ریپورتاژ آگهی

هزینه سفر به دبی

gold

دبی یکی از پر توریست‌ترین شهرهای دنیا است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از ایران و سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. سفر به دبی با توجه به هزینه‌ای که در نظر دارید، می‌تواند به یکی از لوکس‌ترین سفرهایتان تبدیل شود. بنابراین اگر قصد خرید بلیط تهران دبی را دارید و می‌خواهید هزینه سفر به دبی را بدانید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

با دبی بیشتر آشنا شوید

دبی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای خلیج فارس در امارات متحده عربی است؛ این شهر هر ساله به دلیل وجود فضای تفریحی و گردشگری، توریست‌های زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. این شهر یکی از شهرهای مورد علاقه ایرانی‌های برای سفر و تفریحات لوکس و خرید است که هزینه متفاوتی برای هر تفریح دربر خواهد داشت.

همان‌طور که می‌دانید، آب و هوای دبی در بیشتر فصول سال، به‌خصوص در تابستان بسیار گرم است. بنابراین اگر علاقه چندانی به گرما ندارید، می‌توانید در بهار، پاییز و زمستان به این شهر سفر کنید. در واقع در تمام فصل‌های سال، فستیوال‌ها و برنامه‌های زیادی در دبی برگزار می‌شود و هرگز این شهر خالی از تفریح و توریست نخواهد بود.

دبی، بهترین هتل‌های دنیا را دارد که اقامت در هتل‌های 5 ستاره، نوعی تفریح در این شهر محسوب می‌شود. چرا که خدمات هتل‌های دبی بسیار کامل است و حتی برخی از این هتل‌‌ها مجهز به پارک آبی، فروشگاه، تور هلیکوپتر سواری، تفریحات ساحلی و… هستند؛ بنابراین انتخاب و رزرو هتل مناسب در این شهر اهمیت زیادی دارد.

این شهر تفریحات نامحدودی برای هر سلیقه و علاقه‌ای دارد. در واقع تفاوتی ندارد که شما با دوستان یا خانواده به دبی سفر می‌کنید، چرا که دبی برای هر سنی، تفریح خاص و متفاوتی فراهم کرده است. این تفریحات شامل شهربازی، پارک آبی، آکواریوم‌های غول‌آسا، رستوران‌های مدرن، طبیعت خاص، گالری‌های هنری و محیط‌هایی برای شناخت فرهنگ و اقوام مختلف و… است.

فروشگاه‌ها و مراکز خرید دبی نیز بسیار معروف و پرطرفدار هستند. هر ساله بسیاری از ایرانی‌ها در فصل‌های پرتخفیف مثل تابستان و زمستان به این شهر برای خرید سفر می‌کنند. برندهای لوکس، برندهای فست فشن و برندهای متفرقه و نسبتا ارزان، فرصت متفاوتی برای خرید در دبی خواهد بود.

بنابراین شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین پوشاک، وسایل خانه، لوازم تزئینی و… را در این مراکز خرید تهیه کنید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر با این شهر و جاهای دیدنی دبی بیشتر آشنا شوید؛ چرا که این کار کمک می‌کند تا برنامه دقیق‌تری برای سفرتان آماده کنید و در طول این سفر در میان تفریحات متعدد، سردرگم نشوید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

هزینه‌های پیش از سفر به دبی

2 2

با توجه به تغییر و نوسان نرخ دلار، هزینه سفر خارجی، ثابت نخواهد بود. ممکن است در یک مقاله‌ هزینه تمام شده سفر به دبی را بخوانید و یک ماه بعد، این هزینه به دلایل بی‌شماری تغییر کند. بنابراین بهترین راه حل مراجعه به وبسایت‌های گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا است.

در این سایت شما می‌توانید با هتل دبی قیمت سفر دبی، هزینه رفت و آمد، قیمت تور دبی و… با جزیئات آشنا شوید. در واقع هر چه جزئیات هزینه و قیمت سفر برایتان آماده‌تر باشد، برآورد هزینه‌های پیش از سفر به دبی و برنامه‌ریزی برای سفر، آسان‌تر خواهد بود. با این حال پیش از سفر بهتر است به این هزینه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید.

هزینه صدور ویزای دبی

پیش از سفر به دبی، بهتر است بدانید که قوانین دبی نه تنها برای بومیان و مهاجران، بلکه برای مسافران نیز سختیگرانه است. اگر نمی‌خواهید در دبی با مشکل مواجه شوید، توصیه می‌کنیم حتما قوانین شهر دبی را رعایت کنید. برای سفر به شهر دبی، شما به ویزا نیاز دارید؛ با این حال برای اخذ ویزای توریستی امارات، به مصاحبه حضوری نیازی نخواهد بود و تور دبی یا آژانس‌های مسافراتی به عنوان اسپانسر نیز می‌توانند این ویزا را برای شما دریافت کنند. توجه داشته باشید برای دریافت ویزای دبی، پاسپورت شما باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

هزینه عوارض خروج از کشور سال 

همان طور که می‌دانید، علاوه بر هزینه‌های سفر، باید هزینه عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت کنید که این مبلغ هر سال تغییر می‌کند. در سال 1401، هزینه عوارض خروج از کشور برای بار اول و سفرهای عادی، 400 هزار توامان بوده است اما در سال 1402 افزایش خواهد داشت. این میزان هزینه از سفرهای دوم و سوم به خارج از ایران به 600 هزار تومان و 800 هزار تومان نیز می‌رسد.

هزینه تور دبی

توصیه می‌کنیم اگر برای اولین بار از ایران خارج می‌شوید یا به سفر دبی می‌روید، حتما سفر با تور دبی را انتخاب کنید. تور دبی تمام کارها، از جمله خرید بلیط تهران دبی، رزرو هتل و بسیاری از برنامه‌های سفر را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت علی بابا، با انواع تور دبی آشنا شوید و با توجه به هزینه‌تان، بهترین تور را انتخاب کنید. با این حال، شما می‌توانید سفر به دبی را بدون تور تجربه کنید که باز هم رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و… از سایت گردشگری علی بابا، امکان پذیر خواهد بود.

بهتر است بدانید که سفر به دبی با دو وسیله نقلیه یعنی هواپیما و کشتی، امکان پذیر است. برای سفر با هواپیما، زمان کمتری در رفت‌ و آمد می‌مانید و برای سفر با کشتی، ابتدا باید به بندر لنگه بروید تا به بندر دوبی برسید که هزینه هر کدام متفاوت خواهد بود. این هزینه به کلاس هواپیما و کشتی، زمان رفت و برگشت، شرکت هواپیمایی و کشتیرانی و… بستگی دارد.

هزینه‌های پس از سفر به دبی

پس از سفر به دبی، به این هزینه‌ها از جمله اقامت، گردش، تفریح و خورد و خوراک باید توجه کنید. به یاد داشته باشید که هزینه پس از سفر، چندان ثابت و قابل پیش‌بینی نخواهد بود. چرا که ممکن است شما به مکان تفریحی بروید یا خریدی کنید که در برنامه‌های سفرتان نبوده است. بنابراین شما باید مبلغی برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده، به‌همراه داشته باشید.

هزینه اقامت در هتل دبی

شهر دبی، هتل و اقامتگاه‌های زیادی دارد و لوکس‌ترین هتل‌های دنیا در دبی هستند. میزان هزینه اقامت در هتل‌های دبی به ستاره، میزان کیفیت، میزان خدمات، محل هتل یا اقامتگاه، روزهای اقامت، فصل سفر و… بستگی دارد. شما می‌توانید هتل دبی را به همراه تور یا به صورت شخصی از سایت‌های گردشگری معتبر رزرو کنید. به طور میانگین، میزان اقامت در هتل‌های دبی از شبی 1 میلیون تومان آغاز می‌شود.

هزینه خورد و خوراک در دبی

هزینه خورد و خوراک در دبی، جزو برنامه‌های مهم پیش و پس از سفر است. شما می‌توانید با درهم و دلار، هزینه‌های خورد خوراکتان را پرداخت کنید. اگر بخواهید غذای معمولی در دبی میل کنید، باید حدود 30 درهم پرداخت کنید. یک وعده غذا در رستوران‌های لوکس دبی، بیش از 200 درهم خواهد بود. البته اگر می‌خواهید هزینه غذایتان را در سفر دبی کاهش دهید، می‌توانید در فست فودهای زنجیره‌ای مثل مک دونالد و کی اف سی، ناهار و شام را در حدود 25 درهم میل کنید.

هزینه تفریحات دبی

3 2

شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در سواحل دبی قدم بزنید، فواره و آب نمای دبی را تماشا کنید، به جاهای دیدنی دبی بروید یا در فروشگاه‌های دبی گردش کنید. اما تفریحات دیگر دبی مثل ورود به برج خلیفه، خرید، تماشای آکواریوم دبی، ورود به باغ میراکل، ورود به باغ گلو، تماشای دلفیناریوم، ورود و بازی در انواع پارک‌های آبی دبی، بازدید از شهر قدیمی دبی، پیست اسکی دبی، ورود به شهر بازی دبی و… هر یک هزینه ثابتی دارند. با این حال به یاد داشته باشید، با مراجعه به دفاتر تفریحی دبی، می‌توانید از تخفیف خوبی برای تفریحات دبی بهره‌مند شوید.

هزینه رفت و آمد در دبی

بسیاری از توریست‌ها توصیه می‌کنند برای کاهش هزینه‌ها در سفر دبی، از تاکسی استفاده نکنید. وسایل حمل و نقل عمومی در دبی، قیمت مناسب‌تری دارند. هزینه اتوبوس در دبی بین 3 تا 9 درهم و قیمت مترو در دوبی بین 3 تا 8 درهم خواهد بود. در این صورت شما می‌توانید در هزینه‌هایتان به طور قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

هزینه‌های دیگر در سفر دبی

اگرچه وصل شدن به وای فای و اینترنت در دبی آسان است، اما شما می‌توانید برای کاهش هزینه تماس، یک سیم کارت 100 درهمی در دبی تهیه کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر هتل‌ها، شما را به صورت رایگان تا ساحل می‌برند، بنابراین این فرصت را از دست ندهید تا میزان هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

همان‌طور که می‌دانید، خرید لباس و وسایل خانه در دبی مال و از برندهای لوکس، نیاز به هزینه زیادی دارد. اگر می‌خواهید در دبی با قیمت کم خرید کنید، توصیه می‌کنیم سری به بازارهای محلی دبی، بازار پارک السطوه 3، جمعه بازار زعبیل، مینا بازار، شنبه بازار البراشا، مرکز خرید الغدیر، مرکز خرید فستیوال، و… بزنید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا