن آن جلوگیری می‌کنند.

استفاده از ضد آفتاب برای همهٔ افراد در هر جنس و سنی لازم و ضروری است. به دلیل کاربرد این کرم، افراد زیادی آن را خریداری می‌کنند، اما نکتهٔ مهمی که باید به آن توجه شود، تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب است. استفاده از کرم‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها تمام شده‌است، اثرات بسیار مضری روی پوست دارد. به همین دلیل افراد قبل از خرید این محصول آرایشی، حتماً باید به تاریخ تولید و انقضای آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامهٔ این مقاله شما را با اهمیت تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب بیشتر آشنا می‌کنیم.

مارک های مختلف ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب چیست؟

قبل از پرداختن به اهمیت تاریخ انقضای این محصول، خوب است به این سؤال پاسخ دهیم که کرم ضد آفتاب چیست؟ کرم‌های ضدآفتاب یکی از محصولات آرایشی و مراقبتی هستند که برای جلوگیری از آسیب‌دیدن پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید از آن استفاده می‌شود. این کرم‌ها انواع مختلفی دارند و در رنگ‌ها و spfهای متفاوتی تولید می‌شوند. افرادی که برای مدت‌های طولانی مجبور به کار در فضای باز هستند، حتماً باید از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنند. در غیر این صورت، ممکن است پوست آن‌ها در اثر تابش نور خورشید دچار التهاب، سوختگی، لک، خارش و… شود.

معمولاً این کرم‌ها را در دو نوع رنگی و بی‌رنگ تولید می‌کنند. از کرم‌های ضد آفتاب رنگی می‌توان به‌جای کرم‌پودر نیز استفاده کرد، به همین دلیل این نوع کرم‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند تا برای هر نوع رنگ پوستی مناسب باشند. نکتهٔ مهمی که افراد باید هنگام خرید به آن توجه کنند، تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب است.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

برخی از افراد با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب آشنا نیستند، به همین دلیل علی‌رغم استفاده از آن، پوست‌شان در اثر تابش نور خورشید دچار التهاب می‌شود. بهترین زمان استفاده از این کرم، نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از خانه است، یعنی افراد باید نیم ساعت قبل از این‌که زیر نور خورشید قرار بگیرند، از کرم ضدآفتاب استفاده کرده باشند.

در طول روز، کرم ضد آفتاب باید حداقل دومرتبه تمدید شود، زیرا تأثیر آن روی پوست محدود است و بعد از مدتی خاصیت خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل نیاز به تمدیدشدن دارد. هنگام تمدیدکردن ابتدا باید سطح پوست با مواد شوینده به‌خوبی شسته شده و خشک شود، سپس مقداری از کرم ضد آفتاب روی پوست پخش شود.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

نکته‌ای که خیلی از افراد در هنگام استفاده از این محصول به آن بی‌توجه هستند، رنگ و spf ضد آفتاب است. هر فرد باید با توجه به رنگ و ویژگی‌های پوستی خود، یک کرم ضد آفتاب با رنگ و spf مناسب خریداری کند. شایان ذکر است که افراد باید قبل از مصرف محصول، به تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب توجه داشته باشند.

چرا تاریخ انقضا مهم است؟

همان‌طور که می‌دانید، هر محصولی یک تاریخ انقضا دارد و تا زمانی می‌توان از آن محصول استفاده کرد که تاریخ انقضا آن تمام نشده باشد. تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب نیز بیانگر مدت‌زمانی است که مشتری فرصت استفاده از این محصول را دارد. بعد از این تاریخ، محصول کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهد و استفاده از آن نه‌تنها مفید نخواهد بود، بلکه به‌شدت به پوست آسیب می‌رساند، به همین دلیل هنگام استفاده از این کرم و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی، باید به تاریخ مصرف آن‌ها حتماً توجه شود.

کرم ضد آفتاب چه زمانی منقضی می شود؟

یکی از سؤالات متداول افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند، این است که “ کرم ضد آفتاب چه زمانی منقضی می‌‌شود؟” در جواب این سؤال باید به شما بگوییم که یکی از روش‌های که می‌توان به منقضی بودن کرم ضد آفتاب پی برد، این است که تاریخ انقضای آن را که معمولاً روی بسته‌بندی‌شان نوشته شده‌است مطالعه کنید. گاهی اوقات به دلیل نگه‌داری اشتباه، این محصول قبل از به‌پایان‌رسیدن تاریخ انقضای آن غیرقابل‌مصرف می‌شود. در این موارد بهترین راه، توجه به رنگ و بوی آن‌هاست. معمولاً کرم‌هایی که منقضی می‌شوند، تغییر رنگ و بو می‌دهند و این یکی از نشانه‌های مهمی است که می‌توان به آن توجه کرد. همچنین به نماد دوره پس از باز شدن توجه داشته باشید که به شما می گوید پس از باز شدن محصول چه مدت قابل استفاده است؟

مراقبت از پوست در برابر آفتاب

چگونه بفهمید کرم ضد آفتاب شما تاریخ مصرف گذشته است؟

به دلیل اهمیتی که تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب دارد، افراد باید به آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشند. گاهی اوقات تاریخ انقضای نوشته‌شده روی بسته‌بندی کرم‌ها به دلایل مختلفی پاک یا کم‌رنگ می‌شود، به همین دلیل فرد نمی‌تواند به‌درستی آن را مطالعه کند. در این موارد می‌توانید به رنگ و بوی کرم توجه داشته باشید. زمانی که احساس کردید رنگ یا بوی آن تغییر کرده‌است، می‌توانید به این نتیجه برسید که تاریخ مصرف آن گذشته است. یا اگر از این طریق نتوانستید تشخیص دهید، می‌توانید مقداری از کرم را روی قسمتی از پوست دست یا گردن خود بزنید و در صورت بروز عوارضی مانند التهاب، خارش، سرخ‌شدن و… به تمام‌شدن تاریخ مصرف آن پی ببرید.

خطر استفاده از ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته چیست؟

همان‌طور که در طول این مقاله به آن اشاره کردیم، تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از کرم‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها تمام شده‌است، باعث ایجاد عوارضی مانند ایجاد لک، التهاب، خارش، سوزش و… روی پوست می‌شود. اگر بعد از تاریخ انقضا از ضدآفتاب استفاده کنید، ممکن است هنوز مقداری قدرت مسدودکننده اشعه ماوراء بنفش را داشته باشد، اما قدرت کاملی که روی برچسب ذکر شده است را دارا نخواهد بود

ضد آفتاب

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که کرم ضد آفتاب یکی از لوازم‌آرایش و بهداشتی مهم و پرمصرف است که استفاده از آن برای هر سنی لازم است. یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه شود، تاریخ تولید و تاریخ مصرف آن است. در صورتی که تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب تمام شده باشد، نباید به‌هیچ‌وجه از آن استفاده کرد، زیرا در این صورت پوست دچار عوارضی مانند سرخ‌شدن، التهاب، خارش، لک افتادن و… می‌شود. علاوه‌بر این افراد باید با روش صحیح استفاده از این کرم را آشنا باشند تا بتوانند بهترین نتیجه را از آن بگیرند.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا