ریپورتاژ آگهی

تاریخچه پیدایش و دلایل رشد سریع ارز تتر

gold

تتر در سال ۲۰۱۵ با دو توکن به عنوان USDT و EURT توسط شرکت Tether limited عرضه شد. این دو توکن بر پایه دلار آمریکا و یورو اروپا قرار دارد. ارز دیجیتال تتر به پول نقد تبدیل می‌شود و به عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود. به این معنا که ارز دیجیتال تتر یک ارز با ثبات است و در نمودارهای صعودی و نزولی بازار ارز دیجیتال قیمت آن تغییری نمی‌کند. به همین دلیل اکثر معامله گران برای اینکه ضررها را دور بزنند و از نوسانات بازار دیجیتال آسیب نبینند از این ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

word image 37066 1

پشتوانه تتر چیست؟

امروزه بسیاری از معاملات با ارز دیجیتال تتر انجام می‌گیرد. این ارز دیجیتال محبوب جایگاه خوبی را در بین ارزهای دیجیتال دیگر به دست آورده است. پشتوانه تتر، دلار آمریکا محسوب می‌شود. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال می‌گویند برای هر تتر یک دلار آمریکا را در نظر می‌گیرند که چنین چیزی در معاملات بازار ارز دیجیتال کمی دور از انتظار است.اما آنها می‌گویند پشتوانه این ارز، دلار آمریکا و یورو است.

ثبات ارز تتر

برای بسیاری از افراد سوال است که اگر تتر یک ارز با ثبات است و ارزش آن تغییر نمی‌کند پس چرا باید با آن معامله کنند. سالها قبل از عرضه تتر اگر شما ارز دیجیتالی را خریداری می‌کردید و ارزش آن سقوط می‌کرد شما متحمل ضرر می‌شدید اما پس از اینکه تتر به عنوان یک استیبل کوین به بازار دیجیتال آمد هنگامی که شما ارز دیگری را با ارزش بالایی خریداری کردید برای اینکه از نوسانات در امان بمانید، می‌توانستید آن را به ارز دیجیتال تتر تبدیل کنید و حتی اگر ارز اولیه‌ای که خریدید ارزش آن کم شود بر ارزش تتر شما تاثیری ندارد. ثبات ارز تتر از دلار و یورو نشات می‌گیرد. برخلاف ادعای توسعه دهندگان ارز دیجیتال تتر، پشتوانه این ارز دلار و یورو نیست بلکه ثبات دلار و یورو باعث شده که نوسانات کمتری در ارز تتر مشاهده شود و تا زمانی که دلار و یورو ثبات داشته باشند تتر نیز یک استیبل کوین محسوب می‌شود.

دلایل رشد سریع تتر

افراد زیادی برای معاملات روزمره دیگر از روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کنند بلکه ترجیح می‌دهند از ارز دیجیتال استفاده کنند. این جهت گیری نسبت به ارز دیجیتال باعث شده است که ارزهای مجبوبی همچون تتر سریع رشد کنند که دلایل مختلف آن را در ادامه مطرح می‌کنیم.

سرعت بالای معامله تتر

از آنجایی که معامله ارز دیجیتال سرعت بالایی دارد، یک مزیت برای افراد محسوب می‌شود. افرادی که قبل از این از روش‌های سنتی استفاده می‌کرده‌اند، مجبور بودند برای خرید ارز، مالیات بپردازند اما با خرید و فروش ارز دیجیتال مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، هنگامی که فردی تتر خریداری می‌کند یعنی به معنای واقعی دلار و یورو دارد بدون اینکه برای تبدیل آن نیاز باشد به صرافی برود یا مالیات پرداخت کند. بنابراین شرایط اقتصادی باعث شده است که تتر بین سرمایه گذاران زیادی محبوب شود و رشد سریع را در پیش بگیرد.

word image 37066 2

قیمت دلار در ایران

همچنین یکی از دلایلی که معامله کنندگان زیادی سمت ارز تتر کشانده شده‌اند این است که در ایران قیمت تتر از قیمت دلار کمی بالاتر است و این به دلیل نوسانات دلار در ایران است. بنابراین افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید مستقیم دلار از تتر استفاده کند.

اگر خواستید تتر را به ریال یا تومان تبدیل کنید می‌توانید از لینک تبدیل تتر به تومان آن را آموزش ببینید و به صورت صحیح این کار را انجام دهید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

معامله راحت برای صرافی ها

ارز تتر در سال ۲۰۱۶ در جایگاه سی‌ام در بین ارزهای دیجیتال قرار داشت اما با رشد سریع به جایگاه سوم دست پیدا کرد. در ایران اکثر صرافی‌ها نمی‌توانند از طریق دلار با بانک‌ها معامله کنند. بنابراین معامله با ارز دیجیتالی را ترجیح می‌دهند. ارز دیجیتالی تتر هم برای صرافی‌ها و هم برای معامله کنندگان یک ارز مناسب است.

معامله راحت برای افراد عادی

یکی از دلایل محبوبیت این ارز بین ایرانی‌ها این است که به دلیل وجود تحریم‌ها بسیاری از افراد نمی توانستند نقل و انتقالات مالی را به خارج از کشور انجام دهند. افراد برای اینکه در کشورهای دیگر پول پرداخت کنند یا پولی را جابجا کنند به مشکل می‌خوردند. در این زمان تتر به بازار آمد و اکثر ایرانیان از آن به جای دلار استفاده می‌کنند تا به راحتی پول‌های خود را در حساب‌های خارج از کشور نیز جابجا کنند.

ذخیره سود از معامله ها

در بازار ارز دیجیتال وقتی ارزی را خرید و فروش می‌کنید ممکن است از این معامله سود خوبی به دست آورید اما احتمال دارد که با نوسانات بازار پس از چند ساعت یا چند روز سود شما از دست برود و حتی ضرر کنید به همین خاطر معامله گران هر بار که معامله‌ای را انجام می‌دهند که سود داشته باشد سرمایه خود را به تتر تبدیل می‌کنند تا سود آنها از نوسانات بازار جان سالم به در ببرد.

پشتیبانی از انواع کیف پول ها

ارز تتر اکثر کیف پول ها پشتیبانی می‌کند چرا که بر بستر اتریوم، ترون و بیت کوین راه اندازی شده است. همچنین شما در اکثر صرافی‌ها می‌توانید آن را خرید و فروش کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

کارمزد خرید و فروش پایین ارز تتر

یکی از مزیت‌های ارز دیجیتال تتر این است که کارمزدهای انتقال آن بسیار کم است. اگر بخواهید تتر را به صرافی دیگر یا کیف پول دیگری انتقال دهید نیز کارمزد پایینی از شما گرفته می‌شود. اگر این معامله را از شبکه ترون انجام دهید کارمزد بسیار پایین‌تر خواهد آمد. این در حالی است که اگر بخواهید از روش‌های سنتی انتقال ارز استفاده کنید هزینه‌های زیادی را باید پرداخت کنید.

word image 37066 3

چگونه ارز دیجیتال تتر را خریداری کنیم؟

ثبات تتر باعث شده که افراد زیادی از سمت آن کشیده شوند و همچنان معامله کنندگان زیادی در پی خرید و فروش تتر باشند. خبر خوش این است که در ایران نیز تتر در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود. برای خرید و فروش تتر دو راه دارید. راه اول این است که به سایت‌های صرافی ایرانی بروید و ارز تتر را به صورت ریالی خریداری کنید. راه دیگر این است که اگر ارز دیجیتال دارید می‌توانید آن را به تتر تبدیل کنید و سپس از آن استفاده کنید این راه باعث می‌شود که سرمایه شما برابر نوسانات بازار آسیب نبیند.

جمع بندی

تتر یک ارز دیجیتال با ثبات است که بر پایه ثبات دلار و یورو راه اندازی شده است. از آنجایی که ایرانیان به دلیل تحریم‌ها برای ایجاد حساب بانکی و انتقال پول به سراسر دنیا محدودیت دارند، بهترین گزینه استفاده از ارز دیجیتال تتر است که به عنوان دلار شناخته می‌شود. تتر در بسیاری از صرافی‌های ایرانی خرید و فروش می‌شود. برای اطلاع از لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی این لینک را چک کنید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا