ریپورتاژ آگهی

ارتباط بین ویروس HPV و ابتلا به سرطان

چرب زبان

HPV (مخفف ویروس پاپیلومای انسانی)که در بین عموم مردم با عنوان ویروس زگیل تناسلی شناخته می شود در واقع بیش از هزار گونه را شامل می شود و زگیل تناسلی فقط گونه ای از آن دسته است. ابتلا به عفونت HPV از طریق تماس پوست با پوست فرد آلوده رخ می دهد و همچنین می تواند از طریق هر گونه تماس جنسی منتقل شود. محققان تخمین می زنند که در حال حاضر، تقریبا 80 میلیون نفر در ایالات متحده به عفونت HPV مبتلا هستند و هر ساله نیز 14 میلیون مورد جدید ثبت می شود.

🔔 این عفونت متاسفانه هیچ درمانی ندارد، بنابراین پیشگیری از ابتلا امر مهمی بشمار می آید!!!

در این مقاله، ارتباط بین ویروس HPV و ابتلا به سرطان، و همچنین 8 نکته که باید در مورد عفونت HPV و واکسن آن بدانید، توضیح داده می شود.

10 تا از تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی بر سلامت انسان

word image 6

میزان شیوع ویروس اچ پی وی

اکثر افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در مقطعی از زندگی خود به HPV مبتلا می‌شوند. بدن اکثر افراد، به شرط قوی بودن سیستم ایمنی بدن با این بیماری مبارزه کرده و آن را از بین میبرد.

این نکته را باید در نظر داشته باشید به دلیل تنوع زیاد این ویروس در بسیاری از موارد با دیگر عفونت های ناحیه تناسلی به دلیل نزدیک بودن علائم اشتباه گرفته می شود و استرس زیادی را برای فرد به همراه دارد. اما بهتر است بدانید بسیاری از این عفونت ها فقط و فقط با استفاده از یک پماد برای عفونت دستگاه تناسلی مردان از بین می رود. اما باید در نظر داشته باشید بهترین کار در صورت مشاهده علائم مراجعه به متخصص اورولوژی جهت تشخیص مناسب است.

احتمال ابتلا به hpv در چه افرادی بالاتر است؟

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در صورت ابتلا به HPV شرایط دشوارتری را تجربه می کنند. در مورد افراد مبتلا به HIV یا افرادی که به نوعی دچار نقص سیستم ایمنی هستند، نگرانی بیشتری وجود دارد. پس هر چه ایمن تر باشید، برای مبارزه با ویروس HPVشانس بیشتری دارید. استفاده از برخی داروها، از جمله مصرف کورتیکواستروئیدها به مدت طولانی و یا داروهای شیمی درمانی نیز، بر عملکرد سیستم ایمنی تاثیر می گذارد.

همچنین ابتلا به برخی از بیماری ها مانند نداشتن طحال، افراد را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد به این صورت که توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها کاهش پیدا می کند. افراد سیگاری‌ نیز، دیرتر بهبود پیدا می کنند. بنابراین، بیشترین نگرانی در رابطه با این که مبتلایان بتوانند با این ویروس مبارزه کنند، نسبت به موارد ذکر شده وجود دارد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

در چه صورت ابتلا به عفونت hpv منجر به سرطان می شود؟

HPV هم در مردان و هم در زنان، می تواند منجر به سرطان شود. این عفونت در زنان باعث سرطان دهانه رحم و در مردان نیز می تواند، منجر به سرطان آلت تناسلی، سرطان گلو و همچنین سرطان های دهان شود.

🔔 ویروس HPV بیشتر از طریق ناقلان مرد منتشر می شود. به همین دلیل، تزریق واکسن HPV در مردان نیز اهمیت زیادی دارد.

word image 7

تشخیص سرطان ناشی از عفونت hpv

تا زمانی که زگیل های تناسلی ظاهر نشوند، ممکن است ندانید که HPV دارید. این بیماری می تواند منجر به سرطان نیز شود، اما ممکن است علائم زمانی بروز پیدا کنند که سرطان کاملا پیشرفت کرده باشد. HPV از طریق آزمایش خون تشخیص داده نمی شود، اما پزشکان می توانند آن را با استفاده از نمونه تست پاپ اسمیر تشخیص بدهند.

سرطان مقعد در بیش از 90 درصد موارد، توسط HPV ایجاد می شود. در مردان، بیشتر سرطان های آلت تناسلی (بیش از 60 درصد) توسط HPV ایجاد می شوند. در زنان نیز، بیشتر سرطان های واژن (75 درصد) و سرطان ناحیه تناسلی خارجی (70 درصد) مربوط به HPV می باشند. بسیاری از زنان جوان، به دلیل ابتلا به سرطان دهانه رحم، جان خود را از دست می دهند. پزشک می تواند با استفاده از تست پاپ اسمیر، تغییرات اولیه در سلول هایی که ممکن است به دلیل HPV سرطانی شده باشند را تشخیص بدهد.

اگر به این عفونت مبتلا شدم حتما به سرطان نیز مبتلا می شوم؟

ابتلا به HPV اگرچه ممکن است ترسناک باشد، اما به این معنی نیست که سرطان دارید. وقتی مردم به HPV فکر می‌ کنند، ممکن است تصور کنند که سرطان دارند، اما اینطور نیست. دلیل انجام تست پاپ اسمیر، این است که حتی تغییرات کوچک سرطانی شدن در سلول ها تشخیص داده شود. سرطان دهانه رحم تقریبا در 100 درصد موارد، ناشی از HPV است.

اما ابتلا به HPV به این معنی نیست که سرطان دهانه رحم دارید و به احتمال زیاد ممکن است فقط در مراحل اولیه بیماری باشید (زمانی که سلول ها فقط غیر طبیعی هستند). بیش از 150 نوع HPV وجود دارد و تنها بخشی از آن ها می توانند منجر به سرطان شوند.

C:\Users\as\Desktop\2053871.jpg

واکسن HPV برای پیشگیری از چندین نوع سرطان موثر است؟

هیچ گونه مدرکی مبنی بر ارتباط واکسن HPV با اختلالات رشد و یا هر گونه بیماری نگران کننده دیگری، وجود ندارد. هر چه فرد در سنین پایین تر واکسن HPV را دریافت کند، ایمنی ایجاد شده قوی تر است. همچنین، تزریق این واکسن در سنین پایین تر و قبل از شروع فعالیت جنسی (یعنی قبل از اینکه فرد در معرض خطر قرار بگیرد)، ایمن تر و موثرتر است. اما دریافت واکسن بعد از 18 سالگی نیز هنوز موثر است و مطمئنا باید مورد توجه قرار بگیرد.

تزریق واکسن HPV افراد را به فعالیت جنسی تشویق نمی کند!!

برخی از والدین عقیده دارند که با تزریق واکسن HPV به فرزندان خود، رفتار جنسی آن ها را (حتی در سنین پایین) تایید می کنند. یک تصور غلط دیگر در مورد واکسن HPV این است که اگر فرزندتان را واکسینه کنید، از لحاظ جنسی بی‌ بند و بار می شود. در حالی که اصلا اینطور نیست.

همچنین، باید به خاطر داشته باشید که همه تجربیات جنسی خود خواسته نیستند. واکسیناسیون در برابر ویروس HPV یک روش محافظتی برای افرادی است که ممکن است مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و یا برای رابطه جنسی در زمانی که آمادگی ندارند، تحت فشار قرار بگیرند.

تا چه سنی تزریق واکسن موثر است؟

هیچوقت برای تزریق واکسن HPV دیر نیست، حتی در 40 سالگی. در حال حاضر، امکان تزریق واکسن HPV هم برای مردان و هم زنان، تا سن 45 سالگی تایید شده است. اگرچه بهتر است این واکسن را قبل از شروع فعالیت جنسی خود دریافت کنید. همه افراد باید این واکسن را دریافت کنند و مسئولیت مراقبت ‌های بهداشتی و سلامتی خود را بر عهده بگیرند و سپس آن را برای فرزندان خود نیز تهیه کنند.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا