ریپورتاژ آگهی

نقد و بررسی جامع جک S5

gold

جک s5 یکی از محصولات کمپانی چینی جک است که در ایران توسط کرمان موتور مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شود. این شرکت با در دست داشتن 2.5 درصد از سهم بازار خودرو کشورش در بین 10 شرکت برتر تولیدکننده خودرو در چین قرار دارد. محبوبیت کراس اورها در بازار داخلی و همچنین مسائل اقتصادی و پایین آمدن قدرت خرید مردم و همچنین بالا رفتن کیفیت خودروهای چینی، بازار خوبی را برای شاسی بلندها و کراس اورهای چینی در بازار کشورمان فراهم کرده است.

یکی از کراس اورهای چینی که از محبوبیت و فروش خوبی در بازار کشورمان برخوردار شد، جک s5 است که سال 93 تا به امروز فروش خوبی را به همراه داشته است. در ادامه به بررسی جک s5 از دیدگاه‌های مختلف می‌پردازیم تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم.

بررسی جک s5 ازنظر طراحی

به یمن قرارداد همکاری کمپانی‌های جک موتورز و هیوندای، در طراحی نمای جلوی جک s5، هیوندای ix35 منبع الهام طراحان این خودرو بوده است و البته درخشان‌ترین قسمت طراحی جک s5 نیز همین بخش است. در بخش طراحی عقب نیز گویا با کپی از Q3 روبه‌رو هستیم. در قسمت طراحی سلیقه نیز به‌شدت دخیل است و اگر شما ظاهری خشن و عضلانی را می‌پسندید جک s5 از این نظر می‌تواند خودرویی مناسب باشد.

در طراحی ظاهری جک s5 ظرافت‌های زیبایی به کار گرفته‌شده است که قاب زیبای چراغ‌های مه شکن خودرو و خطوط جذاب روی جلو تا آینه‌بغل‌ها و خطوط بین چراغ عقب و دریچه هوای روی گلگیر که از روی دستگیره‌ها از این ظرافت‌ها هستند که جذابیتی خاص به‌ظاهر این خودرو بخشیده‌اند.

کابین جک s5 نیز از دیگر مزیت‌های این خودرو است. طراحی داخلی جک s5 نیز بی‌شباهت به محصولات هیوندای نیستند و شما با ورود به کابین جک s5 با خودرویی مدرن و جوان‌پسند روبه‌رو می‌شوید. کیفیت متریال به‌کاررفته در بخش داخلی به نسبت قیمت جک s5 این خودرو مناسب بوده و خریداران را راضی نگه‌داشته است. ازنظر فضای داخلی نیز چه برای سرنشینان عقب و چه در فضای بار رضایت مشتریان را به همراه دارد.

2

بررسی جک s5 ازنظر مشخصات فنی

پیشرانه قوی از برترین مزیت‌های جک s5 است. جک s5 با یک موتور 4 سیلندر با گنجایش 1997 سی‌سی و تجهیز شده با توربو شارژ در بین رقبای خود حرفی برای گفتن دارد و حتی بعضی‌ها عقیده دارند بهتر از هیوندای ix35 عمل می‌کند. جک s5 از استاندارد یورو 5 برخوردار است و مصرف ترکیبی آن به ازای هر 100 کیلومتر 7.7 لیتر اعلام‌شده است. جک s5 در 10.8 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت خودرو جک s5 ازنظر بعضی کارشناسان بسیار بالا است که البته دلیل این امر گزارش‌ها مختلف مبنی بر مصرف سوخت بالاتر از مقدار اعلام‌شده توسط شرکت سازنده است.

جک s5 در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد که تفاوت زیادی نیز به‌جز جعبه‌دنده خود با یکدیگر ندارند؛ اما از گیربکس اتوماتیک جک s5 عملکرد خوبی گزارش نشده و خریداران بسیار از صدای ایجادشده بین دنده 1 و 2 و همچنین پایین آمدن کارایی جعبه‌دنده بعد از گرم شدن، سبک شدن دنده و مشکلات دیگری مثل شتاب گیری به‌خصوص در بزرگراه‌ها را شکایت کرده‌اند. عرضه محدود جک s5 در مدل دنده‌ای نیز از دیگر نقاط ضعف این خودرو است، البته امکانات موجود در مدل دنده‌ای تا حدودی نیز محدودتر از مدل اتوماتیک جک s5 است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

خودرو جک s5 به دلیل کیفیت نامناسب ساخت و مونتاژش و همچنین کیفیت نامطلوب رنگ بدنه موردانتقاد مشتریان و کارشناسان قرارگرفته است. کرمان موتور در سال‌های اخیر نشان داده است که حتی در بین خودروسازان داخلی نیز خدمات پس از فروش ضعیفی دارد. درمجموع دربیان رقبای خود قیمت جک s5 نسبت به عملکرد فنی‌اش مناسب به نظر می‌رسد.

بررسی جک s5 ازنظر امکانات رفاهی

جک s5 نیز مانند دیگر هم‌وطنانش در این بخش از مزایا و آپشن های مختلفی همچون سنسورهای جلو، عقب، باران و فشار باد تایر است. جک s5 از فرمان برقی باقابلیت تنظیم 2 حالته و دکمه‌های کنترلی و باروکش چرم برخوردار است.

سیستم مالتی مدیا این خودرو با 6 اسپیکر و یک مانیتور به همراه قابلیت پشتیبانی از بلوتوث، سیستم پخش MP5 و مجهز به پورت AUX، IPod و USB است. جک s5 با چراغ‌راهنما روی آینه و همچین آینه‌های برقی گرم‌کن دار جانبی تجهیز شده است. جک s5 دارای سانروف است که البته خیلی از شکایات مربوط به مونتاژ نیز مربوط به همین بخش است. در آخر این بخش نیز باید گفت قیمت جک s5 و امکانات رفاهی آن از تعادل خوبی برخوردارند و البته نداشتن کروز کنترل در بین این‌همه امکانات جک s5 بسیار تعجب‌برانگیز است، مخصوصا که بیشتر خودروهای همه رده‌اش از این آپشن بی‌بهره نمانده‌اند.

3

بررسی جک s5 ازنظر ایمنی

بدنه جک s5 با بیش از 70 درصد فولاد ایمنی خوبی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. سیستم ترمز چهار کاناله جک s5 به همراه سیستم پایداری الکترونیکی، توزیع الکترونیکی ترمز و سیستم ترمز اضطراری در کنار سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرپایینی و سنسور دنده‌عقب از مزایای آن به شمار می‌روند که ایمنی این خودرو را نیز افزایش داده‌اند.

جک s5 موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه سی انکپ شده است که خود با توجه سخت‌گیری‌های این موسسه و اعتبار آن گواهی بر ایمنی خوب جک s5 است. جک s5 دارای دو کیسه هوا است و با سیستم ISOFIX برای صندلی کودک مجهز شده است. ازنظر ایمنی بسنجیم قیمت جک s5 بسیار به‌صرفه است.

جمع‌بندی

جک s5 در بازار ایران طرفداران زیادی دارد که ظاهر زیبای این خودرو یکی از دلایل آن است. این خودرو در طراحی از هیوندای IX-35 تقلید کرده که که ظاهرا کپی‌برداری خوبی از آب درآمده است. البته برخی نیز طراحی آن را ترکیبی از هیوندای IX-35 و آئودی Q5 می‌دانند. در ایران جک s5 توسط کرمان‌خودرو عرضه می‌شود و معمولا نسبت به سایر شاسی‌بلندهای مطرح دنیا از قیمت خوبی برخودارد است. هر چند طبعا به پای آنها نخواهد رسید، اما برای مصرف‌کننده ایرانی خودرو مناسبی محسوب می‌شود. نسخه اول جک s5 در سال 94 با استقبال خوبی در ایران روبرو شد. با این حال یکی از نقاط ضعف آن اتومات نبودن آن بود که در مدل‎ بعدی این نقطه ضعف نیز برطرف شد.

منبع: صفحه جک s5 همراه مکانیک hamrah-mechanic.com/carprice/jac/s5kermanmotor/

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا