ریپورتاژ آگهی

روتین پاکسازی و شستشوی صورت

چرب زبان

بسیاری از ما بر این باوریم که شستشوی صورت کار مهمی است که حتی در صورت خستگی نیز باید آن را انجام دهیم؛ اما تمیز کردن صورت چیزی فراتر از شستن با آب و صابون است. استفاده از پاک کننده‌های پیشرفته و ملایمی که امروزه در دسترس هستند نه تنها پوست را تحریک نمی‌کنند، بلکه حاوی ترکیبات مرطوب کننده و ضد پیری هستند که به طور موثری جذب پوست می‌شوند. در ادامه قصد داریم روتین پاکسازی و شستشوی صورت را با شما به اشتراک بگذاریم.

1-شستشوی صورت در دو مرحله

قبل از اینکه صورت خود را بشویید، حتما آرایشتان را پاک کنید. بسیاری از پاک کننده‌های صورت نمی‌توانند کانسیلر یا کرم‌ها را به خوبی در قسمت‌های مختلف صورت از جمله اطراف چشم و بینی از بین ببرند. برای پاک کردن مواد آرایشی سرسخت از یک کرم بر پایه روغن، یک دستمال مرطوب کننده یا یک روغن پاک کننده استفاده کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم و مقدار مناسبی شوینده صورت بشویید (به دنبال محصولاتی با ترکیبات کوکامیدوپروپیل بتائین یا تری گلیسیرید کاپریلیک باشید که سورفاکتانت های بدون سولفات هستند).

2-استفاده از شوینده صورت دو بار در روز

بسیاری از متخصصان پوست بر این عقیده‌اند که شستشوی بیش از حد صورت می‌تواند منجر به تحریک و کمبود رطوبت شود. یک قانون کلی در این رابطه وجود دارد و آن هم این است که:

  • بعد از انجام تمرینات ورزشی برای جلوگیری از جذب آلودگی‌ها صورت خود را بشویید.
  • افراد دارای پوست چرب بهتر است دو بار در روز (صبح و شب) نسبت به شستن صورت خود اقدام کنند.
  • افراد دارای پوست‌های خیلی خشک و حساس، روزانه یکبار و آن هم عصرها صورت خود را با پاک کننده‌ها بشویند.

مراقب شستشوی بیش از حد پوست خود باشید، زیرا این امر می‌تواند منجر به از بین رفتن لیپیدها و چربی‌های طبیعی شود و پوست را تحریک کند.

3-پاکسازی صورت برای بستن منافذ باز

از روش‌هایی مانند ریختن آب سرد روی صورت برای بستن منافذ یا استفاده از ماساژ برای افزایش گردش خون را کنار بگذارید. «منافذ باز و بسته نمی‌شوند»! در حقیقت، گرما یا سرمای شدید می‌تواند مشکلاتی مانند روزاسه و قرمزی را تشدید کند. یکی از بهترین روش‌های پاکسازی پوست، قرار گرفتن در معرض بخور ملایم حمام است؛ زیرا می‌تواند به نرم شدن روغن‌های موجود در منافذ کمک کند. لازم به ذکر است که بهترین چیزی که باعث افزایش گردش خون می‌شود ورزش کردن است.

4-خرید پاک کننده مطابق با نوع پوست

صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی دارید، به سراغ خرید محصولاتی که مواد تشکیل دهنده آن‌ها حاوی رایحه یا پارابن است نروید، زیرا باعث تحریک پوست می‌شوند. از طرف دیگر، وجود محصولات حاوی الکل در پاک کننده‌ها ساییدگی پوست را به دنبال دارند. افراد دارای پوست خشک بهتر است به سراغ پاک کننده‌های حاوی گلیسیرین است. افراد دارای پوست چرب بهتر است نسبت به خرید پاک کننده‌های فومی اقدام کنند.

5-لایه برداری پوست

پاک کننده‌های حاوی سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک نسبت به اسکراب های دانه‌دار ملایم‌تر و موثرتر هستند. همچنین مزایای ضد پیری دارند و به جلوگیری از افتادگی پوست کمک می‌کنند. این موارد را با پاک کننده‌های معمولی خود جایگزین کنید و مصرف آن‌ها را با سه بار در هفته شروع کنید (بسته به تغییرات پوستتان می‌توانید بیشتر یا کمتر از 3 بار از آن‌ها استفاده کنید). استفاده از اسیدها روی پوست می‌تواند به از بین بردن منافذ و به حداقل رساندن ظاهر آن‌ها کمک کند. سپس با کمک اسکراب‌هایی مانند آلفا هیدرو کسی اسید (AHA) و بتا هیدرو کسی اسید (BHA) پوست را به آرامی لایه برداری کنید. این اسیدهای لایه بردار ملایم به پاکسازی بقایا و به حداقل رساندن بیشتر منافذ کمک می‌کنند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

6-عدم استفاده از تونرهای بر پایه الکل

تونر بر پایه الکل روغن طبیعی پوست را از بین می‌برد؛ به همین دلیل استفاده از آن توصیه نمی‌شود. تونرهای ملایم و بدون الکل سطح PH پوست را به خوبی متعادل می‌کنند. بسیاری از متخصصان پوست موافقند تونر محصولی است که نباید از آن چشم پوشی کنید، زیرا اجازه می‌دهد محصولات به طور موثرتری در لایه‌های پوست جذب شوند.

7-استفاده از برس‌های پاکسازی صورت

برس بهتر از دست شما می‌تواند چربی، کثیفی و پوست مرده را از بین ببرد و نسبت به اکثر مواد شوینده یا اسکراب های لایه بردار کمتر تهاجمی است؛ اما این چیزی نیست که شما هر شب از آن استفاده کنید، به خصوص اگر در حال استفاده از موادی مانند رتینوئیدها یا اسیدها هستید. لایه برداری بیش از حد باعث التهاب می‌شود. از برس‌ها استفاده کنید، اما کم. هنگام استفاده از برس، فشار زیادی روی پوست اعمال نکنید، زیرا این امر می‌تواند موجب آسیب دیدگی و آکنه ناشی از دستکاری بیش از حد پوست شود.

2

چرا خرید محصولات پاکسازی و شستشوی صورت از موتن رو؟

فروشگاه اینترنتی مو تن رو به صورت کاملا حرفه‌ای در بخش محصولات پاکسازی و شستشوی صورت، تنوع بسیار خوبی در محصولات با کیفیت و مرغوب ایجاد کرده است و حق انتخاب بسیار بالایی برای شما در نظر گرفته است. شما در مو تن رو می‌توانید انواع شوینده‌های صورت، اسکراب ها و تونرها را از بهترین برندها، با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت پیدا کنید. فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی مو تن رو با برترین برندهای تولید کننده محصولات پاکسازی و شستشوی صورت و با ضمانت اصالت و کیفیت کالا، شما را از خریدتان پشیمان نخواهد کرد. همچنین در صورتی که هنگام خرید با مشکلی رو به رو شوید، پشتیبان‌های سایت به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا