سایر هنرهای مهم

آشنایی با محصولات کارتیر

gold

در دنیای اشیای لوکس کمتر نامی وجود دارد که به‌اندازه نام کارتیه متمایز و بزرگ باشد. این برند میراثی دارد که به‌درستی نشان‌دهنده فرهنگ فرانسه است. یعنی هنگامی که یک گردنبند، دستبند یا محصول دیگری از این شرکت خریداری می‌کنید، یک قطعه از تاریخچه صنایع‌دستی به دست می‌آورید و این به‌خاطر ذهن‌های درخشان کارتیه است که در چندین دهه با الهام‌گرفتن از کوچک‌ترین چیزها، بهترین و دیدنی‌ترین قطعات جواهر را تولید کرده‌اند.

کارتیه به لطف دید تخیلی و انگیزه سیری‌ناپذیرش برای کشف چیزهای غیرمنتظره، اغلب نشان داده است که زیبایی واقعاً در چشم بیننده است. به همین دلیل ما به سراغ محصولات مختلف کارتیر رفتیم تا این زیبایی‌های چشم‌نواز را ببینیم. پس برای آشنایی با محصولات کارتیر با ما همراه باشید.

برند کارتیر

قبل از اینکه در مورد محصولات مختلف کارتیر صحبت کنیم، بهتر است در ابتدا نگاهی به شکل‌گیری این برند معروف بیندازیم. تاریخچه کارتیه به سال ۱۸۴۷ باز می‌گردد، زمانی که لویی فرانسوا کارتیه این برند را در پاریس تأسیس کرد. در طول نزدیک به دو قرن، کارتیه خود را به عنوان یکی از معتبرترین طراحان و تولیدکنندگان جواهرات در جهان معرفی کرده است.

از اولین تلاش‌های این برند در ساعت‌سازی گرفته تا جواهرات لوکسش که به‌ظاهر پادشاهان، بازیگران و افراد مشهور زینت می‌بخشید؛ برند کارتیر نماد قدرت و تجمل است. داشتن قطعه‌ای از کارتیر برای هر کسی می‌تواند یک رؤیای زیبا باشد. این برند بیشتر از دو قرن است که در دنیای لوکس مانند یک الماس می‌درخشد.

معرفی محصولات مختلف کارتیه

کارتیه برندی است که به تمام سلایق توجه می‌کند، به همین خاطر شما می‌توانید برای خرید انگشتر، گوشواره، گردنبند، ساعت و حتی سنجاق‌سینه، عطر، کیف و هر شی لوکس و زیبای دیگری روی این برند حساب باز کنید. در زیر به محصولات کارتیر اشاره می‌کنیم.

دستبند کارتیر

وقتی به جواهرات برتر کارتیه فکر می‌کنید، اولین قطعه‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند احتمالاً دستبند طلا عشق کارتیر است. این دستبند طلا نمادین در سال ۱۹۶۹ توسط آلدو سیپولو ساخته شد و در واقع اولین طرح او برای کارتیه بود. دستبند عشق از این ایده الهام گرفته شده است که «نمادهای عشق باید کیفیتی ابدی را نشان دهند.» این دستبند طلا با یک موتیف سرپیچ و دوپیچ ظریف و قابل‌جابه‌جایی تزئین شده است. به‌جای لغزش ساده دستبند طلا روی مچ دست، باید آن را با یک پیچ‌گوشتی مینیاتوری باز کرد که دستبند را به دو قسمت تقسیم می‌کند. به طور سنتی، پیچ‌گوشتی باید نزد شریک پوشنده دستبند نگه داشته شود تا تنها او بتواند قفل آن را باز کند. لویی کارتیه به زوج‌های مشهوری مانند الیزابت تیلور و ریچارد برتون و همچنین کری گرانت و دایان کانن دستبندهای عشق هدیه داد. حتی شایعه شده است که کارتیه فقط به زوج‌ها اجازه می‌دهد تا دستبند طلا عشق را بخرند. این دستبند ارتباط آنها را با عشق ابدی تثبیت می‌کند.

به دلیل شهرت این دستبند، ، طرح آن کم‌کم بر روی سایر محصولات کارتیر مثل انگشتر، گوشواره و گردنبند هم اجرا شد و نام این محصول را مجموعه عشق گذاشتند. مجموعه عشق و به‌خصوص دستبند آن، یک هدیه عاشقانه بسیار خاص است که همیشه در لیست پرفروش‌ترین‌های کارتیه قرار دارد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

انگشتر کارتیر

یکی دیگر از محصولات کارتیر انگشتر است. بیشتر انگشترهای کارتیر در عین نشان‌دادن قدرت، ظرافت را هم بیان می‌کنند. به طور مثال حلقه ترینیتی دو کارتیه یکی از نمادین‌ترین محصولات کارتیر است. این انگشتر که از سه حلقه با رنگ‌های مختلف ساخته شده، جلوه‌ای زیبا و رمانتیک دارد. این انگشتر اولین‌بار در سال ۱۹۲۴ رونمایی شد و یکی دیگر از نوآوری‌های جسورانه برای زمان خود بود. امروزه هنوز هم یکی از عناصر کلیدی مجموعه جواهرات و محصولات کارتیر به شمار می‌رود. انگشترهای برند کارتیه در مراسم نامزدی می‌توانند به عنوان یک هدیه ماندگار چشم نوازی کنند.

گوشواره کارتیر

گوشواره‌ها در میان جواهرات همیشه جلوه‌ی خاصی به هر چهره و لباس می‌بخشند، به‌خصوص اگر آنها را طراحان خلاق برند کارتیه طراحی کرده باشند. به طور مثال یکی دیگر از محصولات کارتیر گوشواره‌های کاکتوس هستند که با الماس‌های برلیان و طلای ۱۸ عیار ساخته شده است. طراح خلاق این گوشواره‌ها از میان گل‌های زیبا و ظریف به سراغ کاکتوس رفته است. او انعطاف‌پذیری و قدرت را نماد این محصول چشم‌نواز کارتیر می‌داند؛ بنابراین در میان لیست محصولات مختلف کارتیر بدون شک گوشواره‌های کاکتوس از محبوبیت زیادی برخوردارند.

گردنبند کارتیر

اگر بخواهیم سراغ هیجان‌انگیزترین محصولات کارتیر برویم، بدون شک گردن‌بندهای این برند جایگاه ویژه‌ای دارند. در سال ۱۹۶۹ کارتیر از یک الماس ۶۹ قیراطی یک گردن‌بند آویزدار ساخت. این گردنبد که هدیه‌ی ریچارد برتون به الیزابت تیلور بازیگر بود، تا مدت‌ها همه توجهات را به خود جلب کرد. البته این گردنبند بیشتر از یک میلیون دلار برای سفارش دهنده‌اش هزینه دربر داشت. در نهایت خانم تیلور در سال ۱۹۷۹ این گردن‌بند را فروخت و بخشی از سود آن را به امور خیریه اختصاص داد.

آیا کارتیه محصولات دیگری تولید می‌کند؟

به‌غیر از جواهرات، کارتیه مجموعه وسیعی از قطعات دیگر را تولید می‌کند که همه آنها از همان کیفیت بالا و سبک‌های جاودانه خبر می‌دهند. مثلاً ساعت‌های کارتیه یکی از پرطرفدارترین و خلاقه‌ترین ساعت‌ها در سطح جهان به شمار می‌روند. علاوه بر این، کیف‌های کارتیه یکی دیگر از محصولات مختلف کارتیر هستند که در عین سادگی بسیار شکیل به چشم می‌آیند. چرا که با رنگ‌های جسورانه و اشکال و سبک‌های روزمره، تولید می‌شوند. مجموعه کیف‌های دستی کارتیر برای زنان در هر سنی مطلوب است. البته این محصولات از همان ابتدای کار کارتیه هم تولید می‌شدند. مثلاً «باید کارتیه» عطری که در سال ۱۹۸۱ برای اولین‌بار در بازار عرضه شد یکی از آن‌هاست. این عطر امروزه در کنار عطرهای جدیدتری چون لنووی، ل پانتر و… تولید می‌شود.

آیا محصولات کارتیر ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟

وقتی روی هر محصول لوکسی سرمایه‌گذاری می‌کنید، خواه جواهرات، ساعت، ماشین یا چیز دیگری باشد، از دارایی ملموسی بهره‌مند می‌شوید که می‌توانید ببینید و لذت ببرید. برای نگاهی خاص به کارتیه، افزودن مهر شماره روی هر قطعه معتبر به این معنی است که سرمایه‌گذاری و داشتن یک قطعه جواهرات کارتیه شما را صاحب یک قطعه از تاریخ می‌کند؛ بنابراین سرمایه‌گذاری روی محصولات مختلف کارتیر یک بازی برد، برد محسوب می‌شود. چرا که هم با داشتنش برد می‌کنید و هم در زمان فروش آن.

چرا محصولات کارتیر گران است؟

اکثر محصولات کارتیر از فلزات گران‌بها باکیفیت بالا مانند طلای ۱۸ عیار و پلاتین ساخته شده‌اند. فلزات گران‌بهای باارزشی که در محصولات کارتیه مورد استفاده قرار می‌گیرند باگذشت زمان ارزش بیشتری پیدا می‌کنند و به طور قابل‌توجهی قیمت محصولات کارتیه را افزایش می‌دهند. علاوه بر جواهرات، کارتیه قانون استفاده از بهترین‌ها را در مورد محصولات دیگرش هم رعایت می‌کند. کیفیت و دقت این برند از آن یک حرفه‌ای کاربلد ساخته که باعث شده قیمت محصولاتش درست مثل کیفیتش بالا و گران کند.

جمع‌بندی

جواهرات زیبا یک اثر هنری است. فلزات و سنگ‌های گران‌بها وقتی به طرح‌های زیبا تبدیل می‌شوند هر کسی دلش می‌خواهد آنها را داشته باشد. فقط هنگام خرید هر چیز گرانی باید به کیفیت آن اطمینان داشت. یکی از برندهای مطمئنی که از گذشته تا به حال در بین تمام برندهای جواهرات در رتبه بالایی قرار دارد، کارتیه است. این شرکت که دو قرن سابقه درخشان دارد، یکی از بهترین‌های دنیای لوکس محسوب می‌شود. در واقع هیچ‌کس نمی‌تواند به‌سادگی از دیدن زیبایی‌های محصولات کارتیر دست بکشد. چرا که کار کارتیه، تبدیل رؤیا به واقعیت است.

منابع:

https://parasteh.com/blog/getting-to-know-cartier-brand-and-products/

https://www.cartier.com/en-us/home

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا