ریپورتاژ آگهی

فروشگاه اینترنتی چیست و چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

چرب زبان

امروزه شرایط اقتصادی به گونه ای شده است که افراد برای تامین مخارج روزانه، مجبور به اضافه کردن شیفت کاریشان می‌شوند. از همین رو شاید فرصت کافی برای گذراندن وقت در فروشگاه‌ها پیدا نکنند. اما خوشبختانه دنیای دیجیتال به کمک مردم آمده است.

امروزه انواع فروشگاه‌های آنلاین ساخته شده که انجام بسیاری از کارها برای انسان‌ها آسان‌تر از قبل کرده است. به طوری که افراد دیگر نیازی به گذراندن وقت در خیابان‌های شلوغ نداشته و اکثر خریدهای‌شان را از طریق اینترنت و تلفن‌های همراه انجام می‌دهند.

از طرفی راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی هم نیاز به سرمایه زیادی داشته که همه افراد از عهده آن برنمی‌آیند. از همین رو فروشگاه‌های اینترنتی به عنوان کسب‌وکاری بدون سرمایه برای افراد شناخته شده است.

2

از طرفی فروشگاه‌های اینترنتی به عنوان بهترین راه کسب درآمد در خانه هم به شمار می‌رود؛ چرا که نیاز به فضای خاصی برای فروش محصول ندارد. اگر شما هم سرمایه کافی برای تاسیس فروشگاه حضوری ندارید، پیشنهاد ما به شما راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب درآمد است.

اما اگر هنوز با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز پرتال و مزایای آن آشنا نیستید ، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید. چرا که در این مطلب مفهوم فروشگاه اینترنتی را به شما معرفی می‌کنیم. هم‌چنین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی را برایتان شرح داده و بهترین راه ساخت آن را نشان می‌دهیم:

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک است که امکان خرید و فروش محصولات را در فضای وب فراهم می‌کند. مشتریان با مراجعه مستقیم به وب‌سایت‌ها، به راحتی می‌توانند کالای مورد نیاز خود را از بین فروشندگان مختلف خریداری کنند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

از طرفی فروشگاه‌های اینترنتی به دو دسته فروشگاه های کالای فیزیکی و فروشگاه های کالای دیجیتال تقسیم می‌شوند. در فروشگاه‌های کالای فیزیکی انواع محصولات فیزیکی از جمله لباس، لپ تاپ، مواد غذایی و دیگر لوازم قابل لمس به فروش می‌رسد. در حالی که فروشگاه‌های دیجیتال، عرضه کننده انواع برنامه‌های قابل دانلود مانند تصاویر، ویدئو و یا نرم افزار هستند.

مزایای فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، یکی از بهترین کارها برای پیشرفت کسب‌وکارهای مختلف است. مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی به شرح زیر است:

3

1.بازار فروش بیشتر

اگر کمی دقت کرده باشید، فروشگاه‌های حضوری فقط در منطقه خاصی مشتری دارند. مثلا بهترین مغازه در مرکز شهر هم فقط توانایی خدمت‌رسانی به افراد داخل آن شهر را دارد. در حالی که با ساخت فروشگاه اینترنتی، در تمامی نقاط کشور به راحتی می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید. فروشگاه اینترنتی در توسعه کسب‌وکارتان تاثیر مثبتی گذاشته و درآمدتان را قطعا بالاتر می‌برد.

  1. امکان دسترسی آسان

یکی از بهترین ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی را می‌توان به قابلیت دسترسی اشاره کنیم. در گذشته افراد برای خرید محصولات مختلف، مجبور به گذراندن مسافت طولانی و مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها بودند. در حالی که فروشگاه‌های اینترنتی، خرید برای مشتریان و هم‌چنین صاحبان کسب‌وکار به آسانی انجام می‌گیرد. چرا که مشتریان در هر مکانی به راحتی می‌توانند خریدهای‌شان را تنها با داشتن تلفن همراه انجام دهند.

  1. فروشگاه بدون تعطیلی

حتما شما هم دیده اید که مغازه های سراسر شهر، در روزهای تعطیل فعالیت خود را متوقف می‌کنند. اکثر فروشگاه‌های فیزیکی در به طور عادی در برخی از ساعات شبانه روز نمی‌توانند به مشتریان خدمات خود را ارائه کنند. در حالی که فروشگاه اینترنتی حتی در روز تعطیل هم پاسخگوی مشتریان است. این موضوع قطعا برای صاحبان کسب‌وکار، مزیت بزرگی است؛ چرا که حتی در روزهای تعطیل و یا در خواب هم کسب درآمد می‌کنند.

  1. قیمت پایین‌تر محصولات

فروشگاه‌های حضوری مجبور به پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز، تلفن، اجاره مغازه و از این دست هزینه‌ها هستند. از همین رو برای آن که به سود قابل قبولی برسند، مجبور به اضافه کردن هزینه بیش‌تر بر قیمت واقعی محصولات هستند. اما قیمت طراحی سایت برای فروشگاه اینترنتی فوق‌العاده کم بوده و هزینه‌های بالا را نیاز ندارد. در نتیجه صاحبان کسب‌‎و کار می‌توانند  محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری ارائه کرده و بیش‌تر جذب مشتری کنند.

  1. هزینه تبلیغات کمتر

همه فروشگاه‌ها برای تبلیغ کسب‌وکارشان، مجبور به پرداخت هزینه‌های میلیونی از جمله چاپ بروشور، تراکت و یا تابلوهای شهری هستند. از طرفی تبلیغات برای فروشگاه‌های فیزیکی محدودیت مکانی داشته و سطح کمتری را پوشش می‌دهد. اما در مقابل تبلیغات در فروشگاه اینترنتی با هزینه کمتری انجام شده و گستردگی بیش‌تری هم دارد. از طرفی امروزه اکثر افراد در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند؛ در نتیجه افراد بیشتری تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند.

4

اما چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

شاید در وهله اول ساخت فروشگاه اینترنتی کار سخت و پیچیده‌ای به نظر برسد؛ اما اگر کمی تحقیق کنید، به آسان بودن روند ساخت آن پی می‌برید. خوشبختانه در حال حاضر مردم استقبال زیادی از کسب‌وکارهای آنلاین کرده‌اند. از همین رو فروشگاه سازهای مختلفی فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده‌اند.

سایت ساز و فروشگاه ساز  پرتال با داشتن قالب وبسایت اماده، در راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شما کمک خواهد کرد.

هم‌چنین امکان طراحی سایت رایگان را هم برایتان فراهم کرده و ضمانت 7 روز استفاده رایگان از سایت را به شما می‌دهد. از همین رو اگر شما هم قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید، حتما روی کمک پرتال حساب کنید. در پایان بعد از راه اندازی فروشگاه اگر سوال دارید که چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنیم؟ پرتال مشاوره میدهد.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا