ریپورتاژ آگهی

چیدمان کمد دیواری و کابینت

gold

کمد دیواری و کابینت دو قسمت از دکوراسیون خانه هستند که به نظم و زیبایی خانه کمک زیادی می‌کنند. چیدمان کمد دیواری و کابینت آشپزخانه تاثیر زیادی در باز کردن فضای خانه و مرتب نگه داشتن وسایل دارد. چیدمان این مدل فضاهای محدود به هنر خاصی نیاز دارد. بخشی از این چیدمان در زمان طراحی و ساخت کمد یا کابینت انجام می‌شود. بخش دیگر چیدمان مربوط به شما و سلیقه و خلاقیت خودتان دارد.

کمد دیواری

کمد دیواری یکی از اجزاء جدایی ناپذیر اتاق‌های خواب یا سایر فضاهای خانه یا هر ساختمان دیگری است. به‌خصوص کمد دیواری که برای جا دادن البسه و سایر وسایل شخصی در اتاق تعبیه شده باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در زمینه طراحی و ساخت کمدهای دیواری انجام گرفته است. این پیشرفت‌ها شامل جنس مواد اولیه و چوب مورد استفاده برای ساخت کمد و همچنین ابزارهای پیشرفته برای طراحی و ساخت است. چیدمان و نوعی طراحی داخلی کمدهای دیواری هم بسیار خلاقانه‌تر و متنوع‌تر شده تا در فضای کوچکی بتوانید حجم زیادی از وسایل را بگنجانید.

1 3

انواع کمدهای دیواری

در حال حاضر طراحی و ساخت انواع کمدهای دیواری از تنوع نسبتا خوبی برخوردار است. این طراحی‌ها در حالت کلی به سه دسته کمد مخصوص دکوراسیون مدرن، دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و همچنین کمد برای اتاق‌های کوچک تقسیم‌بندی می‌شوند. البته تقسیم‌بندی دیگری که برای انواع مدل‌های کمد دیواری وجود دارد عبارتند از:

  • کمد دیواری با در ریلی
  • کمد دیواری با در لولایی
  • کمد دیواری بدون در
  • کمد دیواری با در بازشوی ترکیبی

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه یکی از اصلی‌ترین اجزاء آشپزخانه است. چیدمان کابینت و طراحی دکور داخلی تاثیر زیادی در جا دادن حجم بالایی از ظروف و اثاثیه دارد. نوع طراحی کابینت در چیدمان وسایل بسیار موثر است. از طرفی هنر و خلاقیت شما و استفاده از ابزارهای جانبی و همچنین روش‌های چیدمان بهینه هم در چیدن وسایل تاثیر زیادی دارد.

کابینت‌های آشپزخانه برای فضاهای با ابعاد مختلف داری طراحی‌های متفاوتی هستند. مثلا برای آشپزخانه‌های کوچک می‌توانید از کمدهای کوچک‌تری برای طراحی و ساخت کابینت کمک بگیرید تا از فضای کم به شکل بهینه‌تری استفاده کنید. انواع مدل‌های کابینت آشپرخانه بر اساس نوع طراحی و نصب عبارتند از:

  • کابینت جزیره ای
  • مدل کابینت ال شکل و یو شکل
  • مدل کابینت یکطرفه و دوطرفه
  • کابینت منحنی
  • کابینت انزو

اکثر این کابینت‌ها از نوع کابینت ام‌دی‌اف هستند و برای هر نوع فضایی از جمله آشپزخانه‌های کوچک مناسب‌اند. در ادامه به انواع روش‌ها و ابزارهای مناسب برای چیدمان آشپزخانه کابینت و کمدهای دیواری اشاره می‌کنیم.

روش هایی برای چیدمان بهتر کابینت آشپزخانه

هرچقدر طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه شما بهینه و دقیق باشد، باز هم شما باید در نهایت چیدمان درستی به کار ببرید. نوع چیدمان شما تاثیر بسیار زیادی در جا دادن ظروف و وسایل در کابینت دارد. شما در کنار داشتن کابینت‌های زیاد یا قفسه‌های و طبقات متناسب با وسایل و ظروف می‌توانید از ابزارهای جانبی هم کمک بگیرید. از طرفی، با طبقه‌بندی و تفکیک ظروف هم می‌توانید چیدمانی ایده‌آل انجام بدهید. در ادامه به برخی از ترفندها برای چیدمان کابینت آشپزخانه اشاره می‌کنیم.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

2 3

چیدمان قابلمه و ماهیتابه در کابینت آشپزخانه

معمولا از کابینت‌های بزرگ در ردیف پایین برای قرار دادن ظروف بزرگی مثل قابلمه و ماهیتابه استفاده می‌شود. با این حال برای استفاده بهینه از این فضاها می‌توانید قابلمه و ماهیتابه را روی دیوار آویزان کنید. یعنی فضای خالی و مناسبی از یک گوشه آشپزخانه را به آویزان کردن قابلمه و ماهیتابه اختصاص بدهید. به این ترتیب بخش زیادی از فضای داخلی آشپزخانه خالی می‌شود و می‌توانید برای چیدمان ظروف دیگر به کار ببرید. البته از ریل و میله‌های زیر کابینت هم می‌توانید برای آویزان کردن این وسایل استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای کمکی مثل تقسیم کننده ها یا جدا کننده ها

برای چیدمان ظروف نازک و باریک مثل کاسه و بشقاب می‌توانید از تقسیم‌کننده‌ها کمک بگیرید. این وسایل کمک می‌کنند تا بشقاب‌ها با نظم بیشتری در کابینت قرار بگیرند.

چیدمان وسایل ریز مثل قاشق و چنگال در کشوهای کابینت

یکی دیگر از ترفندهای چیدمان بهینه در کابینت آشپزخانه استفاده درست از کشوهاست. کشوهای افقی به‌خصوص کشوهای کوچک برای چیدمان وسایلی مثل قاشق و چنگال و کارد مناسب هستند.

چیدمان ادویه جات، فنجان و استکان ها

از آنجایی که بانکه‌های ادویه‌جات، فنجان و استکان ها دارای ارتفاع کمی هستند، لذت می‌توانید آنها را در فضای کمی جای بدهید. برای چیدمان این نوع وسایل بهتر است از کابینتی با قفسه های متعدد و ارتفاع کم استفاده کنید.

کنار گذاشتن وسایل غیرضروری و اضافی

وسایل غیرضروری یا اضافی که معمولا در زمان های طولانی از آنها استفاده نمی‌کنید را داخل کابینت نچینید. حداقل برای چیدمان این نوع وسایل از فضاهای ضروری یا دم دستی استفاده نکنید.

3 3

روش بهینه چیدمان کمد دیواری

برای چیدمان کمد دیواری هم تقریبا مشابه چیدمان کابینت می‌توانید عمل کنید. اصلی‌ترین کاری که در چیدمان کمد دیواری باید انجام بدهید طبقه‌بندی است. وقتی جای مشخصی برای تمامی وسایل درنظر بگیرید، تا حد زیادی به چیدمان ایده‌آل نزدیک می‌شوید. اگر می‌خواهید چیدمان خوبی برای کمد دیواری خود داشته باشید به نکات زیر دقت کنید:

  • طبقه بندی کمد و اختصاص دادن فضای مناسب به لباس ها یا سایر وسایل
  • تفکیک انواع لباس های رسمی و غیر رسمی و قرار دادن آنها در بخش های مجزا
  • کنار گذاشتن لباس ها و وسایل غیر ضروری یا قرار دادن آنها در بخش های دور از دسترس کمد دیواری
  • مجزا کردن محفظه کفش در کمد دیواری و رعایت نظم در چیدمان کفش ها
  • استفاده از کشوهای افقی برای چیدمان لباس‌ها
  • استفاده از ابزارها یا روش‌های خلاقانه برای چیدمان وسایل ریز مثل جوراب یا کراوات
  • استفاده از ساک ها یا چمدان‌های پارچه‌ای و همچنین جدا کننده ها کمک زیادی به چیدمان لباس‌ها
  • استفاده خلاقانه از روش های تا کرد لباس ها مثل لول کردن یا بقچه کردن
  • درب کمد و فضای داخلی آن فضای جای مناسبی برای آویزان کردن وسایلی مثل کیف و کفش است.
  • استفاده از آویز و رگال تا حد زیادی به چیدمان بهینه لباس‌ها کمک می‌کند.

وجه مشترک تمامی این ترفندهای چیدمان سلیقه و خلاقیت است. اگر در طراحی و ساخت و همچنین چیدمان لبا‌س‌ها در کمدهای دیواری خلاقیت به خرج بدهید، با راحت‌ترین روش می‌توانید چیدمانی ایده‌آل داشته باشید. رعایت این نکات و ترفندهای گفته شده برای چیدمان کمد دیواری و همچنین کابینت آشپزخانه به برقراری نظم و ترتیب در فضای خانه کمک زیادی می‌کند. پس سعی کنید در چیدمان خلاقیت داشته باشید.

 

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا