مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

شرکت های بزرگ جهان چطور به انسان و زمین خدمت کرده اند؟

چرب زبان

جهان امروز، بیش از هر زمان دیگری نیاز به مراقبت دارد. زنگ خطرها در مورد تغییرات اقلیمی و چالش های اجتماعی زندگی مدرن بشر به صدا در آمده اند، در این میان فعالیت های صنعتی – اقتصادی خطی انسان و بهره برداری بی رویه از منابع موجود، در دامن زدن به این مشکلات و نابرابری های اجتماعی بی تأثیر نبوده اند؛ تا جایی که برای جهت دهی به برنامه های توسعه پایدار در سطح جهان، سازمان ملل متحد برنامه یکپارچه ای را متشکل از 17 هدف تحت عنوان اهداف توسعه ی پایدار سازمان ملل تعریف نمود و از همه ی بازیگرهای سطح جهانی دعوت نمود تا باهم برای رسیدن به این برنامه ها تا سال 2030 میلادی هم پیمان شوند.

یک جنبش جهانی؛ به نفع همه

در سیستم های اقتصادی جهان امروز، کمپانی های بزرگ، به دلیل مقیاس میان قاره ای خود می توانند در کنترل تأثیرات منفی که زمین و انسان با آنها روبرو هستند نقش موثری ایفا کنند. این انتظار بسیاری از مصرف کنندگان امروزیست؛ بسیاری از مردم به دنبال راه هایی هستند تا با انتخاب های آگاهانه تر از برندهایی حمایت کنند که دوستدار زمین و جامعه بوده اند. و همانطور که در وعده های اقتصادی و بازاریابی خود موفق بوده اند به منفعت اجتماع و محیط زیست هم بپردازند.

سازمان غیر انتفاعی B lab به دنبال تبدیل شرایط فعلی به سوی سیستم اقتصادی است که در آن منافع همه افراد، جوامع و محیط زیست در نظر گرفته شود و در این راه جنبش شرکت های B Corp ( بی کورپ ) را راه اندازی کرده است. جنبش B Corp شبکه شرکت هاییست که به بالاترین استانداردهای اجتماعی – محیط زیستی، شفافیت و مسئولیت پذیری متعهد هستند.

تغییر قوانین بازی به سوی در نظرگرفتن منفعت همه ی ذینفعان از جمله کارمندان، مردم، مشتریان، سایر جوامع و محیط زیست می تواند تأثیرات مثبتی که از آن صحبت شد را قابل دسترس می کند.

جنبش بی کورپ (B Corp) از سال 2006 میلادی آغاز شد،؛ تاکنون بیش از 6900 شرکت از بیش از 161صنعت مختلف در سراسر جهان با این جنبش همراه شده اند که هر روز به این تعداد افزوده می شود.

اولین B Corp ایران

دنون لبنی پارس، شرکت مادر برند دنت در ایران؛ اولین B Corp ایران است که در سال 1401 موفق به دریافت گواهینامه بی کورپ شد. دنون با چشم انداز یک زمین . یک زندگی به دنبال راهیست تا بر همه ی جوامعی که در آنها حضور دارد تأثیری مثبت بگذارد و در راستای مأموریتش: “تأمین سلامتی از طریق غذا برای حداکثر افراد ممکن” محصولات خوشمزه سلامت محور بر پایه ی شیر را به بازار ایران معرفی نمود و گرفتن این گواهینامه نقطه ی عطفیست برای دنبال کردن اهداف توسعه ی پایداری که همیشه برای آنها تلاش نموده است.

اگر علاقمند هستید با تجربه ی سفر پیوستن دنون، اولین B Corp ایران، به این جنبش بیشتر آشنا شوید می توانید بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

اولین B Corp ایران

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا