ریپورتاژ آگهی

علت پوشیدن جوراب واریس بعد از سزارین

چرب زبان

بعد از بعضی عمل های حساس بیمار باید برای مدتی تحرک خود را کم کند و در بستر بماند که یکی از این ها سزارین و دوران بارداری است که کم تحرکی در این بازه زمانی که باعث میشود لخته های خون در پا جمع شود و به مرور به سایر نقاط بدن نیز حرکت کند.

برای این که از رخ دادن چنین اتفاقاطی جلوگیری کرد می توان از جوراب های وایریس استفاده کرد که در این مطلب قصد داریم در این باره به بحث و گفت و گو بپردازیم پس تا آخر همراه ما باشید.

جوراب واریس چیست و چه کاربردی دارد؟

در حین بارداری به خصوص با گذشت زمان که وزن مادر افزایش می باید می تواند مشکلاتی همچون ورم، درد و بی حسی همراه خود داشته باشد که جوراب های واریس می توانند این مشکلات را حل کنند.

برخلاف سایر جوراب ها که جنبه زیبایی و استایل دارند، این جوراب ها از این قائده مستثنا هستند و جنبه زیبایی ندارند و طراحی آن ها به این صورت است که دارای حالت کشسانی هستند و به پا ها، ساق پا و ماهیچه های پا فشار وارد می کنند و از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می کنند.

word image 43524 1

در دوران بارداری واریس چه علائمی را می تواند به هراه داشته باشد؟

علائم واریس در دوران بارداری شامل درد، سوزش و تورم پاها است. این علائم معمولاً در نواحی پاها، به خصوص ساق پاها شدیدتر هستند. برای مثال ممکن است پاهای شما در طول روز بیشتر ورم کنند و در شب کمی بهتر شوند.

در دوران بارداری درد، سوزش و تورم در پاها می تواند نشان دهنده واریس باشد که این علائم عموما در نقاط پایینی بدن یعنی پاها و ساق پا ها شدید تر است. به عنوان مثال اگر پاهای مادر در زمان بارداری بیشتر ورم می کند و شب ها کمی بهتر می شود می تواند نشانه واریس باشد.

در بعضی موارد هم رگ های پا کمی بزرگتر می شوند و رنگ تیره تری به خود می گیرند و به شکل شبکه ای در پوست دیده می شوند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

در زمان زایمان و بارداری استفاده از جوارب واریس ضرورت دارد؟

در مواقعی که واریس شدید تر شده و علائمی که بروز می دهد بیش از اندازه است استفاده از این دسته جوراب ها ضروری است. یکی از مزایای استفاده از این جوراب ها این است که  استفاده از دارو های شیمایی حذف می شود و نگرانی درباره عوارض بعد از مصرف دارو هم از بین می رود می تواند با خیال راحت از این جوراب ها که یک روش غیر دارویی به حساب می آید استفاده کنید و تا حدی به درمان این مشکل بپردازید.

البته این نکته هم لازم به ذکر است که فقط استفاده از این جوراب ها توصیه نمی شود و بهتر است که پیش یک پزشک متخصص هم مراجعه کنید و نظر او را نیز در این باره بپرسید.

استفاده از جوراب های واریس چه مزایایی دارد؟

از مزایای این جوراب ها می توان ها کاهش ورم و جلوگیری از خستی پاها اشاره کرد که در ادامه سعی می کنیم به بررسی تک به تک آن ها بپردازیم

کاهش ورم

بعضی از خانم ها در زمان بارداری از ورم در پا و قسمت های مختلف بدن رنج می برند که این جوراب ها می توانند تا حدی این ورم ها را کاهش دهند یا حتی اگر قبل از بروز چنین اتفاقی به استفاده کردن از آن بپردازید از ورم کردن نیز جلوگیری می کند.

کاربرد جوراب های واریس در این زمینه این است که قطر های عروق خونی را کاهش می دهد و نمیزارد که پا ها ورم کند.

جلوگیری از خستگی پا

جوراب های واریس به دلیل طراحی به خصوصی که دارد باعث می شود فشار از روی پا ها کاهش یابد و در نتیج تا حدی خستگی را کاهش و در نهایت از بین می برد. همچین این جوراب ها به دلیل داشتن کشسانی باعث می شود که خون روان تر در رگ ها جریان پیدا کند و خستگی را کاهش دهد.

علاوه بر این موارد استفاده از این دسته جوراب ها در مواقعی که برای مدت طولانی استراحت می کنید و تحرک زیادی ندارید نیز می تواند تاثیر مثبتی بگذارد از جمع شدن خون در پا ها جلوگیری کند.

در نتیجه می توان گفت که این جوراب ها در زمان بارداری از بروز ورم و خستگی در پا ها جلوگیری می کند و به همین دلیل می می توانید از این دسته از جوراب ها استفاده کنید اما بهتر است در این باره از پزشک متخصص نیز یک مشورت بگیرید و نظر او را دنیز در این باره جویا شوید.

word image 43524 2

جوراب های واریس مناسب برای زایمان و بارداری

یکی از محصولات پزشکی که برای درمان و پیشگری از بروز بیماری واریس و کاهش علائم آن استفاده می شود جوراب های واریس است.

از این دسته جوراب ها که تولید و روانه بازار شده اند می توان به جوراب های پایین ساق، بالای سق و کفش های ورزشی اشاره  کرد البته باید هنگام خرید دقت کنید که فشاری که به پا ها وارد میشود استاندارد و در حد نرمال باشد.

جوراب هایی که در مدل پایین ساق هستند از درد و بروز احساس سگینی در پا و ساق پا جلوگیری می کند این مدل از جوراب ها به دلیل این که فشار مناسبی را به پا ها وارد می کنند باعث می شود گردش خون در عذوق و رگ ها به خوبی جریان پی دا کند و باعث بروز مشکلات نشود.

جوراب های بالا ساق برای کاهش درد و احساس سنگینی در پاها، ساق ها و ران ها مناسب هستند. این جوراب ها با فشار مناسب بر روی عروق پا، ساق و ران ها باعث بهبود جریان خون در این مناطق میگردند.

کفش های ورزشی جورابی با فشار مناسب بر روی پا و ساق ها نیز برای کاهش درد و احساس سنگینی برای این نواحی مناسب هستند. این کفش ها باعث بهبود جریان خون در پاها و ساق ها شده و از ایجاد مشکلات جدی در زمینه واریس جلوگیری میکنند.

با توجه به اهمیت جوراب واریس مناسب برای بارداران، توصیه میشود قبل از خرید جوراب واریس با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین و مناسب ترین را انتخاب نمایید.

جوراب های ورزشی نیز به لیل این که فشار خوبی را به پا و به خصوص ساق پا وارد می کند احساس سنگینی و در را در این نواحی تا حد قابل توجی کاهش می شود و باعث می شود که خون به خوبی در رگ ها جریان پیدا کند و از بروز واریس نیز جلوگیری کند.

به دلیل این که استفاده از جوراب های واریس در زمان باداری و بعد از زایمان نیز اهمیت دارد توصیه می شود حتما با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین مورد را بسته به شراطی که دارید خریداری کنید تا بازدهی کاملی را از آن ببرید.

چه نکاتی را هنگام خرید جوراب واریس مورد توجه قرار دهیم؟

یک سری موارد وجود دارد گه هنگام خرید این دسته از جوراب ها باید به آن توجه کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

سایز جوراب: یکی از مواردی که باید به آن ها توجه کند سایز جوراب است. اگر جورابی بزرگ تر از سایز خودتان خریداری کنید فشار لازمه را نمی تواند در قسمت پا ایجاد کند و بر عکس اگر جوراب کوچک تری را نیز خریداری کنید باعث عدم درست خون رسانی می شود

فشار مناسب: از مهم ترین دلایل خرید این دسته از جوراب ها فشار هایی است که وارد می کنند. این جوراب ها در چند سطح فشار های مختلف تولید و روانه بازار می شوند که شما بسته به نیاز خود یا به صلاح دید پزشک باید خریداری کنید. که فشارهای وارده معمولا بین mmHg 20-30 طبقه بندی می شوند.

راحتی: درست است که این دسته از جوراب ها به پا ها فشار وارد می کنند اما نباید راحتی جورابی که خریداری می کنید را پشت گوش بی اندازید چون می تواند باعث اذیت شدن شما در طول استفاده آن شود.

ظاهر جوراب: همانطور که در ابتدای مطلب هم گفته شد این دسته از جوراب ها بیشتر جنبه پزشکی دارند اما تولید کنندگان سعی کرده اند این جوراب ها را تا جای ممکن در طرح ها ورنگ های مختلف وارد بازار کنند که شما می توانید بسته به سلیقه ای که دارید یکی را انتخاب و خریداری کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب درباره جوراب های واریس صحبت کردیم و گفتیم که این جوراب ها در زمان بارداری و حتی پس از زایمان نیز کاربرد های خوبی دارند از بروز بعضی مشکلات مانند ورم پا، خستی و لخته شدن خون جلوگیری می کنند و از طرفی هم یک محصول غیر دارویی می باشد که باعث می شود عوارضی به همراه نداشته باشد.

شما می توانید برای خرید این دسته از جوراب ها و سایر لباس و البسه ها به سایت بافیلو مراجعه کنید و بین صد ها محصول بگردید و مصحولی مورد پسندتان هست را انتخاب و خریداری کنید.

منبع: https://bafilo.com/socks-pantyhose

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا