ریپورتاژ آگهی

راهنمای ثبت شرکت

چرب زبان

ثبت شرکت امروزه یکی از اقدام های مهم و اثربخش برای هویت بخشیدن به کسب و کار است.
در صورتی که دو تا چند نفر اقدام به راه اندازی فعالیتی نمایند که از آن سود بدست بیاورند، بهتر آن است که نسبت به ثبت شرکت خود نیز اقداماتی را انجام دهند تا از مزایای آن بهره مند شده و سود بیشتری بدست آورند.

word image 60

معنای ثبت شرکت

هرگاه دو یا چند نفر اقدام به شروع فعالیتی نمایند که طی آن کالا تولید کرده و یا خدماتی را ارائه دهند، برای این که فعالیت قانونی داشته باشند باید ثبت شرکت انجام دهند. شاید در ابتدای انجام فعالیت و کسب درآمد، به این مهم کمتر توجه شود. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که برای ارتقا و رشد فعالیت تجاری تان نیازمند ثبت شرکت هستید.

به طور کلی شرکت، هم ریشه با کلماتی از قبیل شریک و مشارکت است. به این ترتیب که یک مجموعه در طی فعالیت تجاری خود هر منفعتی که بدست بیاورد، به مساوات مابین اعضای تشکیل دهنده شرکت تقسیم می شود.

ثبت شرکت چه مزایایی دارد؟

ثبت شرکت می تواند مزایای متعددی برای صاحبان کسب و کار داشته باشد. بدین منظور که با ثبت قانونی، شرکت می تواند در مزایده های مختلف و مناقصات رسمی حضور داشته و منفعت بدست بیاورد.

از دیگر مزایای ثبت شرکت می توان به بیمه شدن کارکنان اشاره نمود که کارفرما می تواند به طور رسمی کارمندان خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآورد و به راحتی اقدام به استخدام نیرو کند. ضمن این که ثبت شرکت می تواند در نهایت منجر به ثبت برند اختصاصی شرکت باشد که بر روی تمامی محصولات قابل ارائه و خدمات یک مجموعه ثبت شود. علاوه بر موارد گفته شده از مزایای دیگر ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رسمیت پیدا کردن کلیه برنامه ریزی های شرکت
  2. امکان رشد و توسعه شرکت در سطح ملی و بین المللی
  3. امکان عقد قرارداد با موسسه ها و شرکای تجاری بزرگتر
  4. تقسیم مناسب و درست سود و نفع شرکت بین اعضا طبق سند و مدرک
  5. شناخته شدن شرکت و جذب مشتریان بیشتر به واسطه رسمیت پیدا کردن شرکت تجاری و امکان فعالیت بیشتر در حوزه تبلیغات مجازی

مراحل انجام ثبت شرکت چیست؟

برای بیان جزئیات انجام ثبت شرکت باید بگوییم که مانند بسیاری از روند های اداری و سازمانی، این عمل نیز نیازمند پروسه ای ساده است که با انجام آن به راحتی می توانید شرکت خود را ثبت کنید و مزایای آن استفاده کنید.

  1. در مرحله اول لازم است که متقاضی تمامی اطلاعات فردی و حقوقی مرتبط با شرکت را ثبت کند و حق دریافتی را واریز کند.
  2. در مرحله دوم لازم است که نام مشخصی را برای شرکت در نظر گرفته باشد.
  3. در این مرحله پذیرش اولیه صورت می گیرد و کارشناس پذیرش تکمیل بودن اطلاعات را مورد بررسی قرار می دهد و پس از آن یک نسخه را به متقاضی ارائه کرده و نسخه دیگر ضمیمه پرونده خواهد شد.
  4. در این مرحله اطلاعات اولیه توسط کارشناس پذیرش وارد سیستم می شود و شخص متقاضی این اطلاعات را به درستی بررسی کرده و تایید می کند. در این جا درخواست متقاضی برای ادامه فرآیند ثبت شرکت ارسال می شود. در این جا نام های انتخابی متقاضی بررسی می شود و یکی از آنها انتخاب می شود.

در صورتی که میخواهید شرکتی تاسیس کنید و سررشته ای از قوانین و شرایط ثبت شرکت ندارید ، بهتر است از متخصصانی کمک بگیرید تا راهنمای شما شوند.
ما پیشنهاد می‌ کنیم که شما به مشاورین ثبت شرکت نیک مراجعه کنید تا آگاهی های لازم را بنابه شرایط خود کسب کنید.
همچنین میتوانید در زمینه های دیگر ثبتی از جمله ثبت تغییرات شرکت با سامانه ثبت شرکت در تماس باشید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

انواع شرکت ها

به طور کلی 7 دسته شرکت وجود دارد که متقاضی می تواند برای ثبت شرکت هر یک اقدام کند. این امر مستلزم دانستن آن است که شرکت مذکور در کدام دسته قرار می گیرد. شرکت ها عبارتند از:

  1. شرکت های سهامی (عام و خاص)
  2. شرکت های با مسئولیت محدود
  3. شرکت مختلط سهامی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت های تضامنی
  6. شرکت های نسبی
  7. و شرکت تعاونی تولید و مصرف

C:\Users\a\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\sabt.nik-01-1.jpg

مراحل ثبت شرکت سهامی چگونه است؟

در این جا به مراحل ثبت شرکت سهامی می پردازیم تا به طور کلی با اسناد و مدارکی که می بایست برای ثبت شرکت در اختیار داشته باشید بیشتر آشنا شوید و بتوانید به راحتی ثبت شرکت انجام دهید.

در مرحله اول عقد قرارداد صورت می گیرد. این مرحله هم می تواند به صورت حضوری و هم می تواند به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام شود.

در مرحله دوم شما می بایست مدارک خود را کامل کنید و هر چه زودتر بتوانید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام نمایید، کارشناس مربوطه کار ثبت شرکت شما را سریع تر پیش خواهد برد.

در مرحله سوم می بایست لیستی از نام هایی را که برای ثبت شرکت خود انتخاب نموده اید را به کارشناس مربوطه ارائه دهید.

  • برای انتخاب نام شرکت لازم است به نکاتی از قبیل آنچه گفته می شود توجه کنید. نام فارسی انتخاب کنید و توجه داشته باشید که این نام قبلا توسط شرکت دیگری به ثبت نرسیده باشد. نام انتخابی شما باید معنا و مفهوم مشخص داشته باشد و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد
  • برای انتخاب نام مناسب شرکت می توانید به صفحه ” اسم شرکت ” مراجعه نمایید.

در مرحله چهارم اوراق امضا خواهد شد و تقاضانامه و وکالت نامه های مربوطه توسط کارفرما تایید نهایی می شوند.

مرحله پنجم مرحله تشکیل شدن پرونده است که کارشناس مدارک ثبت شرکت را به اداره مربوطه تحویل می دهد تا گرونده تشکیل شده و ثبت در دبیرخانه صورت گیرد.

در مرحله ششم کارشناسی لازم صورت می گیرد و اگر موردی وجود داشته باشد به استحضار متقاضی خواهد رسید.

مرحله هفتم مرحله نهایی و تحویل اسناد شرکت است.

پس از طی شدن این مراحل شرکت نامه، تقاضا نامه ،اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تاسیس شرکت به متقاضی ثبت شرکت ارائه خواهد شد و شرکت ثبت شده تلقی می شود.

نکات مهم ثبت شرکت

توجه داشته باشید که پس از درخواست متقاضی برای ثبت شرکت، تا دو ماه پس از آن زمان خواهد بود که شرکت ثبت شود. در صورت ثبت نشدن شرکت می بایست دوباره برای انجام مراحل آن اقدام کنید.

متقاضی در هنگام ثبت شرکت می بایست نوع ثبت خود را مشخص کند اعم از این که شرکت یا موسسه در چه دسته ای قرار دارد و…

در هنگام ارائه نام برای ثبت شرکت سعی کنید نامی مطابق با اصول و شرایط مشخص شده انتخاب کنید تا روند ثبت شرکت به مشکل نخورد.

آدرس شرکت یکی دیگر از نکات مهمی است که می بایست تاییدیه آن را از اداره پست دریافت کنید. علاوه بر این سهامداران و هیئت مدیره و مدارک مرتبط با آنها باید پیوست درخواست شود.

word image 61

راهنمای ثبت شرکت

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از  ثبت شرکت و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و یا دیگر امور ثبتی ، به سایت سامانه ثبت شرکت نیک www.nikregister.com و یا با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا