ریپورتاژ آگهی

چرا وجود غذای خشک گربه در برنامه غذایی هر نژادی ضروری است؟

gold

غذای خشک گربه برای این حیوان جذاب و بامزه بسیار مناسب و مقوی است. اگر غذای خشک یک برند مناسب بوده و مطابق با استانداردهای حاکم بر این حوزه تهیه شده باشد؛ می‌توان مطمئن شده که به خوبی از پس نیازهای غذایی و روزانه گربه‌‌ها برمی‌آید‌.

البته کسانی که سایر موارد موجود در پت  شاپ‌ ها را به غذای خشک ترجیح می‌دهند؛ نباید به‌طور کامل غذای خشک را از رژیم غذایی گربه خود حذف کنند. زیرا برندهای معتبر غذای خشک مخصوص گربه، نظیر رفلکس، رویال کنین و … به نحوی تهیه می‌شوند که تمام نیازهای جسمانی آن را پوشش می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه لزوم وجود غذای خشک در رژیم غذایی گربه‌ها لطفاً تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

غذای خشک گربه چیست؟

تولید کنندگان و عرضه دهندگان غذای گربه، معمولا محصولات خود در این زمینه را به صورت خشک و کنسروی روانه بازار می‌کنند. هر کدام از دو دسته مذکور مزایا و معایب خاص خود را دارند. غذای خشک گربه از مواد مغذی با تنوع بالا تولید می‌شود‌.

برندهای معتبر فعال در این حوزه اغلب محصولات خود را متناسب به استانداردهای علمی تعیین شده برای تغذیه سالم گربه‌ها تولید می‌کنند. از این‌رو غذای خشک مناسب گربه و گربه سان‌ها یک مکمل غذای کامل و غنی بوده و همه نیازهای این حیوان بامزه را پوشش می‌دهد.

2 1

ضرورت وجود غذای خشک در  برنامه غذایی گربه 

متاسفانه برخی از مردم تصور می‌کنند؛ با ته‌مانده غذا خودشان می‌توانند نیازهای غذایی حیوان خانگی خود را نیز برطرف سازند. اما این باور نه تنها درست نیست بلکه به سلامت حیوان بی‌نوا نیز به صورت جدی لطمه وارد می‌کند.

همه ما می‌دانیم که گربه‌های وحشی و آزاد در طبیعت، عمده نیاز غذایی خود را از طریق شکار موش، پرنده، ماهی، مرغ و جوجه تامین می‌کنند. همین امر به سادگی گویای این واقعیت است که پروتئین بخش عمده‌ای از نیازهای غذایی گربه‌ها را تشکیل می‌دهد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

بنابراین کسانی که سرپرستی این حیوان را قبول می‌کنند؛ باید غذایی با همان کیفیت که در طبیعت برای خودش شکار می‌کند برایش فراهم سازند.

غذای خشک گربه قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد.

به همین دلیل اغلب افراد جهت تامین نیازهای تغذیه‌ای گربه خانگی خود به سراغ آن می‌روند. اما سرپرستان مسئول و خوب به دنبال غذاهایی می‌روند که از کیفیت و کمیت آن مطمئن هستند.

غذای خشک برای گربه یکی از بهترین انواع غذا بوده و معمولا تولیدکنندگان از گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و سایر مواد پروتئینی به همراه مقادیر کمی کربوهیدرات برای تهیه آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت که غذای خشک استاندارد، یکی از بهترین منابع غذایی گربه و گربه‌سانان به‌شمار می‌رود.

درکنار پروتئین بالا، هضم سریع نیز یکی دیگر از دیگر دلایلی است که کارشناسان را متقاعد می‌کند؛ از سرپرستان گربه‌های خانگی بخواهند غذای خشک گربه را به برنامه غذایی آن اضافه کنند. زیرا هضم سریع سبب می‌شود سیستم گوارش گربه سالم بماند و در نتیجه طول عمر آن زیاد شود.

سلامت دندان و لثه‌ها، پوست و موی سالم و درخشان، بوی بد دهان، آلرژی فصلی مشکلات گوارشی و غیره از جمله مواردی هستند که به صورت مستقیم با تغذیه گربه ارتباط دارند. به عبارت دیگر اگر گربه از برنامه غذایی ایده‌آلی برخوردار باشد؛ هیچکدام از مشکلات مذکور در او مشاهده نمی‌شود.

از آنجایی که غذای خشک برای گربه یک تغذیه کامل و مغذی محسوب می‌شود؛ به نوعی سلامت و در پی آن طول عمر این حیوان را افزایش می‌دهد. البته به شرط آنکه هیچگونه مواد غیر طبیعی نظیر رنگ‌های مصنوعی در ترکیبات آن موجود نباشد.

3 1

چند نکته مهم برای تهیه غذای خشک مناسب گربه

غذای خشک گربه از جمله مواردی است که به آسانی در دسترس بوده و همچنین فرایند تغذیه حیوان با آن نیز راحت‌تر و بی‌دردسرتر از سایر موارد است. همچنین این شکل غذا ماندگاری بالا و قیمت مناسب‌تری دارد. به همین دلیل اشخاص با صرف هزینه‌ای معقول قادر به تهیه آن برای گربه ملوس خود هستند.

برخی از مهمترین نکاتی که جهت خرید غذای خشک برای گربه باید مورد توجه قرار بگیرند شامل موارد زیر هستند.

  • انتخاب برند و مرکز فروش معتبر

واقعیتی وجود دارد؛ که شرایط را برای خرید غذای خشک استاندارد تا حدودی سخت‌تر می‌کند. متاسفانه برخی از شرکت‌ها و برندهای تولیدکننده غذای حیوانات خانگی، برای تولید غذای خشک مطابق با استاندارها تایید شده عمل نمی‌کنند.

به نحوی که به جای مواد پروتئینی از درصد بالایی کربوهیدرات و همچنین فرآورده‌های رنگی مصنوعی استفاده می‌کنند. این اقدام آن‌ها به شدت کیفیت غذا را پایین آورده و سلامت حیوان بی‌نوا را تا حدود زیادی به خطر می‌اندازد. بنابراین انتخاب برند مناسب جهت تهیه غذای خشک بسیار مهم است.

بهترین و مرغوب‌ترین غذای گربه خشک، غذایی است که فاقد مواردی نظیر نگهدارنده، سویا، شکر، نیترات سدیم، طعم دهنده‌ها و کربوهیدرات بالا باشد.

  • توجه به نژاد و شرایط گربه 

گربه‌ها نژادهای مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها دارای نیازهای غذای خاص خود هستند. همچنین سن و جنسیت گربه نیز به نوعی بر تغذیه آن تاثیرگذار است.

به عبارت دیگر نیازهای غذایی یک گربه بالغ کاملا متفاوت از گربه شیرده یا بچه گربه بوده و باید برای هر کدام از موارد نام برده برنامه غذایی مناسب تدارک دید. به این ترتیب یکی از مهمترین اصول تهیه و خرید غذای خشک مناسب برای گربه این است که متناسب با سن و شرایط آن باشد.

  • توجه به ذائقه گربه

نکته مهم دیگر که قبل از خرید غذای خشک باید مورد توجه قرار بگیرد؛ این است که ذائقه گربه با غذایی خشک سازگار باشد. زیرا برخی از گربه‌ها میانه خوبی با غذای خشک ندارند‌.

گربه‌ها ارتباط دارد. همانطور که می‌دانید؛ گربه‌ها یکی از اعضای گربه‌سانان بوده و با نژادهای بسیار مختلفی وجود دارند. با توجه به سیستم ساختاری هر نژاد و نیاز تغذیه‌ای آن‌ها غذاهای خشک مناسبی در بازار موجود است که قبل از خرید باید در این باره نیز به خوبی تحقیق کرده و غذای خشک مناسب را برای حیوان تهیه کرد.

جالب است بدانید که گربه‌ها نسبت به بی‌آبی بسیار مقاوم هستند؛ به نحوی که گربه‌های آزاد در طبیعت اصلا آب مصرف نمی‌کنند و نیاز بدن خود به این مایع حیات را تنها از طریق شکار فراهم می‌سازند. به همین دلیل توصیه می‌شود در کنار غذای خشک، غذاهای تر نظیر گوشت خام یا غذاهای کنسرو شده آماده در بازار را نیز به برنامه غذایی آن‌ها اضافه شود.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا