ریپورتاژ آگهی

با 10 جای دیدنی چالوس آشنا شوید

gold

سفر به خطه سرسبز شمال، از مقاصد پرطرفدار گردشگران است که در طول سال و در هر فصلی، پذیرای گردشگران زیادی می‌باشد. هر کدام از شهرهای شمال، زیبایی خاص خود را دارد به‌خصوص جاده چالوس و جاذبه‌های دیدنی آن در کنار اقامت در هتل کوروش چالوس که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. در ادامه با 10 جای دیدنی چالوس آشنا می‌شویم.

مرداب هسل

مرداب هسل در ۱۰ کیلومتری چالوس و اطراف روستای سینوا و مرزن آباد قرار گرفته است. این مرداب بسیار زیبا، منظره‌ای چشم‌نواز و شگفت‌انگیزی دارد. مرداب هسل در بین جنگل‌های انبوه استان مازندران، یکی از جاذبه‌های گردشگری و زیباترین جای دیدنی چالوس به‌شمار می‌رود.

هسل در گویش محلی مردم چالوس، به معنی آب راکد می‌باشد. این مرداب راکت و بدون حرکت، در کنار صدای حیواناتی که از گوش و کنار جنگل به گوش می‌رسد، محیطی وصف نشدنی و شگفت انگیزی را خلق کرده است. مرداب هسل یا مرداب صورتی با زیبایی‌های منحصر به فردی که دارد محبوبیت زیادی بین گردشگران و مردمان محلی پیدا کرده است.

بهار بهترین فصل برای تماشای این مرداب زیبا و سرسبز است. در کنار این مرداب زیبا می‌توان درختان سر به فلک کشیده ممرز، شمشاد، راش و انگورجنگلی را تماشا کرد. زیبایی وصف نشدنی پاییز این مرداب با رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی تصویر دیگری از زیبایی این مرداب است. این مرداب سرسبز، آرامشی دل‌انگیز را به گردشگران انتقال می‌دهد.

آبشار اکاپل

آبشار اکاپل، جذاب‌ترین جای دیدنی چالوس می‌باشد که در ارتفاعات البرز و تلاقی کلاردشت ‌قرار گرفته، اگر از سمت چالوس به طرف جنوب غربی برویم؛ در دل جنگلی کوهستانی، آبشاری زیبا و خارق‌العاده وجود دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آبشار اکاپل تقریباً با دریاچه ولشت 30 کیلومتر فاصله دارد. در کنار آبشار اکاپل، رودهای فصلی، زندگی برخی حیوانات، گونه‌های متنوع گیاهی و ارتفاعات از زیبایی‌های این جاذبه گردشگری است. این آبشار دیدنی برای گردش یک روزه، انتخاب بسیار مناسبی است.

word image 37832 2

پارک جنگلی فین چالوس

7 کیلومتر پس از چالوس به سمت تهران، پارک جنگلی فین قرار دارد که زیباترین جای دیدنی چالوس است. گردشگران بسیاری این جنگل را برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنند. کلبه‌های سنتی که در این جنگل قرار دارند از مکان‌هایی است که برای اقامت در این جنگل، مناسب است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

صدای پرندگان و صدای آب رودخانه، در پارک جنگلی فین، گردشی دلچسب را به‌ارمغان می‌آورد. ماه‌های فروردین و اردیبهشت، بهترین زمان برای رفتن به این پارک جنگلی است. اما به‌طور کل، زیبایی این جنگل و گیاهان این منطقه، باعث شده که در تمام ایام سال، طبیعت این پارک همچنان زیبا و منحصر به فرد باشد.

پل زغال

پل زغال از جاذبه‌های گردشگری در چالوس است که در ارتفاعات کندوان قرار دارد. این پل برروی رودخانه‌ای دائمی بنا شده است که از غرب مازندران شروع شده و از کنار شهر چالوس به دریای مازندران می‌پیوندد. نام این رود، کجور یا نکارود است که زیستگاه ماهی‌هایی همچون سفید، سوف، آزاد و… می‌باشد.

این رودخانه زیبا پس از طی کردن ۷۰ کیلومتر به دریای خزر می‌رسد. در سال ۱۳۰۷ به دستور پهلوی اول، در منطقه‌ای میان مرزن آباد و چالوس در ۱۷ کیلومتری کندوان، این پل با عرض ۶ متر و ۳۸متر طول و با دهانه ۲۰ متر ساخته شد تا رفت و آمد با امنیت بیشتر و سریع‌تر انجام گیرد.

پل زغال در سال ۱۳۸۲ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد. برای ساخت این پل از آجر استفاده شده که بعضی قسمت‌های پل، بر اثر فرسایش، آسیب دیده است. پل زغال، چشم انداز زیبایی به رودخانه و مناظر اطراف دارد. امروزه پس از گذشت سال‌ها، این پل یکی از جاهای دیدنی چالوس به‌شمار می‌آید.

نمک آبرود

نمک آبرود به‌عنوان توریستی‌ترین جای دیدنی چالوس، بین ارتفاعات رشته کوه البرز و دریای خزر قرار گرفته که وسعتی حدود 650 هکتار دارد. این منطقه از دو بخش مسکونی و تفریحی تشکیل شده که در بخش تفریحی امکاناتی ازجمله پارکینگ، مکان‌های اقامتی، رستوران‌ها، کافه‌ها، تالارپذیرایی، فروشگاه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، تله‌کابین، زیپ‌لاین، پل‌معلق، سورتمه، کارتینگ، پینت‌بال، باشگاه‌ تیراندازی و… می‌باشد که مکان مناسبی برای تفریح گردشگران است.

تله‌کابین نمک آبرود

تله‌کابین چالوس در ۱۲ کیلومتری جاده چالوس به طرف تنکابن و در سمت غرب چالوس قرار گرفته است. این تله‌کابین در شهرک توریستی نمک‌آبرود واقع شده که علاوه بر تله‌کابین، تفریحات دیگری نیز دارد اما تله‌کابین این مجموعه از تفریحات پرطرفدار گردشگران می‌باشد.

تله‌کابین از ۸ تله‌کابین خط ۱ با سرعت ۳ متربرثانیه از ارتفاعات چهار تا پنجاه متری در مدت زمان ۱۵ دقیقه، می‌توان مناظر زیبای چالوس را مشاهده کرد. در خط ۲ تله‌کابین، منظره زیبای دیو حمام را که از مناظر دیدنی چالوس می‌باشد از دیدنی‌های این تفریح جذاب است. ساعت کاری صبح تا ۸ شب می‌باشد.

word image 37832 3

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود، سرسبزترین جای دیدنی چالوس است. این پارک جنگلی مساحتی نزدیک به ۲۰۰ هکتار دارد که با درختان تنومند و قدیمی، مکانی بسیار زیبا و دلچسب برای تفریح و استراحت گردشگران پدید آورده است.

گونه‌های گیاهی این پارک جنگلی بسیار متنوع و جذاب بوده و گیاهانی مانند توسکا، شمشاد، افرا، ملک ‌وملچ را می‌توان نام برد. درختان شمشاد این پارک زیبا، قدمتی هفتصد ساله دارند. آب و هوای مطبوع، مناظر زیبا و چشم‌انداز کم‌نظیر، این پارک جنگلی را از بهترین مکان‌ها برای گردشگری تبدیل کرده است.

کاخ چای‌خوران

کاخ چای‌خوران چالوس در زمان پهلوی برای استراحت و صرف چای و عصرانه مورد استفاده بوده است. نکته جالب توجه در این کاخ باشکوه، معماری بسیار زیبا و تاریخی آن که براساس معماری غربی ساخته شده و سادگی و به‌دور از تجمل‌گرایی از ویژگی‌های برجسته‌ی این کاخ قدیمی و باعظمت است.

این کاخ زیبا هم اکنون به موزه تغییر کاربری داده است. گچبری‌های زیبا، بالکن باصفا، کاشی‌کاری و ستون‌های تاریخی از جزئیات زیبای این کاخ باشکوه است. کاخ چای‌خوران از سال ۱۲۹۸ برای ما به‌یادگار مانده و گردشگران بسیاری از این کاخ زیبا، به‌عنوان جای دیدنی چالوس بازدید می‌کنند.

کاخ چای‌خوران در یک منطقه مرتفع بنا شده که رنگ سفید این کاخ، همچون نگین می‌درخشد. از جذابیت‌های این کاخ که بین گردشگران محبوب است، بالکن‌های ستون‌دار کاخ می‌باشد که از این قسمت عکس‌برداری می‌کنند. این کاخ با هتل ملک چالوس، کمتر از 7 کیلومتر فاصله دارد.

دریاچه ولشت

در یکی از مناطق کوهستانی چالوس به نام تخت سلیمان، دره‌ای وجود دارد که دریاچه زیبای ولشت در آن قرار گرفته است. این دریاچه در نزدیکی مرزن آباد و ۲۵ کیلومتری جاده چالوس واقع شده و آب این دریاچه شیرین بوده و عمقی در حدود ۲۰ متر دارد. این دریاچه زیبا محل زیست، ماهی‌های مختلف و پرندگان مهاجر می‌باشد. منظره منحصر به فرد و کم‌ نظیر دریاچه ولشت، این دریاچه را به یک جای دیدنی چالوس مبدل کرده است.

این دریاچه در لیست آثار طبیعی ملی قرار گرفته که مناسب‌ترین زمان برای گردش و بازدید از این دریاچه، فصل بهار و تابستان می‌باشد. امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در این مکان فراهم شده تا گردشگران، در این جای دیدنی چالوس، گردشی لذت‌بخش را تجربه کنند.

دریاچه ولشت از مکان‌های مناسب برای ماهی‌گیری می‌باشد که می‌توان تور ماهی‌گیری خود را به‌همراه برد. شنا در دریاچه، از تفریحات خوب این منطقه بوده که بهتر است لباس اضافه با خود بردارید. همچنین برای رفع خستگی و صرف غذا، می‌توان از رستوران‌های اطراف دریاچه استفاده کرد.

امکانات رفاهی دریاچه، خیال گردشگران را از بابت بسیاری از مسائل، راحت کرده زیرا واحد‌های اقامتی مناسبی در اطراف دریاچه برای اقامت وجود دارد و همین‌طور امکان برپایی چادر نیز در محوطه فراهم شده است. محیط سرسبز و باصفای دریاچه، سفری به یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند.

word image 37832 4

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال، بکرترین جای دیدنی چالوس و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. این مرداب با مساحتی حدود یک هکتار و عمق ۵ متر، در مرکز جنگلی انبوه و سرسبز قرار گرفته است. در میان درختان سر به فلک کشیده جنگل فین، مردابی بسیار زیبا و منحصر به فرد قرار گرفته که زیبایی آن هر گردشگری را به‌وجد می‌آورد.

با رفتن به جنگل فین چالوس، می‌توان از مرداب کندوچال هم بازدید کرد و از این منظره‌ی زیبا لذت برد. روی سطح مرداب کندوچال را گیاهان مردابی و نی، پوشانده که زیبایی منحصر به فردی به آن داده است. چشمه‌های اطراف، آب مرداب را تامین می‌کند به‌همین دلیل آب مرداب کندوچال، شیرین می‌باشد و حیوانات و پرندگان از آب آن بهره می‌برند.

سرسبزی و شادابی گونه‌های گیاهی و آرامش مطلق این مرداب، افرادی که به دنبال آرامش و دور از هیاهوی شهر هستند را جذب خود می‌کند. فصل بهار، جذابیت این مرداب چندین برابر می‌شود چون علاوه بر زیبایی و سرسبزی، آب و هوای جنگل در بهترین حالت ممکن قرار گرفته و گل‌های نیلوفر آبی، در این فصل شکوفا می‌شوند.

کاخ اجابت

کاخ اجابت دارای معماری اروپایی بوده که قدمت آن به دوران پهلوی می‌رسد. گچ‌بری‌های زیبا، تزئینات و لوسترهای بسیار شیک از جذابیت‌های این کاخ باشکوه می‌باشد. کاخ اجابت در نزدیکی منطقه کلاردشت بنا شده که اطراف آن را درختان سرسبز و زیبا پوشانده است.

دریاچه حصارچال

دریاچه حصارچال به‌عنوان آخرین جای دیدنی چالوس، در ارتفاعات کلاردشت قرار گرفته که مکانی بسیار زیبا و چشم نواز است. آب این دریاچه به‌دلیل سرد بودن اصلا مناسب شنا نمی‌باشد. دریاچه حصارچال نسبت به دریای خزر، در ارتفاع ۳۸۰۰ متری قرار دارد.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا