ریپورتاژ آگهی

چگونه یک مدرس زبان انگلیسی حرفه‌ای شویم؟

چرب زبان

شغل تدریس زبان انگلیسی بازار کار پرتقاضا و پررقابتی دارد. در دو سال گذشته تدریس آنلاین زبان انگلیسی رونق بیشتری گرفته است و معلمان با فرصت‌های شغلی بهتر و پردرآمدتری مواجه هستند. امروزه روش های مختلفی برای تدریس زبان انگلیسی وجود دارد و دیگر استخدام مدرس زبان انگلیسی تنها در آموزشگاه های زبان صورت نمی‌گیرد. هر فردی با داشتن دانش و تخصص کافی، گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت می‌تواند به تدریس خصوصی زبان، مترجمی زبان و تولید محتوا در این حوزه پرداخته و کسب درآمد کند. اما موفقیت و کسب درآمد بالا در این بازار پررقابت، نیازمند حرفه‌ای بودن است. در این مقاله به ارائه راهکارهایی برای حرفه‌ای شدن در حوزه تدریس زبان پرداختیم.

تفاوت بین معلم خوب و معلم عالی

اگر به دنبال فرصت‌های استخدام مدرس زبان انگلیسی بوده‌اید، حتما با مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم درج شده در آگهی‌های استخدام زبان انگلیسی آشنا هستید. اما چیزی که شما را به یک معلم خصوصی یا آموزشگاهی عالی تبدیل می‌کند، صرفا داشتن مدرک دانشگاهی و مهارت‌های لازم نیست، بلکه میزان اشتیاق شما به یادگیری و تلاشی که برای بهتر شدن دارید می‌تواند تضمین کننده رشد و حرفه‌ای شدن شما باشد.

در کنار داشتن هدف و تلاش برای پیشرفت، به برنامه ریزی و توسعه مهارت‌هایتان‌ نیز نیاز دارید. به خصوص اگر مدرک لیسانس زبان انگلیسی نداشته و رشته دانشگاهی شما متفاوت بوده است، نیاز است آموزش خود را تکمیل کنید.

6 گام برای تبدیل شدن به یک مدرس زبان انگلیسی حرفه‌ای

برای حرفه‌ای شدن در کار تدریس، علاوه بر داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم برای استخدام مدرس زبان انگلیسی، راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند به ارتقای سطح تخصصی شما و به دست آوردن موقعیت‌های شغلی بهتر کمک کند. در ادامه 6 گام مهم برای تبدیل شدن به یک مدرس زبان انگلیسی حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم.

1. از دوره‌ های تربیت مدرس ttc استفاده کنید

دوره های ttc(Teacher Training Course)، مناسب افرادی است که از نظر دانش زبان انگلیسی در سطح بالایی قرار داشته و قصد دارند به صورت حرفه‌ای به تدریس زبان انگلیسی بپردازند. برای شرکت در این دوره به داشتن سطح زبان پیشرفته (Advanced) یا C1 نیاز دارید. شرکت در این دوره برای شروع تدریس زبان انگلیسی بسیار کمک کننده است و شما را با روش‌ها و تکنیک‌های تدریس به طور کامل آشنا می‌کند. بعد از گذراندن دوره‌ TTC می‌توانید به سراغ دوره‌های حرفه‌ای‌تری مانند دوره CELTA بروید. همچنین، گذراندن دوره ttc، از شروط استخدام مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه‌ها است.

2. از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

مهم نیست که چقدر در تدریس مهارت دارید، استفاده از ابزارهای آموزشی مختلف مثل اپلیکیشن‌ها می‌تواند کارتان را ارتقا بدهد. طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها برای معلمان زبان انگلیسی وجود دارد که به شما در تعیین سطح، برنامه ریزی دروس، مدیریت کلاس‌ها، برقراری ارتباط با زبان آموزان، اجرای بازی‌ها و یافتن مطالب آموزشی جدید کمک می‌کند.

با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید کلاس‌های خود را بسیار سرگرم کننده‌تر و تعاملی‌تر کنید. این موضوع به نوبه خود می‌تواند به افزایش اثربخشی آموزشی و حرفه‌ای‌تر شدن شما در کارتان کمک کند. هرچه دانش آموزان شما لذت بیشتری از فرآیند آموزش برده و درگیری بیشتری با محتوای ارائه شده در کلاس داشته باشند، احتمال یادگیری آن‌ها بیشتر است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

3. تجربه کسب کنید

حتی بهترین معلمان هم باید از جایی شروع کنند و همیشه از همان ابتدا در این کار خوب نیستند. برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه‌ای، زمان و تجربه لازم است. زمانی که برای اولین بار شروع به کار می‌کنید، ممکن است استرس داشته و نسبت به توانایی‌های تدریس خود مطمئن نباشید. با این حال، با گذشت زمان، تجربه و اعتماد به نفس کافی را برای مقابله با هر چالشی که برایتان پیش می‌آید بدست خواهید آورد. برای استفاده حداکثری از تجربه خود، مدتی را صرف آموزش گروه‌های سنی، سطوح مهارت و موضوعات مختلف کنید.

اگر معلم کودکان هستید، سعی کنید در تعطیلات بین ترم‌ها، به دنبال آگهی‌های استخدام مدرس زبان انگلیسی برای بزرگسالان باشید و یا دوره‌های کوتاه مدت و فشرده‌ای مانند زبان کسب و کار را آموزش بدهید. با خارج شدن از منطقه امن خود، با انواع زبان آموزان و روش های تدریس آشنا شده و به مدرسی حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.

4. از منابع مناسب استفاده کنید

هر مدرس حرفه‌ای از منابع به‌روز برای آموزش و بهبود کار خود استفاده می‌کند. امروزه اینترنت مملو از منابع مختلف و کاربردی برای معلمان است. وب‌سایت‌هایی وجود دارند که طرح‌های درسی رایگان، کاربرگ‌ها و همچنین بازی‌های آنلاین تعاملی را برای آموزش زبان ارائه می‌دهند. استفاده از منابع مناسب به این معنی است که دیگر مجبور به صرف ساعت‌ها زمان در هفته برای تدوین، ویرایش و پرینت محتوای آموزشی نیستید.

منابع آموزش زبان انگلیسی فقط به برنامه‌ها و فعالیت‌های درسی محدود نمی‌شود. این منابع همچنین با توسعه مهارت‌های تدریس شما و دسترسی به آخرین پیشرفت‌های حوزه شغلی، به شما کمک می‌کنند تا در کار خود حرفه‌ای‌تر شوید. وب‌سایت‌ها، مجلات و پادکست‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ارتقا مهارت‌هایتان و حرفه‌ای‌تر شدن استفاده کنید.

5. شخصیت حرفه‌ای داشته باشید

در هیچکدام از آگهی‌های استخدام مدرس زبان انگلیسی با “داشتن شخصیت عالی” به عنوان یک صلاحیت مواجه نمی‌شوید؛ با این حال، شخصیت همه چیز است! نوع شخصیت می‌تواند تفاوت زیادی بین یک مدرس معمولی با یک مدرس حرفه‌ای ایجاد کند. معلمی با شخصیت حرفه‌ای می‌تواند حتی پیش پا افتاده‌ترین موضوعات را نیز برای زبان آموزان جذاب کند. یک معلم حرفه‌ای با دقت به سوالات زبان آموزان گوش می‌دهد و می‌تواند مطالب را کاملا واضح و ساده انتقال بدهد.

یک معلم حرفه‌ای با انواع سبک‌های یادگیری آشنایی داشته و درک می‌کند که هر دانش آموزی روش یادگیری متفاوتی دارد. کلاس‌های یک معلم با شخصیت حرفه‌ای، دانشجو محور است. این بدان معناست که مدرس زمان کمتری را صرف صحبت کردن نموده و فرصت بیشتری به دانش‌آموزان برای صحبت کردن و مشارکت در آموزش داده می‌شود.

6. مهارت بداهه‌گویی را در خود تقویت کنید

همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. گاهی اوقات، روند پیشرفت کلاس متفاوت از آنچه که برنامه ریزی کرده‌اید خواهد بود و حتی سوال یک دانش آموز می‌تواند مسیر و محتوای آموزشی کلاستان را تغییر بدهد. در چنین شرایطی باید آماده روبرویی با تغییرات باشید. برنامه ریزی برای تدریس اهمیت زیادی دارد، اما نباید در ارائه محتوا و آموزش سخت‌گیر باشید. اگر بیش از حد به یک قالب تدریس یا موضوع پایبند باشید، به عنوان یک معلم رشد نخواهید کرد.

شما باید در مقابل تغییرات و شرایط پیش آمده انعطاف پذیر بوده و بتوانید در لحظه یک بازی یا فعالیت جایگزین ارائه بدهید. کسب این مهارت نیازمند تجربه است و برای رسیدن به آن باید به خودتان زمان داده و تا حد امکان در کار تدریس تجربه کسب کنید.

جمع‌بندی

برای تبدیل شدن به یک معلم زبان انگلیسی حرفه‌ای، نیاز به داشتن هدف و برنامه ریزی عملی دارید. به این فکر کنید که می‌خواهید چه نوع معلمی باشید و چه مهارت‌هایی را باید در خود توسعه بدهید، سپس می‌توانید در جهت دستیابی به آن اهداف قدم بردارید. علاوه بر دانش و مهارت‌های لازم برای استخدام مدرس زبان انگلیسی، موارد دیگری وجود دارد که به حرفه‌ای شدن شما کمک می‌کنند. در این مقاله به بررسی 6 گام مهم برای تبدیل شدن به یک مدرس حرفه‌ای پرداختیم. همچنین می‌توانید با گسترش ارتباطات حرفه‌ای، دانش خود را افزایش داده و از مدرسان حرفه‌ای الگو بگیرید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا