ریپورتاژ آگهی

بهترین سواحل ترکیه که باید به آن‌ها سفر کرد!

چرب زبان

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه و قرارگیری دریای سیاه و مرمره در جای‌جای این کشور موجب شده است تا این مقصد گردشگری یک خط ساحلی طولانی به مساحت تقریبی ۷۲۰۰ کیلومتر را در خود جای دهد. ازاین‌رو گشت‌وگذار در سواحل ترکیه یکی از آن کارهایی است که کمتر گردشگری پیدا می‌شود که در طول سفرش به این مقصد از خیر لذت آن بگذرد. اگر شما هم جزو این دسته از گردشگران هستید و به دنبال آن هستید تا در زمان سفر به ترکیه به بهترین سواحل ترکیه بروید با ما همراه شوید تا این سواحل را به شما معرفی کنیم.

ساحل کنیالتی آنتالیا (Konyaalti Beach)

از میان همه شهرهای گردشگری که در ترکیه وجود دارد آنتالیا بیش از همه به داشتن سواحل شگفت‌انگیز مشهور است و آن دسته از گردشگران تور ترکیه که به دنبال گذراندن تعطیلات در سواحل هستند نیز اغلب این مقصد را انتخاب می‌کنند. عجیب هم نیست که بسیاری از بهترین سواحل ترکیه نیز در این شهر قرار دارند. ساحل کنیالتی نیز یکی از همین سواحل است که محبوبیت بسیار بالایی هم در میان گردشگران دارد.

این ساحل در غرب شهر آنتالیا قرار دارد و نزدیک به ۱۳ کیلومتر امتداد دارد. محوطه ساحلی آن فضای وسیعی است که ترکیبی از ماسه و سنگ‌ریزه را دربرگرفته است و آب‌های زلال آن، این ساحل را به گزینه‌ای مناسب برای آب‌تنی و شنا تبدیل کرده است. گفتنی است از نظر امکانات نیز این ساحل در صدر سواحل این کشور قرار می‌گیرد زیرا کلوب‌های ورزشی، هتل، رستوران‌، کافه و پلاژهای ساحلی زیادی در آن قرار دارد.

ساحل مرمرلی آنتالیا (Mermerli Beach)

ساحل مرمرلی واقع در شهر ساحلی آنتالیا نیز از ردیف بهترین سواحل کشور ترکیه قرار دارد. این ساحل در منطقه‌ای قدیمی در شهر آنتالیا به نام منطقه کالیچی یا شهر قدیم قرار گرفته است. این منطقه در گذشته شهر کوچکی بوده است که دورتادور آن را با دیوارهای صخره‌ای حصار کشیده بودند. امروزه هنوز هم صخره‌ها و دیوارهای قلعه مانند در پیرامون ساحل باقی‌مانده‌اند. در حقیقت این ساحل به‌عنوان یک ساحل شخصی مورداستفاده قرار دارد که درب ورودی آن در رستورانی به همین نام قرار دارد و شامل پرداخت هزینه ورودی می‌شود.

هرچند ساحل در منطقه‌ای مملو از بوتیک‌ها و مغازه‌ها، رستوران و کافه‌ها است اما به‌محض ورود به آن فضایی دنج و آرام در کناردریا پیش روی مراجعه‌کنندگان است. گفتنی است این ساحل صخره‌ای با چشم‌اندازهای خاص و متمایزی را دربرگرفته است که به همین دلیل از پرطرف‌دارترین‌ها هم هست.

ساحل بورس استانبول (Burc Beach)

ساحل بورس نیز یکی دیگر از بهترین سواحل کشور ترکیه است که تقریباً در ۱۵ کیلومتری استانبول قرار دارد. این ساحل در شمار سواحل استانبول محسوب می‌شود و در رتبه‌بندی سواحل این شهر در جایگاه ششم قرار دارد. هرچند بخشی از محوطه ساحل بورس با تفرجگاه‌های مجهز پر شده است که برای برخورداری از امکانات و تفریحات آن باید هزینه پرداخت اما بخش زیادی از آن نیز به‌صورت رایگان برای عموم قابل‌دسترس است؛ بنابراین اگر می‌خواهید علاوه بر رزرو بلیط هواپیما ارزان در هزینه تفریحات ساحلی نیز صرفه‌جویی کنید این ساحل یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.

این ساحل برای هر سلیقه‌ای راضی‌کننده است. چه آنهایی که به دنبال محوطه ساحلی دنج هستند تا در آرامش به استراحت در کنار دریای سیاه باشند و چه آنهایی که به دنبال یک محوطه ساحلی پر جنب‌وجوش با امکان انجام انواع تفریحات آبی مهیج هستند هر دو از بودن در ساحل بورس لذت خواهند برد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

ساحل لارا آنتالیا (Lara Beach)

ساحل لارا در ناحیه شرقی منطقه شهر قدیم آنتالیا قرار دارد و یکی از برترین سواحل ترکیه از نظر گردشگران است. این ساحل جزو سواحل ایمن است و دارای نشان پرچم آبی سواحل امن این کشور است. ساحل لارا از نظر وسعت نیز یکی از بزرگترین سواحل ماسه‌ای آنتالیا است که محوطه آن مملو از هتل‌های خوش‌نام و لوکس است.

امکانات ساحلی ساحل لارا کامل است و علاوه بر تخت‌های استراحت، دوش مخصوص شنا و سایبان‌های آفتاب‌گیر که در ساحل قرار دارد می‌توان امکانات لوکس برای تفریحات آبی در این ساحل را از پلاژها و کلوب‌های ساحل هتل‌هایی که در حوالی آن هستند نیز در اختیار گرفت.

ساحل لارا آنتالیا

ساحل بیوک چکمجه استانبول (Buyulcekemece Beach)

منطقه بیوک چکمجه در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و یکی از زیباترین مناطق این کلان‌شهر است که به داشتن طبیعتی چشم‌نواز و دیدنی شهرت دارد. به همه گردشگرانی که در تور استانبول شرکت می‌کنند توصیه می‌شود تا در طول سفر زمانی هرچند کوتاه را به گشت‌وگذار در این منطقه اختصاص دهند.

یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های این منطقه از استانبول نوار ساحلی ۲۵ کیلومتری آن است. ساحل بیوک چکمجه نیز یکی از سواحل این منطقه تماشایی است که در حاشیه دریایی مرمره است و جزو بهترین و پرطرفدارترین سواحل کشور ترکیه نیز شناخته می‌شود. مسیرهای پیاده‌روی و فضای سبز مشرف به دریا در محوطه این ساحل فضایی دلنشین برای کمپینگ در محیطی طبیعت ایجاد کرده است. علاوه‌برآن رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید زیادی با فاصله اندکی از این ساحل قرار گرفته‌اند.

ساحل کلئوپاترا آلانیا (Cleopatra Beach)

ساحل کلئوپاترا یکی از معروف‌ترین سواحل کشور ترکیه است که در شهر آلانیا ترکیه قرار دارد و کمتر ساحل دیگری از نظر محبوبیت در میان کاربران می‌تواند با آن رقابت کند. نام این ساحل از یک افسانه قدیمی برگرفته شده است که در آن یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای به همین نام در دوران دور در این ساحل شنا کرده است.

محوطه ساحلی کلئوپاترا وسعتی نزدیک به دو کیلومتر دارد که مشرف به دریا است و تجهیزات لازم جهت تفریح و استراحت در کنار ساحل نظیر چترهای آفتاب‌گیر، دوش‌های حمام و لوازم موردنیاز برای شنا در آن فراهم شده است. این ساحل نیز دارای پرچم آبی سواحل آنتالیا است که نشانگر ایمن بودن آب موجود در آن جهت شنا است و با خیال آسوده می‌توان با رفتن به شنا و آب‌تنی مشغول شد. آب‌های زلال و شفاف این ساحل در کنار محوطه ماسه‌ای و طلایی‌رنگ آن منظره‌ای تماشایی و رؤیایی خلق کرده‌اند.

Cleopatra-Beach-In-Alanya-Turkey

کلام آخر

ترکیه با دارا بودن یک نوار ساحلی طولانی در حاشیه دو دریای سیاه و مرمره یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به مقصدی ساحلی است. به همین دلیل در سفر به این مقصد گردشگری حیف است که از سواحل آن دیدن نکرد. اما ازآنجاکه تعداد این سواحل زیاد است در مطلب حاضر بهترین سواحل ترکیه را معرفی کردیم تا گردشگران بتوانند برای ساحل‌گردی در طول سفر به ترکیه بهترین انتخاب را داشته باشند.

بی‌شک آنتالیا گل سرسبد شهرهای ساحلی در کشور ترکیه است و ازاین‌رو عجیب نیست که بسیاری از بهترین سواحل این کشور نیز در شهر آنتالیا قرار داشته باشند. بعد از آن به عروس شهرهای گردشگری ترکیه یعنی استانبول می‌رسیم که برخی از بهترین سواحل ترکیه را در خود جای داده است؛ بنابراین طبیعی است که شمار زیادی از بهترین سواحل ترکیه که رد این مطلب معرفی شدند رد این دو شهر قرار گرفته‌اند.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا