ریپورتاژ آگهی

تاریخچه جالب کاشت مو به همراه تجارب افراد

چرب زبان

کاشت مو از چه زمانی شروع شد؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کاشت مو دقیقا چیست و چه قدر هزینه دارد. پس با ما همراه باشید.

کاشت مو

امروزه روشهای زیبایی زیادی به بازار آمده است و افرادی که می خواهند از این روش ها استفاده کنند به راحتی می توانند به کلینیک هایی که این ها را ارائه می دهند مراجعه نمایند. یکی از روش های زیبایی کاشت مو می باشد. کاشت مو در صورتی صورت میگیرد که یا فرد از کچلی رنج می برد و یا موهای کم پشتی دارد. ما در این مقاله قصد داریم کاشت مو را بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس اگر شما می خواهید اطلاعاتی در خصوص کاشت مو بدست آورید می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: بهترین دکترهای پوست تهران

کاشت مو

کاشت مو را چرا باید انجام دهیم؟

کاشت مو برای افزودن موهای بیشتر به ناحیه ای از سر که ممکن است نازک یا طاسی باشد انجام می شود. این کار با برداشتن مو از قسمت‌های ضخیم‌تر پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن و پیوند آن به قسمت نازک یا طاسی پوست سر انجام می‌شود. در سرتاسر جهان، حدود 60 درصد از مردان و 50 درصد از زنان، نوعی ریزش مو را تجربه می کنند. برای رفع این مشکل، مردم اغلب از محصولات بدون نسخه، از جمله درمان های موضعی مانند ماینوکسیدیل استفاده می کنند.

 کاشتن مو یکی دیگر از روش های ترمیم است. اولین پیوند در سال 1939 در ژاپن با موهای ریشه  سر انجام شد. در دهه‌های بعد، پزشکان تکنیک «پلاگ» را توسعه دادند. این شامل کاشت تافت های بزرگ مو است. با گذشت زمان، جراحان شروع به استفاده از گرافت های مینی و میکرو کردند تا ظاهر موهای کاشته شده روی پوست سر را به حداقل برسانند.

کاشت مو معمولاً موفق‌تر از محصولات ترمیم مو بدون نسخه است. اما عواملی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند که عبارتند از:

حدود 10 تا 80 درصد از موهای کاشته شده به طور کامل در عرض سه تا چهار ماه رشد خواهند کرد.

مانند موهای معمولی، موهای کاشته شده به مرور زمان نازک می شوند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

افرادی که فولیکول‌های موی خفته دارند (کیسه‌هایی که معمولاً حاوی مو در زیر پوست هستند اما دیگر مو رشد نمی‌کنند) ممکن است پیوندهای موثرتری داشته باشند، اما یک مطالعه در سال 2016 نشان می‌دهد که پلاسماتراپی می‌تواند به رشد کامل تا 75 درصد یا بیشتر موهای کاشته‌شده کمک کند.

کاشت مو برای همه کار نمی کند. اگر به طور طبیعی طاسی گرفته اید و یا موهایتان نازک شده است  یا به دلیل آسیب دیدگی مو از دست داده اید، عمدتاً برای ترمیم مو استفاده می شود. بیشتر پیوندها با موهای موجود شما انجام می شود، بنابراین برای درمان افرادی که دارای موارد زیر هستند موثر نیستند:

  • لاغری و طاسی گسترده
  • ریزش مو به دلیل شیمی درمانی یا سایر داروها
  • زخم های ضخیم پوست سر ناشی از جراحات

روش های انجام کاشت مو

روش های انجام کاشت مو به تعدادی وجود دارند که در زیر برخی موارد را بیان می کنیم:

جراحی فلپ

جراحی فلپ روی پوست سر بیش از 20 سال است که با موفقیت انجام می شود. این روش قادر است به سرعت مناطق زیادی از طاسی را پوشش دهد و برای هر بیمار جداگانه سفارشی شده است. اندازه فلپ و محل قرارگیری آن تا حد زیادی به اهداف و نیازهای بیمار بستگی دارد. یک فلپ می تواند کار 350 یا بیشتر پانچ گرافت را انجام دهد.

بخشی از پوست سر طاس بریده می شود و در حالی که در یک انتهای آن چسبیده است، یک تکه از پوست مودار از روی سطح بلند می شود. فلپ حامل مو در موقعیت جدید خود قرار می گیرد و در جای خود دوخته می شود، در حالی که به منبع خون اولیه یعنی  خود “پیوند” برخواهد گشت. با بهبودی، متوجه خواهید شد که جای زخم توسط موهای جابجا شده، که تا لبه برش رشد می‌کنند، استتار می‌شود – یا حداقل پنهان می‌شود.

 

در سال‌های اخیر، جراحان پلاستیک پیشرفت‌های قابل توجهی در تکنیک‌های فلپ داشته‌اند، با ترکیب جراحی فلپ و کاهش پوست سر برای پوشش بهتر تاج. یا با انبساط بافت، پوشش جلویی بهتر و خط موی طبیعی تری را فراهم کند.

کاهش پوست سر

این روش گاهی اوقات به عنوان جراحی فلپ پیشرفته شناخته می شود زیرا بخش هایی از پوست سر دارای مو به سمت جلو کشیده می شوند یا برای پر کردن قسمت تاجی تاس در حالت پیشرفته قرار می گیرند

کاهش پوست سر برای پوشاندن نواحی طاس در بالا و پشت سر است. برای پوشاندن خط موی جلویی مو کاربردی ندارد. پس از تزریق بی حس کننده موضعی به پوست سر، قسمتی از پوست سر طاس برداشته می شود.

الگوی بخش پوست سر برداشته شده بسته به اهداف  فرد بیمار بسیار متفاوت است. اگر به مقدار زیادی پوشش نیاز باشد، پزشکان معمولا بخشی از پوست سر را به شکل Y معکوس برمی دارند. برش ها همچنین ممکن است به شکل U، بیضی نوک تیز یا شکل دیگری باشد.

پوست اطراف ناحیه بریده شده شل شده و کشیده می شود، به طوری که بخش های موی سر را می توان به هم نزدیک کرد و با بخیه  قسمتی را بست. این احتمال وجود دارد که در این نقطه یک کشش شدید و گهگاه درد احساس کنید.

کلام آخر

در این مقاله ما کاشت مو را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم، نکته مهم در مورد کاشت مو این است که باید به سراغ پزشکی برویم که تجربه زیادی دارد و به ما کمک می کند تا با کاشت مو ظاهرمان را بهبود دهیم. در آخر اگر شما می خواهید در مورد کاشت مو اطلاعاتی کسب کنید می توانید از مشاوران کلینیک نوین ایرانا استفاده کنید و از آن ها جهت دریافت مشاوره برای کاشت مو و یا ابرو و سایر خدمات کمک بگیرید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا