ریپورتاژ آگهی

هر آنچه که در مورد سفر به قبرس شمالی نمی‌دانید!

چرب زبان

قبرس شمالی کشوریست که امروزه نامش بیشتر از هر زمان دیگری، بر سرزبان‌ها افتاده‌است. شرایط عالی که برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد، باعث شده بسیاری به فکر مهاجرت به قبرس شمالی باشند. افراد می‌توانند با خرید ملک، ویزای اقامت این کشور را دریافت کنند. ازسوی‌دیگر، بسیاری از افراد به فکر سفر به این کشور و بازدید از اماکن دیدنی آن هستند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به سفر به قبرس شمالی و شرایط مهاجرت به آن بیشتر صحبت کنیم. اگر قصد مهاجرت یا سفر به این کشور را دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی

قبل از هر چیز اجازه دهید تا راجع‌به موقعیت جغرافیایی این کشور بیشتر صحبت کنیم. کشور قبرس شمالی در سال 1983 به رسمیت شناخته شد و اعلام استقلال کرد. دورتادور این کشور را آب‌های دریای مدیترانه پوشانده‌است؛ به‌همین‌دلیل، زیبایی منحصربه‌فرد و آب‌و‌هوای بی‌نظیری دارد. درواقع، یکی از علل جذب توریست و مهاجر به این کشور را می‌توان طبیعت زیبا و آب‌و‌هوای خوب آن دانست.

این کشور از جنوب با مصر، از شمال با کشور ترکیه، از شرق با کشور سوریه و از قسمت غربی هم با یونان همسایه است. نیکوزیا پایتخت کشور قبرس شمالی بوده و جمعیت تقریبی آن 80000 نفر است. هر چند آب‌و‌هوای خوب باعث افزایش تمایل توریست‌ها به سفر به قبرس شمالی شده‌است، اما در این کشور، دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبری در رشته‌های مختلف هم احداث شده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از ایرانیان، قبرس شمالی را برای تحصیلات انتخاب می‌کنند.

نکات جالب راجع‌به قبرس شمالی

شاید بارها و بارها نام قبرس شمالی را شنیده‌باشید؛ اما حقایقی راجع‌به این کشور وجود دارد که قطعا آن‌ها را نمی‌دانید. در این قسمت قصد داریم راجع‌به این حقایق صحبت کنیم:

نیازی به زبان ترکی ندارید!

اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، باید بدانید که ضرورتی برای یادگیری زبان ترکی وجود ندارد. هر چند مردمان قبرس شمالی ترک هستند، اما تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند؛ به‌همین‌دلیل، شما می‌توانید با زبان انگلیسی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید.

امنیت بالا در تمامی مناطق

یکی از مزیت‌های مهاجرت یا سفر به قبرس شمالی ، زندگی در یک سرزمین امن است. قبرس شمالی پایین‌ترین میزان جرم و جنایت را به‌خود اختصاص داده‌است؛ علاوه‌براین، این کشور امنیت مرزی بسیاری بالایی هم دارد.

قبرس

اجازه عکاسی و فیلم‌برداری از همه را ندارید!

شاید این نکته برای شما جالب باشد که چرا در یک کشور توریستی اجازه فیلم‌برداری از برخی مناطق را ندارید؛ اما باید بدانید که این موضوع مربوط به مسائل امنیتی قبرس شمالی است. برای اطمینان از شرایط، باید به تابلوها توجه کنید. اگر تابلوی قرمزی با مفهوم ممنوعیت عکاسی مشاهده کردید، از دوربین خود استفاده نکنید؛ برای مثال در شهرک ارواح که به واروشا هم مشهور است، شما اجازه فیلم‌برداری ندارید. این منطقه قبلا یک بخش توریستی بود، اما با حمله ارتش یونان تبدیل به یک شهر متروکه شد و امروزه بازدید از آن ممنوع است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

اماکن دیدنی قبرس شمالی

برای سفر به قبرس شمالی، لازم است تا اماکن گردشگری و دیدنی این کشور را بشناسید؛ به‌همین‌جهت، در این قسمت قصد داریم راجع‌به اماکن دیدنی قبرس شمالی هم صحبت کنیم:

مسجد سلیمیه نیکوزیا

این مسجد قبلا به‌عنوان کلیسای جامع سوفیا شناخته می‌شده است. یک مسجد قدیمی در شهر نیکوزیا است که قدمت بنای آن به قرن 13 میلادی باز می‌گردد. در دوره لوزینیان به این مسجد، کلیسای جامع مسیحی گفته می‌شد؛ اما با گذر زمان و حمله عثمانی‌ها نام آن در قرن 16 به مسجد سلیمیه تغییر یافت. کارایی این بنا در همان زمان از کلیسا به مسجد تغییر داده‌شد.

اگر به این مسجد تاریخی به‌خوبی نگا‌ه کنید، متوجه خواهید شد که یک گنبد مرکزی عظیم دارد که شامل هشت ستون عظیم و 4 گنبد کوچک‌تر است. نقاشی‌ها و حکاکی‌های بسیار زیبایی در معماری و بنای این مسجد به چشم می‌خورد که آن را منحصربه‌فرد ساخته‌است. هنگام سفر به قبرس شمالی، بازدید از این بنا را در رأس برنامه‌های خود قرار دهید.

قبرس زیبا

بویوک هان نیکوزیا

یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار مشهور در قبرس شمالی، بویوک هان نیکوزیا است. این بنا یک مسافرخانه بسیار قدیمی است که قدمت آن به دوره عثمانی باز می‌گردد. در کنار این بنا یک بازار سرپوشیده هم وجود دارد که در قرن 16 بنا شده‌است؛ علاوه‌براین موارد، چند موزه نیز در این محدوده بنا شده که مربوط به تاریخ صوفی‌گری مولوی است.

موزه بربریت نیکوزیا

اگر به قبرس شمالی سفر کردید، حتما از موزه بربریت نیکوزیا بازدید کنید. دسترسی به موزه بربریت بسیار آسان است. در این موزه می‌توانید اسناد و عکس‌هایی جالب از وقایع رخ‌داده در سال 1963 در قبرس شمالی را تماشا کنید.

مهاجرت با خرید ملک در قبرس

جدای از سفر به قبرس شمالی، مهاجرت به این کشور هم می‌تواند بسیار جذاب باشد. برای مهاجرت به قبرس شمالی می‌توانید از طریق خرید ملک اقدام کنید. در ادامه نکاتی مهم راجع‌به این موضوع خواهیم گفت:

  • برای خرید ملک می‌توانید هزینه‌ها را به‌شکل اقساطی پرداخت کنید.
  • صرفا داشتن گذرنامه خارجی، جهت خرید هرگونه ملک در قبرس کفایت می‌کند.
  • در صورت خرید ملک یا آپارتمان در قبرس شمالی، در این کشور حق کار خواهید داشت.
  • با اجاره‌ دادن آپارتمان یا ملک خود می‌توانید کسب درآمد کنید.

کلام آخر

قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که اخیرا بیشتر موردتوجه توریست‌ها و مهاجرین قرار گرفته‌است. نکته جالب راجع‌به این کشور این است که شما می‌توانید با خرید ملک، اقامت این کشور را اخذ کنید. در این مطلب راجع‌به شرایط زندگی و اماکن دیدنی قبرس شمالی صحبت کردیم. برای سفر به قبرس شمالی یا مهاجرت به این کشور می‌توانید به مجموعه بازرگان اعتماد کنید. مجموعه بازرگان می‌تواند از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری برای شما، به‌راحتی امکان اقامت و مهاجرت به قبرس را برای متقاضیان فراهم کند. این مجموعه بهترین پروژه‌ها را باتوجه‌به بودجه شما پیشنهاد خواهد کرد. جالب است بدانید مجموعه سرمایه گذاری بازرگان بیش از دویست پرونده موفق مهاجرتی را در کارنامه خود دارد. با مشاوره صحیح و راهنمایی درست می‌توانید بدون هدر دادن وقت و هزینه، مهاجرتی آسان و مطمئن به قبرس شمالی داشته باشید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا