ریپورتاژ آگهی

جدیدترین تکنیک های خیاطی در اروپا

چرب زبان

گرلاوین قدیمی ترین سیستم و متد خیاطی شناخته شده در این دنیا است. خیاطی با الگو نام دیگر این متد دقیق خیاطی می باشد. روش قدیمی و رایج مادرهای شما برای دوخت لباس شامل اندازه گیری دقیق سایز گرلاوین نام دارد. اولین بار این تکنیک های خیاطی از اروپا وارد ایران شد. بنابراین در دسته بندی تکنیک خیاطی اروپایی می توان آن را قرار داد. لباس های خوش فرم و شیک اروپایی ایرانی ها در دهه 30 حاصل همین تکنیک زیبای خیاطی است. لباس زنانه و مردانه رسمی بهترین لباسی است که با کمک این متد دوخته شد.

آموزشگاه های خیاطی تا به الان اقدام به آموزش این متدهای قدیمی می کنند. اما این تکنیک برای نسل جدید چندان جذاب نیست. جوان های دهه 70 و 80 به دنبال لباس هایی با طرح های تازه اروپایی هستند. به همین دلیل آموزش و به کارگیری تکنیک خیاطی جدید بسیار مهم است.

متد خیاطی مولر مربوط به هم نژادهای ایرانی ها می باشد. آلمانی ها و ایرانی ها از نظر ژنتیکی و فرم بدنی شباهت زیادی دارند. به همین سبب تکنیک خیاطی رایج در این کشور نیز رایج ترین روش دوخت لباس حال حاضر است.

ظرافت و پیچیدگی این روش به صورت کلی کمتر بوده و به جای آن از دقت بالاتری برخوردار است. اتحادیه خیاط ها اولین بار این سبک از متد خیاطی را به خیاط ها آموزش داد. برشکاری پارچه و الگو سازی و تصویرسازی طرح نهایی سه بخش اصلی این تکنیک خواهد بود. دقت دوخت لباس در این روش بسیار بالاتر بوده و جذابیت بصری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

ویژگی متدهای خیاطی ایتالیایی و متریک

به عنوان یک تکنیک خیاطی، روش ایتالیایی بیشتر بدون الگو و برش اختصاصی می باشد. مهم ترین نقطه ضعف در این متد نسبت به دیگر انواع متدهای خیاطی، محدود بودن طراحی کلی آن است. سادگی این روش نسبت به مدل های دیگر بیشتر است. سایزبندی بر اساس الگوهای کاملا مشخص و از قبل طراحی شده خواهد بود. این سبک خیاطی همانند نام آن از بخش اروپا اولین بار وارد ایران شد.

متد متریک دارای یک جدول سایز بندی دقیق با طراحی حرفه ای می باشد. با جدول سایز بندی اختصاصی برای هر فرد، یک الگوی مناسب آماده سازی خواهد شد. آسان ترین و دقیق ترین روش خیاطی تا به امروز همین روش و متد جدید است. برای انجام طرح های مربوط به این متد لازم است بخش الگوسازی به صورت کامل انجام شود. پیچیدگی این روش به دلیل محاسبات سخت آن بسیار زیاد است. بیشتر افراد نسبت به این روش خیاطی احساس خوبی ندارند. دلیل این موضوع وجود سختی های بسیار زیاد در این متد است. امروزه از این روش استفاده زیادی نمی شود.

شایان ذکر است با ورود روش های جدید اروپایی این متد کمتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

word image 38173 2

متد خیاطی آمریکایی abm

در روش جدید آمریکایی abm الگوهای اصلی بر اساس سایز بندی مشخص می گردند. تکنیک خیاطی رایج برای تهیه لباس زنانه و مردانه تجاری امروزی همین روش است. لباس بچگانه و ویژه مردان و زنان در فروشگاه بر اساس همین تکنیک و روش کلی خیاطی تهیه می شود. الگو اصلی بدن ایرانیان با این روش تطابق کلی ندارد. این متد برای دوخت شخصی لباس، چندان مورد مناسبی نخواهد بود.

تناسب سایز بالا تنه و پایین تنه این متد تجاری معمولا چندان استاندارد نیست. یک قانون کلی برای الگو اصلی این متد در نظر گرفته می شود. در این صورت الگوها با بدن همه افراد تطابق ندارد.

سبک خیاطی فرانسوی

فرانسوی ها در زمان حضور در ایران روش های جدید خیاطی را به مردم کشور ما آموختند. متد اروپایی فرانسوی اولین بار در بین شاهان ایرانی رواج بیشتری پیدا کرد. افراد خانواده سلطنتی به متد فرانسوی علاقه داشتند. ثروتمندان و شاهزاده های درباری نیز مهم ترین سفارشات خیاطی را بر اساس تکنیک خیاطی فرانسوی به این کشور می دادند. البته این روش تناسب بیشتری با مردم فرانسه داشته و اندام آنان را بسیار زیباتر نشان می داد.

لباس زنانه فرانسوی در بین خاندان پهلوی رواج بسیار زیادی پیدا کرد. امروزه نیز محبوبیت این متد خیاطی در بین ایرانیان رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. پس از بالا رفتن میزان نرخ اضافه وزن در بین ایرانیان این روش از گردونه رقابت انواع روش های خیاطی تقریبا خارج شد. با این وجود طی سال های اخیر برای بیشتر هنرمندان از این متد جهت خیاطی لباس استفاده شد. بهترین روش برای دوخت لباس های لاکچری افراد ثروتمند همین مدل است.

لباس بچگانه مجلسی نیز با این روش مبتکرانه خیاطی، تهیه می گردد. دقت بالای اندازه گیری و تهیه الگو کاملا شخصی سبب بالا رفتن قیمت دوخت با این روش می شود. با این وجود بیشتر افرادی که به پوشش خود اهمیت می دهند، به دنبال این روش هستند. برای دوخت لباس ویژه انواع فیلم و سریال ها نیز از این متد شخصی استفاده می گردد. دقت بالای این روش با هیچ تکنیک خیاطی قابل مقایسه نخواهد بود. همین موضوع بالاترین امتیاز این روش خیاطی می باشد.

word image 38173 3

اساس متد خیاطی مولر بر چیست؟

اساس این تکنیک خیاطی نسبتا قدیمی بر اساس اندازه گیری می باشد. لباس های خوش فرم برای افراد، توسط این روش آماده سازی می گردد. آلمانی ها از این روش برتر برای خیاطی، اولین بار استفاده کردند. به نوعی انعطاف پذیرترین متد خیاطی با لباس زنانه و مردانه ایرانی همین روش است.

به همین دلیل امروزه این روش بیشتر در بین خیاطان طرفدار دارد. برای دوخت لباس های آماده تولیدی نیز این روش بسیار مناسب است. شروع الگو کشی در این روش ابتدا با رسم الگوی بالاتنه آغاز می گردد.

متد مولاژ یک روش کاملا جدید

نام دیگر متد مولاژ حجم سازی است. برای آموزش هنرجویان جدید خیاطی معمولا از روش های قدیمی استفاده می شود. در سطح بین المللی امروزه روش جدیدی به نام مولاژ برای آموزش و دوخت پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. این روش سبب کنار گذاشتن روش های قدیمی و جایگزینی روش تازه شده است. پیاده سازی طرح های موجود در ذهن و کشیدن یک الگو کاملا جدید بهترین و تخصصی ترین روش خیاطی در نسل جدید است. لباس بچگانه فانتزی معمولا با این متد جدید خیاطی دوخته می شود.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا