مهارت های فنی دیگر

آموزش برق خودرو از مبتدی تا پیشرفته کاملا رایگان

چرب زبان

دوره آموزش رایگان برق خودرو یکی از روش های یادگیری این رشته می باشد که توصیه می شود برای یادگیری کامل در دوره های جامع و صفر تا صد آموزش برق خودرو شرکت نمایید.

برق خودرو یکی از زیر شاخه‌های مربوط به تعمیر خودرو است که افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند؛ آموزش برق خودرو می‌تواند نردبانی برای پیشرفت مالی و یادگیری یک شغل پر درآمد باشد. مهارت‌های لازم برای یادگیری برق خودرو چندان سخت و پیچیده نیست و با هزینه کمی می‌توان این شغل را راه‌اندازی کرد. ابزارهای مورد نیاز برای این شغل بسیار ساده و ارزان هستند؛ به همین دلیل افرادی که به کار در حوزه خودرو علاقه دارند، می‌توانند برق خودرو را به عنوان یک حرفه پر درآمد که نیاز به سرمایه کمی دارد، شروع کنند.

از کجا باید آموزش برق خودرو را شروع کنیم؟

اولین گام برای یادگیری این مهارت، آشنایی با مباحث تئوری مربوط به برق خودرو است. در این گام افراد باید اطلاعات خوبی در مورد قطعات برقی خودرو و مشخصات فنی آن‌ها به دست آورند. همچنین باید با مکانیسم عملکرد باتری به خوبی آشنا شوند. به طور کلی در گام اول باید هنرجو مهارت‌هایی مانند مباحث پایه و اولیه در خصوص برق، سیم‌کشی خودرو، قطعات و اجزای مختلف برق خودرو و سیستم باتری را بیاموزد. لازم به ذکر است که تمامی مباحث و مهارت‌های موجود در گام اول از اهمیت زیادی برخوردار هستند. پس هنرجوها باید با دقت زیادی آن‌ها را یاد بگیرند.

 


تعمیر خودرو

توی این پک های فوق العاده، تعمیرات خودرو رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! تعمیرات خودرو رو سریع یاد بگیر و حسابی پول دربیار! 


 

اهمیت یادگیری برق خودرو

همان‌طور که می‌دانید در یک خودرو بیشتر قطعات به‌وسیله برق‌ کار می‌کنند؛ به همین دلیل بروز یک مشکل کوچک در قسمت برق خودرو می‌تواند عملکرد آن را تحت‌تأثیر قرار دهد. داشتن مهارتی برای عیب‌یابی و تعمیر ایرادات مربوط به برق خودرو می‌تواند در بسیاری از مواقع به سود شما باشد. برای مثال زمان‌هایی که در جاده هستید و به تعمیرگاه دسترسی ندارید، در صورت بروز مشکل در قسمت برق می‌توانید به راحتی آن را بر طرف کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید با آموزش برق خودرو برای خود یک کسب‌وکار پر درآمد با سرمایه اولیه کم راه‌اندازی کنید. امروزه تعمیرات مربوط به برق خودرو به صورت یک شاخه مستقل شناخته می‌شود.

آموزش رایگان برق خودرو

برق خودرو یکی از مباحث بسیار مهم در تمامی خودرو ها می باشد و آشنایی کامل با این سیستم مزایای زیادی برای شما به دنبال دارد، لازم به ذکر است که برق خودرو یک رشته کاملا عملی بوده و با مشاهده ویدیو ها و شرکت در دوره های رایگان برق خودرو می توانید به مهارت کافی برسید، پس توصیه می شود حتما این رشته را در آموزشگاه های معتبر آموزش ببنید. افراد علاقه‌مند می‌توانند در صورت تمایل برای یادگیری این مهارت از آموزشگاه‌های زیر استفاده کنند.

  • سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
  • مدارس فنی و حرفه‌ای
  • نمایندگی‌های کمپانی‌های سازنده خودرو
  • مرکز تربیت هنرجو و جهادهای دانشگاهی

در این مراکز، بخش‌های اولیه مربوط به برق خودرو به هنرجویان و کارآموزان آموزش داده می‌شود. افرادی که در کلاس‌های آموزشی این مراکز شرکت می‌کنند، بعد از پایان دوره آموزشی می‌توانند مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند. مدرک فنی و حرفه‌ای دارای اعتبار بین‌المللی است و به آن می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و حتی برای مهاجرت اقدام کنید؛ از این رو افرادی که این مدرک را دریافت می‌کنند، می‌توانند در کشورهای دیگر نیز شروع به فعالیت کنند.

آموزش رایگان برق خودرو

تجهیزات لازم برای برق خودرو

هر حرفه‌ای ابزارها و تجهیزات مخصوص خودش را دارد، حرفه برق خودرو نیز دارای ابزارها و تجهیزات مختص به خود است. برخی از ابزارهای آن ساده و برخی تخصصی‌تر هستند. تهیه این لوازم برای تعمیر و برطرف‌کردن مشکلات مربوط به برق خودرو بسیار ضروری است. افرادی که می‌خواهند از این حرفه به عنوان یک شغل استفاده کنند، باید ابزارها و تجهیزات زیر را تهیه کنند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

  • دیاگ یا همان ابزار عیب‌یابی خودرو
  • دستگاه شارژ باتری در آمپرهای مختلف
  • هویه و چکش‌برقی
  • دستگاه تست باطری‌های مختلف
  • دریل دستی برقی (هم از نوع شارژی و هم از نوع برقی)
  • دستگاه گرو لر (آزمودن آرمیچر)
  • مولتی‌متر دیجیتالی و عقربه‌ای
  • دستگاه آزمودن آلترناتور
  • میز کار همراه گیره
  • دستکش عایق برق، کفش ایمنی، لباس مناسب به همراه عینک کار
  • ست کامل جعبه بکس
  • دستگاه شارژ کولر به همراه نشت‌یاب دستی
  • انواع آچار خورشیدی
  • انواع آچار آلن
  • اره آهن‌بر
  • باتری خودرو در آمپرهای مختلف
  • هویه چکشی و برقی
  • جعبه‌ابزار کامل با ابزار (سیم‌چین، انبردست، انبر قفلی، اره، دم‌باریک)
  • چکش پلاستیکی و آهنی
  • انواع آچار تخت و رینگی
  • انواع پیچ‌گوشتی

آشنایی با بخش‌های مختلف سیستم برق خودرو

اولین بخش از آموزش برق خودرو، معرفی بخش‌های مختلف سیستم برق خودرو است. آشنایی با این بخش‌ها برای هر فردی که می‌خواهد در این حوزه فعالیت کند، بسیار لازم و ضروری است. فرقی ندارد که خودرو تولید داخلی باشد یا خارج؛ در همه خودروهای بنزینی، سیستم برق ماشین از قاعده و دستور خاصی پیروی می‌کند. بخش‌های عمومی تشکیل‌دهنده این بخش از ماشین‌ها شامل مواردی مانند دینام، شمع‌ها، پلاتین، خازن‌ها، دلکو، وایرها و سیستم کابل‌کشی خودرو است. هر چقدر که خودرو پیشرفته‌تر باشد، سیستم برق آن نیز پیچیده‌تر و بیشتر خواهد بود. از این رو لازم است هنرجوها یا کارآموزان، سیستم‌های برقی خودروهای پیشرفته را به صورت تخصصی یاد بگیرند. سیستم برق خودروها به طور کلی به پنج دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

تولیدکننده برق

در خودروهای قدیمی دینام، در خودروهای جدید آلترناتور وظیفه تولید برق را بر عهده دارد. دینام یا آلترناتور انرژی مکانیکی موتور خودرو را به کمک یک تسمه دریافت و آن را طی فرایندی به برق 12 ولت تبدیل می‌کنند. برق تولیدشده توسط دستگاه دینام یا آلترناتور به بخش ذخیره‌کننده خودرو منتقل می‌شود.

ذخیره‌کننده برق

در خودروها انرژی برق تولیدشده توسط دینام در باتری ذخیره می‌شود؛ در واقع باتری، برق مورد نیاز برای بخش‌های مختلف خودرو در صورت خاموش بودن موتور را تأمین می‌کند. بخش‌هایی مانند بالابر شیشه‌ها، ضبط، چراغ‌ها، استارت، برف‌پاک‌کن و …، همگی در صورت خاموش بودن موتور، از باتری انرژی می‌گیرند. باتری انرژی لازم برای مصرف‌کننده‌های برق خودرو را زمان روشن بودن موتور دریافت می‌کند.

ذخیره‌کننده برق خودرو

توزیع‌کننده برق

توزیع‌کننده‌ها همان بخش سیم‌کشی خودرو هستند که وظیفه دارند برق را از قسمت تولیدکننده به قسمت مصرف‌کننده خودرو منتقل کنند. در خودروها از سیم‌های روکش‌دار مختلف برای توزیع برق استفاده می‌شود. برای جلوگیری از بی‌نظمی در سیم‌کشی خودرو، سیم‌های هم مسیر را داخل یک لوله قرار می‌دهند. با این کار هم سیم‌کشی منظم‌تر خواهد بود و هم شناسایی آن‌ها راحت‌تر می‌شود.

کنترل‌کننده برق

کنترل‌کننده‌ها در واقع همان دکمه‌هایی هستند که در مسیر سیم‌کشی ماشین قرار دارند. به کمک قطعات بخش کنترل‌کننده، سرنشینان می‌توانند مصرف‌کننده‌ها را فعال یا غیرفعال کنند، سرعت و شدت مصرف برق یا حالت و جهت آن‌ها را کنترل کنند. به عنوان مثال کلید بالابر شیشه به عنوان یک کنترل‌کننده برق عمل می‌کند و جهت پنجره‌های خودرو را تعیین می‌کند.

مصرف‌کننده برق

برخی از قطعات برقی داخل خودرو، نقش مصرف‌کننده برق را دارند. به‌عنوان‌مثال چراغ‌های داخل یا خارج خودرو، ضبط‌ صوت، شیشه‌ پاک‌کن‌ها، استارت، فن، کولر و ..، همگی در دسته مصرف‌کننده‌های برق قرار می‌گیرند. در صورت خاموش بودن موتور، انرژی لازم برای این قطعات توسط باتری تامین می‌شود.

هر کدام از این دسته‌ها شامل تعدادی قطعات خاص هستند. آشنایی با هر کدام از این بخش‌ها بسیار لازم و ضروری است. این دسته‌بندی به افراد کمک می‌کند که راحت‌تر مباحث مربوط به برق خودرو را یاد بگیرند. هر کدام از این بخش‌ها در عملکرد خودرو تاثیرگذار هستند و بروز هر گونه مشکل در آن‌ها عملکرد خودرو را مختل می کند.

معرفی بهترین آموزشگاه برق خودرو

بهترین راه برای یادگیری و آموزش برق خودرو، شرکت در دوره‌های آموزشی است که در آموزشگاه های معتبر فنی حرفه ای برگزار می‌شود. دوره برق خودرو در این آموزشگاه ها توسط اساتید مجرب و حرفه‌ای برگزار می‌شود؛ به همین دلیل هنرجویان و کارآموزان می‌توانند بدون نگرانی بابت کیفیت آموزش و نحوه تدریس اساتید، در این آموزشگاه ثبت‌نام کنند. در دوره‌هایی که در این آموزشگاه برگزار می‌شود، کلیه مباحث مربوط به برق خودرو از صفر تا صد به هنرجوها آموزش داده می‌شود. همچنین شرکت‌کنندگان در پایان دوره می‌توانند مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کنند. این مدرک اعتبار بین‌المللی دارد؛ به‌طوری‌که دریافت‌کنندگان مدرک می‌توانند در خارج از کشور نیز از این مدرک استفاده کنند.

با توجه به بررسی های انجام شده، آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره برق خودرو می باشد، با شرکت در این دوره شما می توانید به طور کامل با تمامی مباحث مربوط به برق خودرو آشنا شوید. برای ثبت نام کافیست وارد صفحه: دوره آموزش برق خودرو شده و درخواست خود را برای ثبت نام ارسال کنید؛ همچنین می توانید با تلفن های مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسان آموزشگاه را راهنمایی کنند.

خلاصه

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که برق خودرو، بخش مهمی از خودروها است که نقش بسیار مهمی در خصوص عملکرد آن‌ها دارد. سیستم برق خودرو شامل بخش‌های بسیار زیادی است؛ به همین دلیل عیب‌یابی و برطرف‌کردن مشکلات مربوط به این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند بعد از گذراندن دوره آموزشی برق خودرو به صورت مستقل، وارد بازار کار شوند و به درآمد برسند. لازم به ذکر است که شروع فعالیت در این حرفه نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد، به همین خاطر اکثر افراد می توانند با کسب مهارت های لازم وارد این شغل شده و به درآمد قابل توجه برسند.

پایین-تعمیرات-خودرو

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. درود ، بر چه اساسی فرمودید هزینه خرید وسایل کمه ؟ اتفاقا وسایل کار برق خودرو گران هستند یک دیاگ حدود ۶۵ میلیون tnm حدود ۴۵ میلیون تستر ایسیو ۴۵ میلیون انژکتور شور همین حدودا و ….. البته در این تایم که نظر دادم

  2. سلام وقت بخیر.جناب شخص 54ساله ولی مستعد وتا حدودی وارد به کار برق ساختمان.میتواند در کلاس های آموزشی برق خودرو شرکت کند و موفق شود تا بتواند کار وکسبی راه بندازد . ضمناً آشنایی کامل نسبت که قطعات برقی خودرو دارد یعنی فروشنده لوازم یدکی برقی خودرو هستش . لطفاً راهنمایی بفرمایید

  3. سلام وعرض ادب. من 45 سال سن دارم و به برق اتومبیل علاقه پیداکردم. آیا تواین سن میتونم یاد بگیرم و وارد بازار کارش بشم؟ سن من برای این کار بالا نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا