سایر هنرهای مهم

راهنمای خرید قهوه روبوستا

چرب زبان

خرید قهوه روبوستا با داشتن طعم و مزه تقربیا تلخ، یک گزینه عالی برای عاشقان این نوع قهوه است‌. در این میان با توجه به تنوع طعم، قیمت انواع قهوه روبوستا و روش‌ های دم آوری موجود انتخاب قهوه روبوستا را برای افراد سخت‌ تر کرده است

روبوستا، قهوه ای تلخ و پرانرژی

پس از پایان یک روز خسته کننده و پراسترس، هیچ چیز به اندازه یک فنجان قهوه گرم و لذیذ نمی‌ تواند به شما آرامش دهد.
خرید قهوه روبوستا با داشتن طعم و مزه تقربیا تلخ، یک گزینه عالی برای عاشقان این نوع قهوه است‌. در این میان با توجه به تنوع طعم، قیمت انواع قهوه روبوستا و روش‌ های دم آوری موجود انتخاب قهوه روبوستا را برای افراد سخت‌ تر کرده است. در این نوشتار قصد داریم با ارائه اطلاعات جامع و کاملی درباره قهوه روبوستا و ترکیب‌ های آن، شما را در خرید قهوه روبوستا مد نظرتان یاری کنیم.

قهوه روبوستا چیست؟

روبوستا یا کانفورا، جایگاه ویژه‌ای میان دوستداران قهوه دارد و با طعم و رایحه قوی و سنگینش شناخته می‌شود. بیشتر قهوه‌های موجود در بازار، ترکیبی از روبوستا و عربیکا هستند. عربیکا برخلاف روبوستا، به داشتن طعمی دلنشین و ملایم مشهور است. قهوه روبوستا بیشتر در ارتفاعات پایین کشت می‌شود و نسبت به عربیکا، در برابر  سختی‌های آب‌وهوایی و دیگر مشکلات در طول کشت مقاوم‌تر است. کشورهای تولیدکننده قهوه روبوستا، ابتدا بیشتر شامل کشورهای آفریقای مرکزی و غربی می‌شدند، اما امروزه کشور ویتنام به بزرگترین تولیدکننده قهوه روبوستا تبدیل شده است.
طعم تلخ و سنگین روبوستا، هماهنگی جذابی با قهوه عربیکا می‌سازد و همچنین سبب ایجاد بادی قوی‌تر در قهوه می‌شود. کافئین بالای روبوستا، باعث شده تا این نژاد قهوه به نوشیدنی محبوب صبحگاهی خیلی‌ از افراد تبدیل شود. روبوستا به‌اندازه عربیکا مورد تحسین قرار نمی‌گیرد، اما نمی‌توان منکر جذابیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع قهوه شد. پیشنهاد می‌کنیم اگر ترشی زیاد قهوه را نمی‌‌پسندید یا نیاز مبرم به کافئین دارید، خرید قهوه روبوستا از فروشگاه دلکینی را اولویت خود قرار دهید.

 


سرو قهوه

توی این پک فوق العاده، تهیه و سرو قهوه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! تهیه و سرو قهوه رو سریع یاد بگیر وحسابی پول دربیار!


 

قهوه روبوستا

تفاوت قهوه روبوستا و عربیکا

محبوبیت قهوه در سراسر جهان به گونه‌ ای است که به بخشی ضروری در زندگی روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است. به طور کلی دو نژاد قهوه وجود دارد که از این دو بیش از ۱۰۰ نوع قهوه مختلف تهیه می‌ شود. تفاوت این دو نژاد از قهوه به عواملی مانند عطر، طعم، میزان کافئین، شرایط کشت و قیمت آن ها در بازار می‌ گردد. خرید قهوه ربوستا برای افرادی که به دنبال عطر تند، طعم قوی و میزان کافئین بالا هستند گزینه‌ ای مناسب است. در ادامه به معرفی قهوه عربیکا و روبوستا می پردازیم:

قهوه عربیکا

به طور عمده گیاه عربیکا در آسیا، آفریقای شرقی و آمریکای لاتین رشد می‌ کند. گیاه این قهوه حساسیت بسیار زیادی نسبت به بارندگی و تغییرات دما دارد. بر این اساس این قهوه برای رشد مناسب، باید در شرایط ثابت و ملایمی قرار گیرد. رشد قهوه عربیکا در ارتفاعات 600 تا 2000 متری انجام می‌ گیرد و کشاورزان ماهری باید بر روند رشد و برداشت آن ها نظارت داشته باشند. قهوه عربیکا با داشتن دلچسب، طرفداران زیادی دارد.

قهوه روبوستا

قهوه روبوستا (ربوستا) نیز محبوبیت بسیار زیادی را در میان طرفداران قهوه به خود اختصاص داده است. به طوری که حدود ۴۰ درصد از قهوه مصرفی جهان را به خود اختصاص داده است. گیاه این قهوه مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما و بارندگی دارد. عمدتا در آفریقا و آسیای جنوب شرقی رشد مناسبی دارد. انواع قهوه روبوستا در ارتفاعات ۸۰۰ متری سطح زمین کشت می‌ شوند.
طعم تلخ و اسیدیته بالای این قهوه موجب شده افراد تمایل بیشتری به خرید قهوه روبوستا داشته باشند. قیمت قهوه روبوستا نسبت به قیمت قهوه عربیکا کمتر است. این در حالی است که این اختلاف قیمت به کیفیت آن ها مربوط نبوده و تنها به دلیل تقاضای بالا و شرایط کشت سخت تر قهوه عربیکا می‌ باشد.

قهوه روبوستا

دانه قهوه روبوستا یا پودر قهوه روبوستا؟ کدام مناسب من است؟

اگر به عطر تازگی و طعم قهوه اهمیت می‌ دهید، خرید دانه قهوه برای شما گزینه‌ بهتری است. اگر قبل از دم کردن قهوه دانه‌‌های آن را آسیاب کنید، طعمی تازه و دلچسب از قهوه را تجربه خواهید کرد. شاید تصور کنید که آسیاب کردن دانه‌‌های قهوه پروسه‌ ای سخت و زمانبر است؛ این در حالی است که پودر کردن دانه‌‌های قهوه با دستگاه‌‌های آسیاب بیش از یک دقیقه نیز طول نخواهد کشید.
خرید قهوه ربوستا و آسیاب کردن آن قبل از دم آوری حداکثر طراوت و تازگی را از دانه‌‌های قهوه برای شما به تصویر می‌‌کشد. برای نگهداری دانه‌‌های قهوه بهتر است آن‌ها را در یک ظرف دربسته و به دور از گرما، رطوبت و نور نگهداری کنید. با این حال اگر دستگاه آسیاب ندارید و یا نمی‌توانید به صورت روزانه مدت زمانی را صرف آسیاب کردن دانه‌‌های قهوه کنید؛ می‌توانید پودر قهوه روبوستا ( قهوه روبوستا آسیاب شده) دلکینی را خریداری نمایید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

کدام ترکیب قهوه روبوستا مناسب من است؟

خرید قهوه روبوستا به دلیل میزان کافئین و طعم تلخ آن محبوبیت بسیار زیادی را در میان علاقمندان به قهوه به خود اختصاص داده است. از طرف دیگر قیمت قهوه روبوستا نیز به یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار برای انتخاب این قهوه توسط افراد تبدیل شده است. اغلب افراد نوشیدن قهوه ربوستا را به ابتدای روز موکول می‌ کنند. زیرا این نوشیدنی دارای محتوای کافئین بالایی بوده و می‌ تواند انرژی و تمرکز افراد را برای انجام کارهای روزمره حفظ کند.

انواع قهوه روبوستا در بازار قابل خریداری است که شما می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید. میزان چربی و قند قهوه روبوستا نسبت به انواع عربیکا کمتر می‌ باشد. بنابراین به یک گزینه عالی برای چربی سوزی و لاغری تبدیل شده است. در ادامه به معرفی انواع قهوه روبوستا می‌ پردازیم:

قهوه روبوستا تانزانیا

یکی از انواع قهوه ربوستا تانزانیا است. این نوع قهوه در منطقه بوکوبا در سواحل دریاچه ویکتوریا کشت می‌ شود. این نوع قهوه به عنوان یکی از قهوه‌ های مرغوب روبوستا شناخته می‌ شود. نوشیدن این قهوه بدون ترکیب با قهوه عربیکا نیز طرفداران بسیاری را دارد. رایحه این نوع از قهوه روبوستا را می‌ توان به شکلات تلخ و یا کارامل تیره نسبت داد. قهوه تانزانیا با اسیدیته تقریبا صفر، به عنوان یک گزینه عالی برای تهیه موکا و اسپرسو مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

قهوه روبوستا جاوه

جاوه یکی از جزایر اندونزی بوده و به عنوان یکی از انواع قهوه ربوستا شناخته می‌ شود. خرید قهوه ربوستا از نوع جاوه برای قهوه دوستانی که طعم‌ های پررنگ و قوی لذت می‌ برند یک گزینه عالی است. این طعم قوی و پیچیده به دلیل استفاده از روش‌ های سنتی کشاورزی در کشت این محصول است.

قهوه روبوستا اوگاندا

قهوه اوگاندا نیز یکی از انواع قهوه روبوستا است که به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این قهوه در جهان شناخته می‌ شود. این نوع قهوه دارای طعمی تند و خاکی با نت‌ های شکلات و ادویه است. در قهوه اوگاندا نیز به دلیل استفاده از روش‌ های سنتی در کشاورزی طعمی ظریف و پیچیده از قهوه را تجربه خواهید کرد.

قهوه روبوستا برزیل

برزیل کشوری گرمسیری بوده و آب و هوای آن برای پرورش قهوه مناسب است. این نوع قهوه روبوستا دارای اسیدیته پایین است و طعم آجیلی و تلخ و شیرین دارد. از بهترین روش‌ های دم آوری این قهوه می‌ توان به فرنچ پرس، اسپرسو و کلد برو اشاره کرد.

انواع درجه برشته کاری (روست) کدامند؟

بسیاری از افراد قهوه را علاوه بر یک نوشیدنی لذیذ و انرژی زا، به دلیل مواد مفید در آن مصرف می‌ کنند. برخلاف دم آوری و نوشیدن قهوه، مراحل تهیه و برشته کاری انواع قهوه روبیکا طولانی و زمانبر است. برشته کاری انواع قهوه ربوستا در واقع به فرآیندی گفته می شود که با حرارت دادن دانه‌ های سبز رنگ به رنگ قهوه‌ ای تیره در می‌ آید. تغییرات فیزیکی و شیمیایی زیادی در دانه‌ های قهوه در هنگام برشته کاری به وجود می‌ آید که در نهایت آن را به یک دانه معطر و خوش طعم تبدیل می‌ کند.
دستگاه‌ های مختلفی برای برشته کردن انواع قهوه روبوستا وجود دارد که از جمله آن می‌ توان به برشته کن استوانه‌ ای و برشته کن هوای گرم (بستر سیال) اشاره کرد. درجات مختلفی برای برشته کاری دانه‌ های قهوه وجود دارد. بر این اساس آن ها را در سه دسته لایت روست (روشن برشت)، مدیوم روست (میان برشت) و دارک روست (تیره برشت) قرار می‌ دهند. در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم:

انواع درجه برشته کاری قهوه

لایت روست

لایت روست به عنوان اولین درجه‌ بندی برای برشته کاری قهوه است. در این نوع برشته کاری دانه‌ های قهوه را در دمای ۱۹۶ درجه سانتی گراد و در مدت زمان ۷ دقیقه برشته می‌ کنند. دانه‌ های لایت روست دارای رنگ قهوه‌ ای روشن هستند.

مدیوم روست

در درجه متوسط یا همان میان برشت دانه‌ های قهوه در دمای ۲۱۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد حدود ۱۰ دقیقه حرارت می‌ بینند. طعم و مزه این دانه‌ ها شبیه به کارامل و شکلات شده و تلخی آن تقریبا متعادل است.

دارک روست

دارک روست یا ایتالین روست نیز نوعی از برشته کاری انواع قهوه روبوستا است که در آن در دمای ۲۲۵ تا ۲۴۵ درجه سانتی گراد، حدود ۱۱ تا ۱۴ دقیقه دانه‌ های قهوه حرارت خواهند دید. دانه‌ های این نوع قهوه‌ ها تلخ، گس و خشک بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا