ریپورتاژ آگهی

چگونه تیشرت تنگ را گشاد کنیم | ترفندهای کاربردی و سریع

چرب زبان

در تولیدی‌ پوشاک می‌توانید تیشرت را با طرح و رنگ دلخواه و کیفیت عالی خریداری کنید. اما همه ما تجربه پوشیدن تیشرتی را داشته ‌ایم که بعد از مدتی، کمی تنگ شده و دیگر مانند قبل راحت نیست. شاید این تیشرت، خاطره ‌ای خوش برای شما داشته باشد یا به دلیل جنس و طرحی که دارد، دوست داشته باشید آن را دوباره بپوشید. اما تنگ شدن تیشرت، می‌تواند آزاردهنده باشد و از لذت پوشیدن آن بکاهد. نگران نباشید، راه ‌های مختلفی برای گشاد کردن تیشرت تنگ وجود دارد که می‌توانید بدون آسیب رساندن به لباس، آن را دوباره به سایز دلخواه خود برسانید. در این مقاله، به طور کامل به بررسی راه هایی که چگونه تیشرت را گشاد کنیم می‌پردازیم.

چرا تیشرت من تنگ شده است؟

پیش از آن که بگوییم چگونه تیشرت تنگ را گشاد کنیم قصد داریم علت های تنگ شدن آن را برای شما بیان کنیم. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی، تیشرت مورد علاقه ‌تان تنگ شده باشد و دیگر به راحتی آن را نپوشید. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی هرکدام می‌پردازیم.

آب رفتن تیشرت

یکی از رایج‌ ترین دلایل تنگ شدن تیشرت، آب رفتن آن بعد از شستشو است. این اتفاق بیشتر برای تیشرت‌ هایی با الیاف طبیعی مانند پنبه رخ می‌دهد. الیاف طبیعی در اثر شستشو با آب گرم یا استفاده از شوینده‌ های نامناسب، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و جمع می‌شوند. اما شما با داشتن یک تیشرت باکیفیت با جنس عالی می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. خرید تیشرت عمده از فروشگاه ها و مراکز خرید مطمئن و معتبر بهترین گزینه است.

افزایش وزن

گاهی اوقات، تنگ شدن تیشرت نه به دلیل مشکل خود تیشرت، بلکه به دلیل افزایش وزن شما است. اگر در طی مدتی که تیشرت را می‌پوشید، وزن شما افزایش یافته باشد، ممکن است تیشرت قبلی برای شما تنگ شده باشد.

تغییر سایز تیشرت به دلیل کیفیت نامناسب

برخی از تیشرت‌ ها با کیفیت نامناسب تولید می‌شوند و ممکن است بعد از مدتی کوتاه، سایز آن‌ ها تغییر کند. این تغییر سایز می‌تواند شامل تنگ شدن یا گشاد شدن تیشرت باشد.

چگونه تیشرت را گشاد کنیم

چگونه تیشرت تنگ را گشاد کنیم

اگر صاحب تولیدی لباس هستید یا به دنبال خرید تیشرت و کراپ عمده هستید، می‌توانید به وب‌ سایت ‌های مختلف مراجعه کنید. این وب‌ سایت ‌ها تنوع بالایی از تیشرت و کراپ را در طرح‌ ها و رنگ ‌های مختلف ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با قیمتی مناسب، آن‌ ها را به صورت عمده خریداری کنید. اما ممکن است تیشرت مورد علاقه تان که خریداری کرده اید بعد از مدتی دیگر به اندازه قبل گشاد و راحت نباشد. نگران نباشید، شیوه های گوناگونی برای گشاد کردن تیشرت تنگ وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به خیاطی یا خرید تیشرت جدید، از آن‌ ها استفاده کنید. در ادامه به سوال چگونه تیشرت تنگ را گشاد کنیم پاسخ خواهیم داد.

خیساندن و کشیدن

تیشرت را در آب ولرم ( نه داغ ) خیس کنید. علت این بوده که آب داغ می‌تواند باعث آبرفت پارچه شود. به مدت 15 تا 30 دقیقه صبر کنید تا الیاف پارچه به طور کامل خیس بخورند. سپس تیشرت را از آب خارج کرده و بدون آبگیری، آن را روی یک حوله صاف پهن کنید. در مرحله بعد با استفاده از گیره، لبه های تیشرت را به حوله وصل کنید. به آرامی لبه های تیشرت را بکشید تا به اندازه دلخواهتان گشاد شود. در نهایت تیشرت را در هوای آزاد و دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید. در ضمن برای تیشرت های ظریف و حساس، از کشیدن بیش از حد خودداری نمایید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

گشاد کردن تیشرت با شامپو بچه

استفاده از نرم‌کننده یا شامپو بچه، روشی دیگر برای گشاد کردن تیشرت تنگ است. این مواد به نرم شدن الیاف پارچه کمک می‌کنند و کشسانی آن را افزایش می‌دهند. یک قاشق غذاخوری شامپو بچه را در یک لیتر آب گرم مخلوط کنید. سپس تیشرت را به مدت 15 تا 30 دقیقه در محلول شامپو بچه خیس نمایید. تیشرت را از محلول خارج کرده و به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. تیشرت را روی یک رخت آویز آویزان کنید تا به طور کامل خشک شود.

استفاده از روغن مایع

روغن مایع نیز می‌تواند به عنوان یک نرم‌کننده عمل کرده و به گشاد شدن تیشرت تنگ کمک کند. برای این کار کافی بوده چند قطره روغن مایع را روی دست خود بریزید. سپس دست روغنی خود را به قسمت‌ های تنگ تیشرت بمالید. در مرحله بعد به آرامی تیشرت را بکشید تا گشاد شود. در آخر تیشرت را روی یک حوله صاف پهن کنید و اجازه دهید تا به طور طبیعی خشک شود.

آویزان کردن تیشرت روی رخت آویز

یکی از روش‌ های ساده و بدون دردسر برای گشاد کردن تیشرت تنگ، آویزان کردن آن روی رخت آویز است. وزن تیشرت خیس، به مرور زمان باعث کشیده شدن الیاف پارچه می‌شود و به این ترتیب، تیشرت گشادتر خواهد شد.

اتو کردن

اتو کردن تیشرت خیس، می‌تواند به گشاد شدن آن کمک کند. برای این کار این مراحل را انجام دهید. ابتدا تیشرت تنگ را با آب گرم بشویید. سپس تیشرت خیس را به آرامی از آب خارج کنید. یک حوله را روی سطح صافی پهن نمایید. تیشرت خیس را روی حوله پهن کنید. با اتو، تیشرت را به آرامی اتو نمایید. در پایان اجازه دهید تا تیشرت به طور کامل خشک شود.

علاوه بر روش ‌های ذکر شده، روش‌ های دیگری نیز برای گشاد کردن تیشرت وجود دارد، مانند

  1. برش دادن تیشرت: اگر تیشرت شما فقط در قسمت یقه یا آستین تنگ است، می‌توانید آن را برش دهید.

  2. اضافه کردن پارچه به تیشرت: اگر تیشرت شما در قسمت ‌های دیگر تنگ است، می‌توانید با اضافه کردن پارچه به آن، تیشرت را گشاد کنید.

  3. استفاده از بالش: تیشرت را در داخل یک بالش که دارای حجم زیادی بوده قرار دهید. بعد آن را به مدت یک شبانه روز در جای گرم بگذارید. با این روش لباس شما گشاد می‌شود.

  4. خوابیدن با تیشرت تنگ: یک شب را با تیشرتی که تنگ است بخوابید. با این شیوه لباس کش آمده و می‌توانید به راحتی آن را بپوشید.

در پایان می‌توان گفت که در انتخاب روش مناسب اینکه چگونه تیشرت را گشاد کنیم باید عوامل مختلف مانند جنس تیشرت، میزان تنگی تیشرت و مهارت شما در خیاطی را در نظر گرفت.

اگر به دنبال خرید تیشرت‌ های خاص و منحصر به فرد هستید، می‌توانید به سایت هنر فردی مراجعه کنید. در سایت ما می‌توانید انواع تاپ، ست راحتی و تیشرت‌ هایی با طرح‌ های خلاقانه و هنری را پیدا کنید.

چگونه تیشرت را گشاد کنیم

نکات مهم و ضروری در گشاد کردن تیشرت تنگ

  1. قبل از گشاد کردن تیشرت، حتماً برچسب مراقبت از آن را مطالعه کنید. برخی از تیشرت‌ ها ممکن است به شستشو با آب گرم یا بخار دادن حساس باشند.

  2. اگر تیشرت شما از جنس پنبه است، می‌توانید از روش ‌های ذکر شده در این مقاله استفاده کنید. اما اگر تیشرت شما از جنس الیاف مصنوعی است، ممکن است این روش ‌ها کارآمد نباشند.

  3. در هنگام گشاد کردن تیشرت، مراقب باشید که آن را بیش از حد نکشید، زیرا ممکن است پاره شود.

  4. اگر تیشرت شما خیلی تنگ است، ممکن است لازم باشد از یک خیاط برای گشاد کردن آن کمک بگیرید.

  5. از نرم کننده با کیفیت و بدون مواد شیمیایی قوی استفاده کنید.

سخن پایانی

همه ما تجربه پوشیدن تیشرتی را داریم که بعد از مدتی استفاده، کمی تنگ شده و دیگر به راحتی قبل در تنمان نمی‌نشیند. شاید به فکر خرید یک تیشرت جدید باشید، اما لازم نیست عجله کنید، راه ‌های ساده ‌ای برای گشاد کردن تیشرت تنگ وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به بررسی روش‌ های مختلف چگونه تیشرت تنگ را گشاد کنیم بپردازیم و نکاتی را برای حفظ کیفیت و ظاهر تیشرتتان ارائه دهیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله خیلی از سوالات شما در این زمینه برطرف شده باشد.

سایت تولیدی آسال دارای باکیفیت ترین و مرغوب ترین پوشاک بوده که می‌توانید با قیمت مناسب آن ها را سفارش دهید و برای مدت طولانی استفاده کنید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا