ریپورتاژ آگهی

فرایند اجاره وثیقه

gold

اجاره وثیقه معمولا بمنظور تودیع به مراجع ، و یا ارائه به بانک برای دریافت وام استفاده میشود . وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت نزد دادگاه ها ، دادسرا ها و یا بانک ها می‌گذارند و بطور معمول بصورت سند اجاره ای ملکی مورد استفاده قرار میگیرد ، در لغت وثیقه به معنی «استوار» یا «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است .

به عبارتی کاربرد اجاره وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرارها صادره بوده بطوریکه تنها با تودیع وثیقه آزادی فرد متهم و بازداشت شده امکانپذیر است . این کار باعث میشود که متهم با تامین وثیقه تا روز دادگاه در خارج از زندان و یا آزاد باشد، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن میبایست خود را به مرجع قضایی معرفی و تحویل نماید . شما میتوانید برای اطمینان از خدمات تیم حقوقی ایران سند برای اجاره سند کمک بگیرید .

شرایط اجاره وثیقه ملکی

در صورتی که هر فردی به هر دلیلی به مراجع رسیدگی کیفری قضایی کشور احضار شود و یا اگر ابلاغی مبنی بر مبنی بر حضور در دادسرا دریافت کردید، از همان بدو شروع پرونده بعنوان متهم شناخته می شوید. در این حالت بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ای متناسب با شدت جرم برای متهم یا متهمان صادر و متهم میتواند با تامین وثیقه ملکی و ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه کاملا به تصمیم مرجع محترم قضایی و نوع و شرایط پرونده بستگی دارد .

مراحل و فرایند اجاره وثیقه :

اگر تصمیم به اجاره وثیقه برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی و یا دادسرا ها را دارید باید مراحل آن را با دقت طی نموده تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره وثیقه ملکی وثیقه را انجام دهید :

1-مشاوره تامین وثیقه در دادگاه:

در گام اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام انتسابی و شدت جرم بررسی شده و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره وثیقه و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام نمود.

2-عقد قرارداد اجاره وثیقه

بمنظور اجاره وثیقه ملکی و یا وثیقه ملکی و یا تامین وثیقه ، میبایست نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره وثیقه و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و … تعیین میشوند .

3-کارشناسی رسمی و بازداشت وثیقه ملکی

در این مرحله مالک وثیقه بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت وثیقه را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

4-اخذ ضمانت های لازم برای اجاره وثیقه

وقتیکه وثیقه آماده تودیع و بازداشت باشد و تمامی امور مربوط به کارشناسی و اداره ثبت آن انجام شده باشد ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه های مرتبط با اجاره وثیقه معمولا برای مدت زمان یک سال توسط اجاره کننده به صاحب ملک پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته ضمانت متهم را نزد مالک وثیقه انجام دهند. تنها در این حالت مالک حاضر است وثیقه ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه نماید .

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا