مهارت های فنی دیگر

چگونه مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان بگیریم؟

چرب زبان

مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان تنها مدرک بین المللی معتبر این رشته در کشور می باشد که در تمامی کشورهای عضو پیمان ILO اعتبار دارد و قابل ترجمه است. با داشتن این مدرک همچنین می توانید وام خود اشتغالی دریافت نمایید و کسب و کار خود را راه اندازی نمایید. اگر می خواهید درباره نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ای رشته برق ساختمان اطلاعات بیشتری کسب کنید، این محتوا را تا انتها مطالعه نمایید. در این مطلب تمام روش هایی که از طریق آن ها می توان مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان را بدست آورید، آورده شده است.

برای اخذ مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان باید در آزمون های رسمی سازمان فنی حرفه ای کشور شرکت کنید. آزمون فنی حرفه ای از دو بخش آزمون تئوری و عملی تشکیل شده است و برای دریافت این مدرک باید نمره قبولی را در هر دو آزمون بدست آورید. برای موفقیت و قبولی در این دو آزمون چاره ای ندارید جزء اینکه تسلط کافی بر مباحث تئوری و عملی برق ساختمان را بدست آورید. این امر تنها با روش های زیر امکان پذیر می باشد:

1- شرکت در دوره های فنی حرفه ای آموزش برق ساختمان

ساده ترین و کم دردسرترین روش گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان، شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان است. این دوره ها در اکثر آموزشگاه های دولتی یا خصوصی فنی مرتبط با رشته برق و زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور برگزار می شود. در دوره صفرتا صد آموزش برق ساختمان، با اصول و استانداردهای برق ساختمان از مبتدی تا پیشرفته آشنا می شوید و مهارت های لازم برای طراحی و نصب سیستم های مختلف روشنایی را بدست می آورید. همچنین، نحوه نصب انواع سیستم های رفاهی و امنیتی مانند دوربین مدار بسته، اعلام حریق و … را در کارگاه های مجهز به انواع ابزار و تجهیزات توسط اساتید باتجربه که خود در این رشته فعالیت دارند، فرا می گیرید.

 


سیم کشی برق ساختمان

توی این پک فوق العاده، سیم کشی برق ساختمان رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! سیم کشی برق ساختمان رو سریع یاد بگیر وحسابی پول دربیار! 


 

بعد از اینکه کارآموز دوره آموزش را به اتمام رسانید، از طرف آموزشگاه به سازمان فنی حرفه ای کشور معرفی می شود و در تاریخ مشخص، باید در آزمون  های تئوری و عملی سازمان فنی و حرفه ای شرکت کند. چنانچه در هر دو آزمون، نمره قبولی را دریافت کند، به وی مدرک معتبر فنی حرفه ای برق ساختمان اعطا می شود.

دوره ی آموزشی برقکاری ساختمان

در حال حاضر، مراکز فنی و آموزشگاه های برق بسیاری در کشور دوره های آموزش برق ساختمان را برگزار می کنند. اگر کیفیت آموزش برای شما اهمیت دارد و می خواهید به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت کنید، حتما آموزشگاهی را انتخاب نمایید که کیفیت آموزشی بالایی داشته باشد و مطالب آموزشی را به صورت کاملا عملی و پروژه محور و در محیط های کارگاهی تخصصی به شما آموزش دهد.

آموزشگاه پایتخت فناوری به عنوان یکی از  بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در زمینه آموزش برق ساختمان است که هر ساله دانشجویان بسیاری را آموزش می دهد و وارد بازار کار می کند. در آموزش برق ساختمان پایتخت فناوری صفر تا صد برقکاری ساختمان و نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی مانند دوربین مدار بسته، دزدگیر اماکن، سیستم اعلام حریق، درب اتوماتیک و … به صورت عملی و پروژه محور در کارگاه های مجهز و تخصصی یاد داده می شود. اگر به یادگیری تخصصی مباحث مربوط به برق کشی ساختمان علاقه دارید و می خواهید به یک کارشناس موفق در این حوزه تبدیل شوید، این دوره را از دست ندهید! با شرکت در این دوره، شما دانش و مهارت های لازم برای موفقیت در این حرفه را خواهید آموخت.

2- تحصیل در هنرستان و کاردانش آموزش و پرورش

یکی دیگر از روش های اخذ مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان، ثبت نام در هنرستان های فنی حرفه ای یا کاردانش کشور و دریافت دیپلم برق ساختمان است. کارآموزان در این روش باید 42 واحد دروس عمومی و بین 46 تا 59 واحد دروس تخصصی یا مهارتی رشته برق ساختمان را پاس کنند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

برقکار ساختمان درجه 1 و 2، نصب سیستم های امنیتی و حفاظتی و نصب و مونتاژ تابلوهای برق، چهار مهارتی هستند که در این دوره آموزش داده می شود.  پس از اخذ مدرک دیپلم برق ساختمان، کارآموز می تواند به یک آموزشگاه های برق مراجعه کند تا کارهای معرفی و ثبت نام در آزمون سازمان فنی حرفه ای کشور را برایش انجام دهند. فقط قبل از معرفی در آزمون، استاد آموزشگاه از فرد آزمون می گیرد و اگر قبول شد، با پرداخت نصف هزینه کلاس و همچنین پرداخت هزینه معرفی به صورت جداگانه در آزمون فنی حرفه ای ثبت نام می شود.

علاوه بر این، خود فرد نیز می تواند به سایت www.advari.iranitvto.com مراجعه کند و در آزمون ثبت نام کند. این نکته را در نظر بگیرید که اگر آموزشگاه شما را برای آزمون معرفی کند اولا تمامی کارهای ثبت نام را برای تان انجام می دهد بدون اینکه شما بخواهید پیگیری کنید. دوما ارزش مدرک شما بیشتر است چرا که مدت زمان آموزشی استاندارد فنی حرفه ای بر روی مدرک شما درج می شود.

کسب مدرک به روش تحصیل در هنرستان و کاردانش مانند شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. با این حال، به دلیل طولانی بودن مدت زمان آموزش، مناسب آن دسته از کارآموزانی که تمایل دارند به سرعت جذب بازار کار داخل یا خارج کشور شوند، نمی باشد. علاوه بر این، دریافت دیپلم برق ساختمان به نسبت گذراندن دوره آموزش فنی هزینه بیشتری دارد.

3- شاگردی کردن نزد یک استاد کار ماهر

آموزش برق ساختمان نزد یک استا کار ماهر یا همان شاگردی کردن قدیمی ترین روش دریافت مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان است. در این روش، کار آموز  برای چندین سال در یک  مغازه الکتریکی و زیر نظر یک برق کار باتجربه و ماهر به صورت رایگان یا با حداقل حقوق کار می کند و همزمان آموزش های لازم را می بیند. پس از آنکه فرد تسلط کافی بر مهارت های برق ساختمان پیدا کرد، می تواند در آزمون فنی حرفه ای شرکت کند. اما همانند روش قبلی قبل از آن لازم است به یکی از آموزشگاه های برق نزدیک محل سکونت خود مراجعه نماید و یا اینکه خودش برای شرکت در آزمون اقدام کند.

کسب مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان به شیوه شاگردی کردن اگرچه هیچ هزینه ای ندارد اما به دلیل طولانی بودن آن، چندان صرفه اقتصادی ندارد. علاوه بر این، به دلیل غیر آکادمیک بودن این روش، ممکن است آموزش های لازم از سطح کیفی بالایی برخوردار نباشند.

شاگردی کردن نزد یک استاد کار ماهر

بهترین روش دریافت مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان

با توجه به توضیحات بالا، می توان نتیجه گرفت که شرکت در دوره های آموزشی بهترین و سریع ترین راه برای اخذ مدرک فنی حرفه ای بین المللی برق ساختمان می باشد.

دلایل زیر اثبات می کند چرا باید در دوره های فنی حرفه ای برق ساختمان شرکت کنیم:

  • مدت زمان دوره آموزشی کوتاه است و فرد سریع تر می تواند مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان را دریافت نماید.
  • سطح مهارت آموزی در این شیوه به نسبت روش شاگردی کردن بسیار باکیفیت تر است.
  • فرایند گرفتن مدرک فنی حرفه ای در این شیوه بسیار ساده است و مراحل پیچیده ای ندارد. ( در دو روش دیگر، کار اموز برای شرکت در آزمون فنی حرفه ای باید از طریق یک آموزشگاه فنی برق اقدام نماید یا خودش به تنهایی تمامی مراحل ثبت نام و پیگیری کارها را انجام دهد. )

امیدوارم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از این طریق به راحتی و در مدت زمان کم، برای دریافت مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان اقدام نمایید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا