ریپورتاژ آگهی

پرمتقاضی‌ترین پزشکان تهران کدام‌اند؟ نظر درمانکده را بخوانید

چرب زبان

اگر نگاهی به حرفه پزشکی در سراسر دنیا بیندازید، متوجه خواهید شد که یکی از فاکتور‌های پرمتقاضی بودن تخصص‌های پزشکی، شرایط هر شهر، استان و حتی کشور است.

ویژگی‌های محیطی عاملین بیماری‌های مختلفی هستند که گریبان ساکنین آن منطقه را می‌گیرند. به عنوان مثال پایتخت کشور چین به دلیل آلودگی هوای بسیار زیاد یکی از بیشترین تعداد مبتلایان به سرطان ریه و مشکلات ریوی را دارد و به همین ترتیب عوامل دیگر بر زندگی افراد تأثیر‌گذار هستند.

حتما بخوانید: بهترین دکترهای پوست تهران

به همین دلیل در این نوشته از درمانکده قصد داریم تا با بررسی یک‌سری عوامل در رابطه با این صحبت کنیم که پر متقاضی‌ترین پزشکان تهران کدامند؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

word image 34160 1

عوامل بیماری‌زا در تهران

به‌صورت کلی پایتخت تمام کشور‌ها به دلیل تردد زیاد و هم‌چنین وجود مراکز صنعتی متعدد، دارای آلودگی بیشتری نسبت به سایر مناطق کشور می‌باشد مگر در موارد خاص. استان و شهر تهران نیز از این قاعده مستثنا نیستند و با توجه به جمعیت و تراکم بالای آن، همواره مشکلاتی برای سلامتی افراد در این منطقه وجود دارد.

از جمله این موارد می‌توان اشاره کرد به:

  • آلودگی هوا
  • استرس و اضطراب
  • مواد غذایی غیر ارگانیک
  • سبک زندگی نادرست افراد
  • ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف

در بین موارد گفته شده، آلودگی هوا بیشترین سهم بیماری‌زایی برای ساکنین تهران را داشته و در رتبه‌های بعدی استرس و اضطراب و سبک زندگی نادرست قرار می‌گیرند. البته منظور این نیست که موارد گفته شده تنها در تهران یافت می‌شوند اما به دلیل سبک زندگی موجود در استان تهران بیشتر شاهد این موارد در ساکنین استان تهران هستیم.

متخصص پوست

همان‌طور که پیشتر گفته شد، آلودگی هوا شایع‌ترین خطرناک‌ترین مشکل رایج و روزانه برای ساکنین تهران است. این عامل باعث بروز بیماری‌ها و مشکلات زیادی می‌شود که یکی از مهمترین و رایج‌ترین بیماری‌ها انواع بیماری‌های پوستی است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

مشکلات پوستی علاوه بر آلودگی هوا به دلیل سبک زندگی نادرست، عوامل ویروسی و باکتریایی و هم‌چنین استرس و اضطراب نیز به وجود می‌آیند که این موارد نیز عضو ثابت زندگی شهرنشینان تهرانی هستند.

به همین جهت متخصصین پوست از پر متقاضی‌ترین پزشکان تهران هستند و به دلایل گفته شده در طول روز مراجعه‌کنندگان زیادی دارند.

متخصصین زیبایی

پیشتر مطالعه کردید مشکلات پوستی هم بسیار شایع هستند و هم بسیار آزار دهنده و عوامل زیادی در تهران وجود دارند که علاوه بر بیماری‌زایی، باعث تخریب پوست نیز می‌شوند.

البته می‌توان عوامل اینچنینی را با رعایت یک‌سری استانداردهای خاص و اصلاح سبک زندگی تا حدود زیادی کاهش داد اما در این بین برای جلوگیری از مشکلاتی همچون پیری پوست، افتادگی پوست و سایر موارد این چنینی، افراد از انواع روش‌های تهاجمی نیز که حتماً باید تحت نظر متخصص زیبایی پیاده‌سازی شود استفاده می‌کنند.

word image 34160 2

متخصص ریه

یکی دیگر از مشکلاتی که آلودگی هوا برای انسان‌ها به وجود می‌آورد، مشکلات تنفسی مختلف و در بدترین حالت آن‌ها سرطان ریه است. هم‌چنین متاسفانه ساکنین تهران برای ر‌هایی از استرس‌های موجود در زندگی به مصرف دخانیات پناه می‌برند که همین موضوع مزید بر علت شده تا مشکلات ریوی در تهران بسیار شایع باشند.

این مشکل بدتر از مشکلات پوستی است چرا که مشکلات پوستی به سرعت خود را نشان می‌دهند اما مشکلات ریوی مانند قاتلان خاموش سالیان سال بدون هیچ گونه علائمی سلامتی افراد را تخریب می‌کنند و علائم آن‌ها زمانی مشخص خواهد شد که بیماری‌ها به شدت پیشرفت کرده باشند.

با وجود همه این موارد بدیهی است که متخصص ریه در تهران نیز یکی دیگر از پزشکان پر متقاضی می‌باشد که مراجعه‌کنندگان زیادی به دلیل مشکلات مختلف به این متخصصان مراجعه می‌کنند.

متخصص زنان و زایمان

متاسفانه امروزه مشکلات مختلفی نه‌تنها در تهران بلکه در سراسر جهان متوجه حال بانوان است. از شایع‌ترین این موارد می‌توان اشاره کرد به:

  • سرطان رحم
  • سرطان سینه
  • کیست تخمدان
  • سرطان تخمدان
  • سرطان غدد لنفاوی
  • بیماری‌های دستگاه تناسلی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اکثر بیماری‌های شایع در بانوان از نوع سرطانی می‌باشد و با توجه به این‌که از مهمترین عوامل بروز سرطان سبک زندگی نادرست و هم‌چنین استرس و اضطراب است، می‌توان نتیجه گرفت که در تهران تعداد مبتلایان به این بیماری‌ها کم نیست.

البته که عوامل ویروسی و باکتریایی نیز باعث بروز بیماری‌های مختلفی هم در آقایان و هم در بانوان می‌شود که در بانوان شایع‌تر بوده و ابتلای افراد به آنها بیشتر به خاطر عدم رعایت صحیح بهداشت در محیط آلوده استان تهران است.

با توجه به همه این موارد می‌توان نتیجه گرفت که متخصص زنان و زایمان در تهران، از دیگر پزشکان پر متقاضی است.

word image 34160 3

کلام آخر

بیماری‌ها عضو جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها هستند که از ابتدای تاریخ بشر تا به امروز همواره با ما همراه بودند و این‌که بخواهیم بگوییم تنها بیماری‌ها در تهران و شهر‌های بزرگ وجود دارند، کاملاً اشتباه است. مقصود از این نوشته تنها معرفی پزشکان پرمتقاضی در تهران بر اساس نظر درمانکده بود که با توجه به عوامل بیماری‌زای رایج در تهران مشخص شده بودند.

در پایان لازم به ذکر است که دربین بیماری‌های گفته شده، بیماری‌های مربوط به ریه و بیماری‌های زنان از بقیه خطرناک‌تر هستند چرا که تا رسیدن بیماری به شرایط خطرناک، خود را نشان نمی‌دهد و به همین دلیل توصیه می‌شود که حتماً به‌صورت دوره‌ای تحت نظر متخصص زنان و زایمان و هم‌چنین متخصص ریه قرار داشته باشید تا از سلامتی شما اطمینان حاصل شود.

شما می‌توانید برای دریافت نوبت از مطب بهترین پزشکان متخصص در تهران از طریق درمانکده، سایت نوبت دهی آنلاین مطب استفاده کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین متخصصین در تهران را پیدا کنید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا