ریپورتاژ آگهی

با هنرآموزی یاد میگیرید چگونه یک عکاس موفق باشید

gold

عکاسی این روزها به یک هنر لذت ‌بخش و جذاب تبدیل ‌شده است. در کنار این لذت، می ‌توانید عکس‌ های حرفه‌ای و زیبای خود را در شبکه‌ های مختلف اجتماعی عکس به اشتراک بگذارید و حتی آن‌ها را به فروش برسانید. قاعدتاً داشتن یک دوربین عکاسی شما را تبدیل به یک عکاس نخواهد کرد. هر عکاس با روشی متفاوت راه خود را شروع کرده است. بعضی عکاسی را با دوربین های آنالوگ یعنی قبل از زمان دوربین های دیجیتال شروع کردند و بعضی کلاس آنلاین عکاسی را گذراندند. اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید حرفه‌ عکاسی را دنبال کنید و یک عکاس موفق شوید باید یک سری فنون و تکنیک ها را آموزش ببینید. در شرایط فعلی بهترین گزینه برای آموزش شرکت در کلاس های آنلاین است.

کلاس های غیر حضوری عکاسی

یکی از رایج ترین دلایلی که افراد دوست دارند در کلاس آنلاین عکاسی ثبت نام کنند، این است که در دوره جامع عکاسی غیر حضوری مجبور نیستند در کلاس حاضر شوند و همچنین می توانند زمان کافی داشته باشند. همچنین می توانند مشخص کنند که چه زمانی این کلاس ها برگزار شود. هر جای دنیا می توانید در هر کلاس آنلاینی مربوط به هر رشته ای که خواستید شرکت کنید و خواهید فهمید که انعطاف پذیری این کلاس های آنلاین با کلاس های حضوری قابل مقایسه نیست. از آنجایی که مباحث کلاس می‌توانند روی کامپیوتر، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت دنبال شوند، یادگیری آنلاین عکاسی از هر جایی که شما می‌خواهید امکان‌پذیر است. حتی زمانی که سرتان شلوغ است و یا سفری ضروری برایتان پیش آمده، می‌توانید مباحث آموزشی را ذخیره کرده تا بعداً آنها را تماشا کنید و بله، اکثر دوره‌های آنلاین اجازه می‌دهند هنرجویان مباحث کلاس را دانلود کنند.

دوره آموزش آنلاین عکاسی هنرآموزی به دو صورت حضوری و غیرحضوری و به صورت حرفه‌ای برگزار می شوند. کلاس آنلاین عکاسی هنرآموزی یک دوره آنلاین عکاسی جامع از مبتدی تا پیشرفته، همراه با ارائه مدرک بین‌المللی است. اگر به دنبال یک دوره غیر حضوری و مجازی عکاسی برای آموزش و یادگیری هستید، دوره های هنرآموزی بهترین انتخاب هستند.

اصول و نکات مهم برای حرفه‌ای شدن در عکاسی

قطعاً در قدم اول نیاز است تا اصول ابتدایی را یاد بگیرید. این ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش در عکاسی است. چراکه اگر آن را به صورت کامل و درست یاد نگیرید، باقی موارد هم برایتان دشوار خواهد شد. بسیاری فکر می ‌کنند که داشتن یک دوربین برای شروع یادگیری عکاسی لازم است. درواقع عکاسی پیش از اینکه هنر ثبت تصویر باشد، هنر درست دیدن و درست‌تر درک کردن یک سوژه است. فشار دادن دکمه شاتر باید زمانی اتفاق بیفتد که شما یک درک کامل نسبت به عکستان داشته باشید. پیش از عکاسی از یک لوکیشن خاص، دوربین را خاموش کنید و به دقت همه چیز و همه جا را بررسی کنید. با این کار نه تنها سوژه های خوب را پیدا می‌کنید، بلکه می ‌توانید خیلی از موارد غیرضروری را هم حذف کنید. پس برای شروع یک دوربین معمولی در کنار یک لنز کیت ارزان قیمت می ‌تواند برای شما کاملاً مناسب باشد. گوشی هوشمند وسیله مناسبی برای عکاسی نیست، اگرچه پیشرفت ‌های خوبی را در سال ‌های اخیر داشته‌اند، اما بازهم قابل مقایسه نیستند.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشت شناخت صحیح نور است که مهم‌ترین بخش در عکاسی محسوب می‌شود. این نورپردازی (Lighting in photography) است که در نهایت قرار است بخش‌ های واضح تصویر شما را نشان دهد. سوژه به وسیله نور روشن می‌شود و کار عکاس این است که منابع تولید نور را به بهترین شکل بچیند. نورپردازی در عکاسی مهارت پایه است بنابراین درک و استفاده از ویژگی های اساسی نورپردازی برای داشتن تصاویر باکیفیت مهم است. وقتی تصمیم می گیرید که چه نوع نوری برای عکاسی سوژه شما استفاده شود؛ درواقع باید ببینید مفهوم، موضوع و حالتی که می خواهید اجرا کنید؛ به چه چیزی بر می گردد. منبعی که نور شما از آن می تابد؛ تأثیر زیادی در نحوه افتادن روی سوژه شما دارد. می توانیم بگوییم موقعیت نورپردازی تأثیر مستقیمی بر روی ثبت نهایی تصویر دارد.

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که پس از اینکه تجهیزات ابتدایی را خریدید و توانستید با استفاده از یکسری اطلاعات و مفاهیم اولیه عکاسی را شروع کنید، حالا وقت آن است که به صورت حرفه‌ای به دنبال مباحث پیچیده‌تر باشید. در پایان این مرحله می ‌توانید یک عکس را با رعایت کامل قواعد عکاسی ثبت و ادیت کنید و پس از آن به عنوان یک اثر هنری به نمایش بگذارید؛ اما فراموش نکنید که هنوز هم داشتن خلاقیت و ذوق هنری لازمه اول در آموختن هنر عکاسی است.

عکاسی پرتره از نان شب واجب تر است

عکاسی پرتره (portrait photography) یکی از مشهورترین انواع عکاسی است که هم در بین عکاسان آماتور و هم حرفه‌ای انجام می شود. این نوع عکاسی در زمینه های شخصی مثل عکاسی از دوستان، افراد خانواده و حتی خود عکاس نیز انجام می پذیرد. یک عکاس پرتره حرفه‌ای با استفاده از تکنیک های عکاسی مثل استفاده از نور، رنگ ها و ترکیب بندی، عکس های باکیفیتی می گیرد. از عکاسی چهره اغلب در مراسم خاص مانند مراسم ازدواج، فارغ التحصیلی یا برای اهداف تجاری مانند تبلیغات و مد استفاده می شود. آنچه مسلم است در عکاسی پرتره، چهره و ویژگی‌های چهره افراد به همراه بیان احساسات آن‌ ها نقش اساسی ایفا می‌ کند. درواقع تفاوت عکاسی پرتره یا عکاسی چهره، با سایر انواع عکاسی در این است که هنگامی می‌ توانیم یک عکس را پرتره بنامیم که در آن سوژه به کمک پس زمینه و نورپردازی بتواند ارتباط حسی بین خود و بیننده برقرار نماید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

نکته مهمی که در عکاسی پرتره جلب توجه می‌کند شارپ بودن چشم‌ها در تصویر است. چشم‌ها در پرتره مهم‌ترین عنصر در القا احساس به بیننده می‌باشد. بعضی اوقات عکاسان با استفاده از نقطه فوکوس مرکزی، فوکوس می‌کنند و بعد ترکیب‌بندی را مجدد انجام می‌دهند. این در حالی است که بعضی دیگر از عکاسان از نقاط فوکوس خارج مرکز استفاده می‌کنند. از هر روش فوکوس که استفاده می‌کنید به این دقت داشته باشید که چشم‌ها واضح و شارپ دیده شوند بنابراین بعد از ثبت عکس روی چشم‌ها زوم کنید تا از وضوح چشم‌ها مطمئن شوید.

نکات بسیار حساس و مهمی وجود دارد که هنگام انجام عکاسی پرتره یا عکاسی چهره باید به آن ها توجه کنید. گرفتن عکس پرتره آسان نیست. برای آموزش عکاسی پرتره روی لینک (https://honaramozi.ir/عکاسی-پرتره/) کلیک کنید. گرفتن عکس پرتره خاص یکی دیگر از راه های حرفه‌ای و نامی شدن در صنعت عکاسی چهره است. عکاسی پرتره شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از چهره انسان عکس‌برداری می‌ شود. شما باید به موارد فنی مانند نوردهی و تمرکز و همچنین موارد غیر فنی مانند ترکیب بندی و کار با یک موضوع زنده فکر کنید. عکس پرتره، یک عکس فوری محسوب نمی شود بلکه یک عکس ترکیبی از فردی است که آرام و ساکت در جایی قرار گرفته و مستقیم به عکاس نگاه می کند.

از آنجایی که پرتره نگاری بیشتر معطوف به عکس از انسان ها می شود چند سال پیش معادل نادرست تک چهره برای واژه پرتره باب شد که به دلیل گویا نبودن و نامناسب بودن آن خیلی زود منسوخ گردید. اگر تازه شروع به انجام عکاسی کرده باشید، شاید این کار کمی برای شما سخت و کمی خسته کننده باشد. پس بهتر است در دوره های آموزشی عکاسی پرتره شرکت کنید و به صورت حرفه‌ای آن را فراگیرید. برای شرکت در دوره آموزش عکاسی حرفه ای به سایت هنرآموزی (honaramozi.ir) مراجعه کنید یا با از طریق شماره های سایت و با تماس تلفنی تمامی مراحل مربوط به ثبت نام را انجام دهید.

شماره های تماس آموزشگاه: ۰۲۱۴۶۰۹۴۱۱۷ ،  ۰۲۱۴۴۱۱۱۲۲۹

شماره وات آپ: 09374194087

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا