ریپورتاژ آگهی

دو پیش‌غذای ساده اما خوشمزه برای زمان‌هایی که مهمان دارید!

gold

اگر مهمان دارید و می‌خواهید یک میز کامل و آبرومندانه بچینید قطعاً باید پیش از هرچیز فکری برای منو پیش‌غذا بکنید! یک میز پذیرایی زمانی کامل است که شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر باشد. ما ایرانی‌ها معمولاً برای پیش‌غذا به سراغ سوپ جو رستورانی یا آش رشته می‌رویم. سوپ انتخاب معقولانه و خوبی است اما نظر ما در مورد انتخاب آش رشته به عنوان پیش‌غذا مثبت نیست! آش به دلیل داشتن حبوبات و رشته قدری سنگین است و سرو آن به عنوان پیش‌غذا چندان منطقی به نظر نمی‌رسد! آیا شما تا به حال به این فکر کرده‌اید که منو پیش‌غذاها تنوعی ببخشید؟

اصلاً پیش‌غذا چیست؟ پیش‌غذا در واقع یک غذای سبک و کوچک است که حداقل نیم ساعت پیش از سرو وعده اصلی بر سر میز آورده می‌شود. اینکه ما همیشه یک مدل سوپ را به عنوان پیش‌غذا برای مهمانانمان سرو کنیم بد نیست اما چرا نباید به دنبال تنوع در منو غذایی‌مان باشیم؟ در ادامه این مقاله به سراغ معرفی دو پیش‌غذای بسیار خوشمزه و محبوب رفته‌ایم که خوب است طرز تهیه آن‌ها را با دستوری ساده و امتحان شده داشته باشید.

2 3

میگو سوخاری سریع و خوشمزه

انواع غذاهای سوخاری شده از سیب‌زمینی گرفته تا ناگت مرغ می‌توانند در منو پیش‌غذاها قرار بگیرند اما در این میان طعم‌های جدیدتری هم برای امتحان کردن وجود دارد. یکی از آن طعم‌های لذیذ و به‌یادماندنی طعم میگو سوخاری است. اگر قرار است میزبان یک مهمانی شام باشید و تمایل دارید میز پذیرایی از خوراکی‌های خوشمزه و متنوعی چیده شود میگو سوخاری شده با آن طعم دریایی و عطر ادویه‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. این غذا سریع آماده می‌شود، طعم دار کردن آن بسیار ساده است و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. از همه مهم‌تر اینکه طرز تهیه میگو سوخاری ساده است و برای پخت آن به مهارت چندانی احتیاج ندارید.

مواد لازم

میگو ۱ کیلوگرم

سیر ۵ حبه

تخم‌مرغ ۱ عدد

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

آرد سفید ۱ لیوان

آرد سوخاری ۱ لیوان

آب‌لیمو ۳ قاشق غذاخوری

روغن سرخ‌کردنی به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

برای پخت میگو سوخاری ابتدا میگوها را تمیز کنید، میگو باید رگ گیری شود پس اگر می‌بینید که میگوها از قبل رگ گیری نشده‌اند به کمک یک چاقو و خلال دندان رگ سیاه پشت کمر میگو را خارج کنید. حالا مجدد میگوها را بشویید و اجازه دهید آب اضافی خشک شود.

برای مزه دار کردن میگو سیرها پوست کرده و در یک کاسه بزرگ با رنده ریز رنده کنید. حالا میگوها را اضافه کنید و آب‌لیمو و نمک و فلفل را روی آن‌ها بریزید. کمی با دست مخلوط کنید و به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال استراحت دهید. اگر میگو مزه دار شده داشته باشید دیگر نیاز به این مرحله نیست. همچنین می‌توانید به استفاده از ادویه‌هایی چون پودر سیر از این مرحله گذر کنید.

پس از مزه دار شدن میگوها تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. آرد سفید و آرد سوخاری را هم در کاسه‌های جدا بریزید.

یک تابه کوچک با عمق زیاد انتخاب کنید. روغن باید به اندازه‌ای باشد که روی میگوها را بپوشاند. حرارت را کم کنید تا روغن آرام آرام داغ شود.

در این فاصله میگوها را از یخچال خارج کنید. رنده سیر را از روی میگوها بردارید و حالا میگو طعم دار شده را ابتدا در آرد سفید، بعد داخل تخم‌مرغ و در آخر داخل کاسه آرد سوخاری بغلتانید تا به خوبی با آرد پوشیده شود.

هر زمان روغن به خوبی داغ شد میگوهای سوخاری را داخل روغن سرخ کنید تا بپزند. در انتها برای گرفتن روغن اضافی روی دستمال جاذب روغن قرار دهید. میگو سوخاری شما آماده سرو است.

و اما دومین پیش‌غذای ساده و خوشمزه‌ای که می‌توانید برای پذیرایی از مهمانانتان تدارک ببینید چیزی نیست جز دستور تهیه جوجه از نوع چینی! البته منو پیش‌غذاهای ساده و سریع با طعم و ظاهر جذاب به همین‌جا ختم نمی‌شود. شما می‌توانید دستورهای بیشتری را برای پخت انواع پیش‌غذا، غذاهای ایرانی، انواع غذاهای فرنگی، دسرها و شیرینی‌ها، انواع سالاد و … را بر روی  مجله دیجی فود  مطالعه کنید.

جوجه چینی یک طعم متفاوت و دلپذیر

نظر عموم مردم درباره‌ی غذای جوجه چینی از دو حالت خارج نیست! یا عاشق طعم و مزه متفاوت آن هستند یا هنوز آن را امتحان نکرده و نظر خاصی درباره طعم این غذا ندارند! امکان ندارد کسی این غذای لذیذ و خوشمزه را امتحان کند اما به جمع عاشقانه آن اضافه نشود. در هر صورت اگر تصمیم دارید به عنوان میزبان رضایت تمام مهمان‌ها را جلب کنید این همان دستوری است که به آن نیاز دارید.

طرز تهیه این پیش‌غذای ساده و خوشمزه بسیار راحت است. به مواد خاصی هم نیاز ندارید. فیله مرغ و خمیر بنیه! اگر هم فیله مرغ ندارید کافیست از سینه بدون استخوان مرغ استفاده کنید. در هر صورت طعم نهایی شما را شگفت زده خواهد کرد. حالا اینکه خمیر بنیه چیست و چطور باید آن را آماده کنید در ادامه این مقاله برایتان نوشته‌ایم.

3 2

مواد لازم

فیله مرغ ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

سیر ۱ حبه

آب‌لیمو ۲ قاشق غذاخوری

نمک، زعفران، ادویه دلخواه به میزان لازم

تخم‌مرغ ۲ عدد

دلستر ساده ۱ لیوان

شیر نصف لیوان

بیکینگ‌پودر ۱ قاشق چای‌خوری

خمیرمایه فوری ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

آرد ۱ لیوان

طرز تهیه

ابتدا گوشت مرغ را مزه دار کنید. برای این کار پیازها را خلالی برش زده، سیر را رنده کنید. حالا پیاز، سیر، ادویه‌ها، زعفران و آب‌لیمو را درون ظرفی بریزید و مخلوط کنید. سپس مرغ‌ها را داخل این مواد زیرورو کنید تا مزه دار شوند. گوشت مرغ باید حداقل برای نیم ساعت داخل این مواد و درون یخچال استراحت کند.

برای تهیه خمیر بنیه شیر را گرم کنید. حرارت شیر باید به اندازه‌ای باشد که اگر انگشت کوچک دستتان را داخل آن فرو ببرید گرمای شیر احساس شود اما دستتان نسوزد، در این دما خمیرمایه را به شیر اضافه کنید.

دلستر، تخم‌مرغ، بکینگ پودر، ادویه‌ها و آرد را با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به شیر و خمیرمایه اضافه کنید. اگر خمیر بنیه شما غلظت کافی را نداشت، مقداری دیگر آرد به آن اضافه کنید.

خمیر بنیه را حداقل برای 40 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید سپس از آن برای پخت جوجه چینی استفاده کنید.

برای پخت داخل یک ظرف گود روغن بریزید به شکلی که وقتی فیله‌ها را داخل ظرف قرار می‌دهید روغن روی آن را بپوشاند.

مرغ‌ها را یکی یکی درون خمیر بنیه قرار دهید تا به خوبی به خمیر آغشته شود. سپس آن‌ها را درون روغن داغ اما بر روی حرارت ملایم سرخ کنید. بهتر است جوجه چینی‌ را پس از سرخ شدن روی دستمال جاذب روغن یا روی کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافی را پس دهد. پیش‌غذای خوشمزه شما آماده سرو است.

این دو دستور ویژه که برای تهیه پیش‌غذا به شما آموزش دادیم به خصوص برای زمان‌هایی که غذای اصلی یک نوع فست فود است انتخاب بسیار مناسبی است. اگر میزبان هستید و قرار است یک وعده غذای لذیذ برای شام تدارک ببینید پیشنهاد ما این است به جای پخت پلو و خورشت، این پیش‌غذاهای محبوب را در کنار یک نوع پیتزا یا ساندویج یا حتی در کنار کتلت برای مهمان‌ها سرو کنید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا