سایر هنرهای مهم

آسبیلدونگ هنر و معماری در آلمان، شرایط و بازار کار

چرب زبان

طی چند سال اخیر روند مهاجرت ایرانیان بسیار افزایش پیدا کرده و مهاجرت به کشور‌های خارجی فکری است که به سراغ بسیاری از جوانان آمده است. شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، همچنین محدودیت‌های مختلفی که در بسیاری از بخش‌ها دیده می‌شود، نیروی کار و جوان کشور را راهی کشور‌های خارجی کرده و این روند طی چند دهه اخیر بهترین آموزشگاه زبان آلمانی همواره صعودی بوده است.

اما مهاجرت چالش‌های خود را دارد و هرکسی توان مالی یا تخصص مورد نیاز برای ورود به کشور‌های خارجی را ندارد. به همین دلیل یکی از اولین چالش‌ها برای افراد علاقه‌مند به مهاجرت به کشور‌های خارجی، روشی است که برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

براساس آخرین آمار منتشر شده، هر ساله چند ده هزار نفر از کشور مهاجرت می‌کنند و عمده مقصد‌های آن‌ها کشور‌های آمریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه و اروپاست. در این بین آلمان نیز به عنوان یکی از مقصد‌های محبوب برای مهاجران ایرانی به شمار می‌رود و به روش‌های مختلفی از جمله آسبیلدونگ معماری در آلمان علاقه‌مندان می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند.

آسبیلدونگ در آلمان

چرا آلمان مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟

آلمان یکی از کشور‌های پیشرفته اروپایی است که نسبت به برخی از کشور‌های دیگر مانند ایتالیا صنعت و بازار کار بسیار قدرتمندتری دارد. با کمبود جمعیت و بالا رفتن میانگین سنی مردم آلمان، نیاز این کشور به نیروی کار متخصص افزایش یافته و این فرصتی جذاب برای مردم سراسر جهان است تا از تخصص‌های خود برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنند. آلمان همچنین اقتصاد سالمی دارد و وضعیت مناسب اقتصادی باعث شده است تا شاهد مواردی مانند تحصیل رایگان باشیم. علاوه بر شرایط رو به رشد اقتصادی، آلمان خدمات جذابی نیز برای تحصیل ارائه می‌دهد که باعث جذب بسیاری از افراد متخصص و دانشمند جهانی شده است.

شرایط مناسب سیاسی، اجتماعی و همچنین ثبات اقتصادی از جمله برخی از مواردی هستند که کیفیت زندگی در این کشور را بالا برده است و با تلاش و کار، دستیابی به بسیاری از نیاز‌ها در این کشور امکان‌پذیر است. قدرت بالای خرید، تحصیل رایگان، بیمه سلامت، هزینه پایین بسیاری از خدمات، مالیات مناسب و دیگر مزایا از مواردی هستند که شرایط زندگی در آلمان را ایده‌آل کرده‌اند. اگر شما نیز از علاقه‌مندان مهاجرت به کشور آلمان هستید، مهم است بدانید هم اکنون راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد و یکی از این راه‌های مناسب، با تخصص و به کمک بازار کار است.

آوسبیلدونگ چیست؟

آوسبیلدونگ نوعی از کارآموزی است که برای بسیاری از تخصص‌ها و رشته‌ها از جمله آسبیلدونگ معماری در آلمان برگزار می‌شود. در آوسبیلدونگ هرآنچه که یک فرد پیرامون شغل و تخصص نیاز دارد، به او توضیح و آموزش داده می‌شود و فرد پس از پایان این دوره می‌تواند به بازار کار وارد شود.

آوسبیلدونگ

نکته قابل توجه در آوسبیلدونگ این است که دولت آلمان این فرصت را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده است تا ویزای کاری دریافت کنند و از این طریق بسیاری هم اکنون به آلمان مهاجرت کرده‌اند. شرکت‌های مختلفی با برگزار‌کنندگان آوسبیلدونگ همکاری دارند که فرصت‌های کاری متنوعی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند. به عنوان مثال با گذراندن آسبیلدونگ معماری در آلمان می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید و سپس در یک شرکت یا سازمان معیاری در این کشور به فعالیت مشغول شوید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

موضوعی که مستقیما شما را به بازار کار وارد می‌کند و خیال شما را از بابت امنیت کاری و درآمد در یکی از بهترین کشور‌های اروپایی راحت می‌کند. آوسبیلدونگ به شکل‌های مختلفی و پیرامون تخصص‌های متنوعی در کشور آلمان انجام می‌شود و هرکسی می‌تواند با توجه به علاقه و نیاز‌های خود در آن‌ها شرکت کند.

انواع آوسبیلدونگ و رشته‌های آن

به طور کلی دو نوع آوسبیلدونگ در آلمان برگزار می‌شود که اولی آوسبیلدونگ دوگانه (duale Ausbildung) نام دارد و به دیگری آوسبیلدونگ مدرسه‌ای (schulische Ausbildung) گفته می‌شود.

آوسبیلدونگ دو‌گانه که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود، معمولا برای افرادی مناسب است که تجربه کاری یا مدرک تحصیلی مرتبطی با آن رشته ندارند. این آوسبیلدونگ معمولا به مدت 2 تا 3.5 سال به طور می‌انجامد و در آن شما علاوه بر آموزش این فرصت را دارید تا به صورت کارآموزی در شرکت‌های مرتبط مشغول به کار شوید. آوسبیلدونگ مدرسه‌ای همانطور که از نام آن پیداست در مدارس دولتی و خصوصی برگزار می‌شود و بیشتر بر بخش تئوری رشته‌ها تمرکز دارد؛ بنابراین از این آوسبیلدونگ بیشتر در رشته‌های پرستاری، طراحی و مهندسی استفاده می‌شود.

آوسبیلدونگ تقریبا تمام رشته‌های محبوب و پرکاربرد جهانی را پوشش می‌دهد و از جمله آن‌ها می‌توانیم به فناوری اطلاعات، مهندسی تولید، حرفه ساختمان، کشاورزی، پزشکی، حوزه غذا، اقتصاد، مدیریت و ده‌ها مورد دیگر اشاره کنیم. آوسبیلدونگ در این رشته‌ها بیش از 300 دوره متنوع ارائه می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند در هرکدام با توجه به مدرک تحصیلی، تجربه کاری و علایق خود شرکت کنند. هم اکنون یکی از بهترین آسبیلدونگ در آلمان، آوسبیلدونگ معماری نام دارد.

 

بازار کار معماری در آلمان چگونه است؟

معماری و مهندسی معماری یکی از حرفه‌های مناسب برای مهاجرت به کشور آلمان است و آسبیلدونگ معماری در آلمان این فرصت را برای علاقه‌مندان به معماری فراهم کرده است تا در این کشور اقامت بگیرند. همانند بسیاری از کشور‌های اروپایی دیگر، مشاغل مرتبط با معماری مانند ساختمان‌سازی مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی در آلمان جایگاه مناسبی دارند و این کشور در حال رشد به نیرو‌های متخصص کاری در حوزه معماری نیازمند است. به همین دلیل آوسبیلدونگ معماری یکی از بهترین آسبیلدونگ در آلمان به شمار می‌رود و حقوق بسیار خوبی را می‌تواند برای افراد شاغل در بازار معماری به همراه داشته باشد.

به طور کلی برای ورود به بازار کار معماری در آلمان سه روش دارید. آسبیلدونگ معماری در آلمان یکی از اولین گزینه‌هاست که می‌تواند برای افراد علاقه‌مند و متخصص گزینه مناسبی باشد. تحصیل دیگر راه ورود به بازار کار معماری در آلمان است و می‌توانید با ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت و فعالیت در حوزه و بازار معماری این کشور اروپایی را آغاز کنید. در نهایت از طریق مشارکت با شرکت‌های معماری آلمانی می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید. موضوعی که پیچیده‌ترین راه به شمار می‌رود و مشکلات بسیاری برای ایرانیان علاقه‌مند به این روش وجود دارد.

بازار کار طراحی داخلی در آلمان چگونه است؟

اکثر بازار معماری آلمان در اختیار طراحان نقشه ساختمان‌هاست، با این حال معماری و طراحی داخلی در آلمان نیز می‌تواند گزینه جذابی برای علاقه‌مندان باشد. بازار کار طراحی داخلی در آلمان فرصت‌های بسیاری دارد و می‌تواند درآمد بسیار مناسبی را برای طراحان داشته باشد.

بازار کار طراحی داخلی در آلمان

داشتن مدرک مرتبط یا شرکت در آسبیلدونگ معماری در آلمان می‌تواند به شما در ورود به بازار کار طراحی داخلی در آلمان کمک کند و علاوه بر دریافت ویزا، در بازار جذاب معماری آلمان مشغول به کار شوید.

جمع‌بندی

آسبیلدونگ معماری در آلمان یکی از روش‌های مناسب فراگیری دانش، مهارت و ورود به بازار کار کشور اروپایی همراه با دریافت ویزاست که بسیاری از ایرانیان هم اکنون به کمک آن به آلمان مهاجرت کرده‌اند؛ روشی که می‌تواند هزینه‌های مهاجرت را کاهش دهد و در ابتدای مسیر شما را به بازار کار وارد کند. با این حال مهم است توجه داشته باشید که آوسبیلدونگ نیز پیچیدگی‌های خود را دارد و قبل از هر اقدامی باید از آژانس‌های مهاجرت و فعالان مرتبط با آوسبیلدونگ مشورت بگیرید.

آوسبیلدونگ همچنین برخی پیش نیاز‌ها را دارند و تمام مردم نمی‌توانند در آن‌ها شرکت کنند، روندی که آژانس‌ها و سایت‌های مهاجرتی می‌توانند در تهیه پیش نیاز‌ها و ثبت‌نام به شما کنند.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا