ریپورتاژ آگهی

سازی برای آغاز آموزش تا یک پیانوی حرفه ای

چرب زبان

برای شروع یادگیری موسیقی هر فردی باید از مسیری عبور کند که بسیاری از موسیقیدانان بزرگ جهان هم در آن مسیر قدم گذاشته‌اند. مسیری که بیشتر به عنوان ثبت نام در هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های موسیقی از آن یاد می‌شود.

درواقع ثبت نام و حضور در چنین کلاس‌هایی به افراد کمک می‌کند تا در ابتدا با کلیات و تئوری موسیقی آشنا شوند و سپس هر فردی ساز مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند و به تدریج با نت‌ها و انواع روش‌های نواختن مربوط به آن ساز آشنا می‌شود.

پیانو

به‌علاوه اگر فردی به شاخه‌های مختلفی از موسیقی علاقه داشته باشد، حضور در کلاس‌های آموزش موسیقی آموزشگاه‌ها به او کمک می‌کند تا به صورت حرفه‌ای آموزش‌های هر کدام از شاخه‌های موسیقی را دنبال کند. اما برای دریافت آموزش‌های حرفه‌ای هر کدام از شاخه‌های موسیقی هر فردی باید به آموزشگاه‌هایی مراجعه کند که این مدل از خدمات را به هنرجویان خود ارایه می‌دهند.

کدام ساز برای شروع یادگیری نوازندگی مناسب است؟

بسیاری از افراد مبتدی برای شروع یادگیری نوزاندگی، پیانو را برای خود انتخاب می‌کنند. چون استفاده از این ساز در مراحل ابتدایی به افراد مبتدی کمک می‌کند تا درک عمیقی از موسیقی پیدا کنند و از آنجایی که نوازندگی پیانو محدودیت سنی ندارد، این ساز برای شروع یادگیری نوازندگی انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

البته هر شخصی ممکن است برای یادگیری نواختن پیانو هدف مخصوص به خود را داشته باشد. به عنوان مثال برخی افراد به دلیل تجربه حس نشستن پشت پیانو و شنیدن صدای دلنشین این ساز محبوب جهانی، به یادگیری نواختن آن اقدام می‌کنند. اما باید در اینجا به این نکته مهم اشاره کنیم که پیش از یادگیری نواختن هر سازی بسیار مهم است که شما هدف خود از انجام چنین کاری را به درستی مشخص کنید.

درواقع اگر فردی بداند که می‌خواهد در حوزه موسیقی به صورت حرفه‌ای فعالیت کند و در حوزه موسیقی به عنوان موسیقیدان موفقی شناخته شود، بهتر می‌تواند پیانو مناسب خود را انتخاب کند و درنتیجه با شور و انگیزه بسیاری در این مسیر گام برمی‌دارد و در زمان مواجه با چالش‌های موجود در مسیر یادگیری، به خوبی می‌تواند به آن‌ها غلبه کند. پیانو پرلیور می توان گفت یکی از برند هایی است که برای شروع می تواند بسیار مناسب باشد.

پیانو از جمله سازهای موسیقی به حساب می‌آید که می‌تواند صداهای دلنشینی تولید کند و در حال حاضر یادگیری نواختن آن طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است. به‌علاوه افراد هنگامی که به نواختن این ساز کاملا تسلط پیدا می‌کنند، می‌توانند آثار هنری ارزشمندی خلق کنند که شنیدن آن‌ها می‌تواند در افراد مختلف حس آرامش و امنیت فراوانی ایجاد کند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

اما اگر بخواهیم به سوال بالا پاسخ بدهیم باید بگوییم که امروزه، راه‌های بسیاری برای یادگیری نواختن پیانو وجود دارد، ولی بهترین راه برای شروع یادگیری نواختن پیانو این است که شما در ابتدا به صورت اصولی نواختن پیانو را فرابگیرید. درواقع با انجام چنین کاری در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانید نواختن این ساز را یادبگیرید.

برای یادگیری اصولی نواختن این ساز هم تنها کاری که شما باید انجام بدهید، ثبت نام در یک آموزشگاه یا هنرستان آموزش موسیقی است. چون یادگیری نواختن پیانو به صورت حضوری و آن هم زیرنظر اساتید مجرب به شما کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با اصول اولیه نوازندگی، نواختن پیانو را در فضایی مناسب و به دور از تمام محدودیت‌های خانه تجربه کنید.

همچنین فرآیند یادگیری نواختن پیانو در برخی موارد ممکن است برای افرادی کاملا پیچیده و گیج‌کننده باشد، به همین دلیل اگر فرآیند یادگیری نواختن این ساز را به صورت اصولی دنبال کنید، به مرور زمان یادگیری نواختن پیانو به فعالیتی لذت‌بخش برای شما تبدیل خواهد شد و دانستن این موضوع که در پایان فرآیند یادگیری شما می‌توانید موسیقی‌های زیبایی خلق کنید، انگیزه شما برای ادامه مسیر را افزایش می‌دهد.

در حال نواختن پیانو

قبل از شرکت در کلاس‌های آموزش پیانو چه کارهایی باید انجام دهید؟

در خصوص فرآیند یادگیری تئوری موسیقی با استفاده از کتاب‌های آموزشی مختلف باید به این نکته مهم اشاره کنیم که هر فردی برای یادگیری کامل هر یک از مباحث، حداقل روزی ۴۵ دقیقه از زمان خود را به مطالعه این کتاب‌ها اختصاص بدهد، ولی از آنجایی که فرآیند یادگیری برای هر فردی متفاوت است، این مدت زمان برای اتمام یک مبحث درسی می‌تواند به یک هفته هم برسد. شرکت در دوره‌های مجزای آموزش تئوری موسیقی نیز گزینه‌ی دیگری است که برای این منظور پیش روی شما قرار دارد. چرا که در این دوره‌های آموزشی، موضوعات تئوری موسیقی هنرجویان آموزش‌های مفصل‌تری در این زمینه دریافت می‌کنند، به همین دلیل اگر قصد تبدیل شدن به یک موسیقیدان، نوازنده یا آهنگساز حرفه‌ای را دارید، به عقیده کارشناسان بسیاری حضور در این دوره‌های آموزشی امری بسیار مهم و ضروری است.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا