ریپورتاژ آگهی

راهنمای جامع خرید شیشه شیر مناسب نوزاد

gold

سعی کردیم در این مقاله به تفاوت میان شیشه شیرها بپردازیم و شما را در انتخاب و خرید شیشه شیر مناسب نوزاد یاری کنیم.

شیشه شیر یا بطری شیردهی کودک، بطری است که دارای یک پستانک است که کودک می‌تواند مستقیما از آن بنوشد. این وسیله به طور معمول توسط نوزادان و کودکان خردسال بکار گرفته می‌شود و معمولا برای زمانی است که والدین با استفاده از شیر خشک به جای شیر مادر، کودک را تغذیه می‌کنند. هر چند می‌توان در مواقعی که امکان شیردهی مستقیم از سینه مادر وجود ندارد، شیر مادر را دوشید و درون بطری ریخت.

حتما بخوانید: چگونه وجود ساس و نیش آن را تشخیص دهیم؟

امروزه شیشه شیرها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند؛ ما ادامه این مطلب می‌خواهیم با معرفی این مدل‌ها، به شما در انتخاب شیشه شیر مناسب فرزندتان کمک کنیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت شیشه شیر برای کودکان

یکی از موارد مهم در انتخاب شیشه شیر برای کودکان را می توان طراحی سر شیشه آن برای حفظ فضای بیشتر جهت حرکت زبان و فک دانست. شیشه های شیر می توانند با طراحی خاص خود از ایجاد بیماری های دهان و دندان جلوگیری نمایند و نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

همانطور که می‌دانید، مشکل ساختار نامناسب فک و دندان‌ها (که در دوره نوجوانی و جوانی باید با انجام ارتودنسی حل شود و می‌تواند تا 2 – 3 سال به طول بینجامد) از دوره کودکی و خردسالی شروع می‌شود و استفاده از یک شیشه شیر با استاندارد مناسب می‌تواند برای جلوگیری از این مشکل بسیار مهم باشد.

انواع سر شیشه

2

هنگام خرید شیشه شیر باید به تمام جزئیات آن توجه کنید. اولین نکته سر شیشه مناسب است. به طور کلی باید سر شیشه هایی را انتخاب نمایید که خروج شیر از آن نه خیلی راحت و نه خیلی سخت باشد؛ بلکه میزان مکش لازم برای خروج شیر از آن درست مساوی با میزان مکش لازم برای خروج شیراز سینه مادر باشد.

‌پس در ابتدا انواع سر شیشه را برای شما شرح می‌دهیم:

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

سرشیشه قدیمی کلاسیک

در سرشیشه های قدیمی خروج شیر بسیار آسان بوده و نیاز به مکش زیاد وجود ندارد؛ به همین علت نوزاد با خوردن سرشیشه کلاسیک قدیمی نیاز به مکیدن زیاد و شدید ندارد؛ که نتیجه آن ضعیف ماندن فک و اختلال در رشد فک و کام نوزاد خواهد بود.

سرشیشه ضد‌نفخ

از آنجایی که نوزاد برای مکیدن و خوردن شیر سعی و تلاش می کند، ممکن است در این بین هوای زیادی وارد معده خود سازد که نتیجه آن نفخ معده و روده نوزاد می باشد.

تولید کنندگان سرشیشه جهت از بین بردن این مشکل بر روی لبه سرشیشه ها سوراخ‌هایی تعبیه کرده‌اند تا میزان ورود هوا و جریان شیر را تحت کنترل در بیاورند؛ در نتیجه موقعی که نوزاد در حال مکیدن این نوع سر شیشه است، هوای زیادی وارد معده‌اش نشده و دچار نفخ نخواهد‌شد.

سرشیشه ارتودنسی

طراحی سر شیشه‌های ارتودنسی به گونه‌‌ای است که سازگاری کامل با کام و لثه نوزاد را دارد و یک حباب تخت در یک طرف آن واقع شده است که با زبان نوزاد در تماس خواهد بود. والدینی که قصد خرید سرشیشه مناسب نوزاد خود را دارند و می‌خواهند فک کودک‌شان به درستی و طبیعی رشد کند، می‌توانند از این نوع سرشیشه‌ها استفاده کنند.

 سرشیشه به شکل سینه مادر

سرشیشه‌هایی که به نام سرشیشه به شکل سینه مادر در بازار وجود دارند، به گونه ای طراحی شده‌اند که فرم و شکل طبیعی‌تری نسبت به سایر انواع سر شیشه‌ها دارند و همین امر سبب شده است که کام و فک نوزاد بهتر بتواند روند طبیعی خود را حفظ کرده و از بروز اختلال در آن جلوگیری شود.

سرشیشه مخصوص نوزادان لب شکری (شکاف کام)

حتماً تا به حال نام بیماری لب شکری و یا شکاف کام به گوشتان خورده است؛ در این بیماری زمانی که جنین در رحم قرار دارد تشکیل لب و سقف دهان به صورت کامل صورت نمی‌گیرد.

تولید کنندگان سر شیشه برای کمک به این کودکان، سر شیشه مخصوص نوزادان با شکاف کام را طراحی کرده‌اند.

این سر شیشه مخصوص، جنسی سیلیکونی دارد که نرم‌تر از سایر سرشیشه‌ها است. همچنین طول این سرشیشه مقداری بلندتر از سایر سرشیشه های معمولی است و سوراخ آن طوری طراحی شده است که در کنترل میزان شیر به نوزاد کمک می‌کند.

توجه:

  • هنگام خرید سرشیشه توجه داشته باشید که سرشیشه و شیشه از یک مدل و یک مارک باشند تا از کناره‌‌های سرشیشه، شیر بیرون نریزد.
  • سرشیشه را مناسب سن کودک خود انتخاب کنید و به صورت مرتب آن را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که سالم است.
  • در صورتی که هر نوع فرسودگی را مشاهده کردید، فورا آن را تعویض کنید.

 

جنس شیشه شیر

در بازار شیشه ‌های شیر از جنس شیشه و پلاستیک موجود است. در ادامه مزایا و معایب هر یک را بر‌می‌شماریم:

شیشه شیر شیشه ای

مزیت جنس شیشه‌‌ای این است که دوام بیشتری دارد و به راحتی بدون این که نگران مواد سمی پلاستیکی از جمله بیسفنول A باشید شیشه را در آب جوش بیندازید و ضدعفونی کنید. البته این شیشه‌‌ها کمی سنگین است و احتمال شکسته شدن‌شان هم بالاست.

شیشه شیر پلاستیکی

شیشه شیر‌های پلاستیکی سبک و نشکن هستند، اما لازم است آن‌ها را بعد از مدت کوتاهی استفاده تعویض کنید. انواع جدیدی از شیشه‌‌های شیر به تازگی وارد بازار شده که تماما سیلیکون هستند. مزیت این جنس شیشه این است که حاوی بیسفنول A نیست؛ سبک است و خود کودک می‌تواند آن را به راحتی در دست بگیرد. البته قیمت این جنس شیشه در مقایسه با سایر انواع گران‌‌تر است.

سایز شیشه شیر

اندازه شیشه شیر باید چقدر باشد؟ در اینجا اندازه به معنی گنجایش شیشه شیر است. شیشه‌‌های کوچک بین 90 تا 120 میلی ‌لیتر گنجایش دارند و مخصوص شیردادن به نوزادان زیر 6 ماه یا دادن آب‌‌میوه به کودک است. شیشه‌‌های متوسط 260 میلی ‌لیتر گنجایش دارند و مناسب برای شیرخواران 6 تا 9 ماه هستند.

از کجا شیشه شیر مناسب را تهیه کنیم؟

3

شما می‎توانید هم به صورت حضوری در مغازه‌های سیسمونی فروشی خرید کنید، هم می‌توانید به صورت آنلاین برای خرید اینترنتی شیشه شیر اقدام کنید. مزیت خرید آنلاین این است که، شما می‌توانید تک تک جزئیات و ویژگی‌های شیشه شیر را با دقت و حوصله مطالعه و سپس با خیال آسوده خرید کنید.

همچنین شما می‌توانید انواع و اقسام شیشه شیر های با کیفیت را در داروخانه اینترنتی دارو دات کام مشاهده کنید؛ چرا که داروخانه مکانی ایمن و مطمئن برای خرید وسایل مرتبط با کودک دلبندتان است.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید کودک برای داشتن رشد مناسب، نیازمند تغذیه بسیار عالی است. احتمالا شنیده‌ اید که کودک انسان تا دو سال نیازمند تغذیه با شیر مادر بوده و تا پایان دوران شش ماهگی‎اش تنها غذایی که مصرف می‌کند، شیر است.

با این تفاسیر لازم است در صورتی که قصد دادن شیر خشک به فرزند خود را دارید، برای خرید شیشه شیر مناسب نوزاد اقدام نمایید؛ چرا که به طور مستقیم در کیفیت و کمیت تغذیه فرزند شما تاثیر گذار خواهد بود.

سعی کردیم در این مقاله به تفاوت میان شیشه شیرها بپردازیم و شما را در انتخاب بطری شیرخوری مناسب نوزاد یاری کنیم.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا