ریپورتاژ آگهی

آموزش ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی

چرب زبان

یکی از جذاب‌ترین روش‌های پرورش خلاقیت کودکان ساخت کاردستی است. بچه‌ها دوست دارند در کنار پدر و مادر یا خواهر و برادر بزرگ‌تر خود به انجام کارهای جدید مشغول شوند و چه کاری بهتر از ساخت کاردستی؟! کمک گرفتن از کودک در ساخت کاردستی مهارت‌های تصمیم‌گیری، حل مسئله، تفکر انتقادی، تمرکز و همچنین مهارت‌های دست‌ورزی و استفاده از ابزار را در او تقویت می‌کند. کودکانی که در ساخت کاردستی مشارکت می‌کنند، روحیه تیمی بالاتر و مهارت‌های حرکتی قوی‌تری خواهند داشت. ازهمین‌رو در این مقاله تصمیم گرفتیم به آموزش ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی بپردازیم. با مطالعه این مقاله، ایده‌های جذابی برای ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی برای کودکان به دست خواهید آورد.

زنبور چوبی؛ جذاب‌ترین کاردستی با وسایل دور ریختنی برای مدرسه ساده

ساخت انواع حیوانات و حشره‌ها یکی از ایده‌های جذاب برای ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی است. با این کار کودکان می‌توانند ضمن لذت بردن از فرایند ساخت کاردستی، از آن برای اجرای نمایش و بازی استفاده کنند. برای ساخت زنبور به وسایلی مانند چوب بستنی، رنگ و قلم‌مو، نی نوشابه، چسب، قیچی و ماژیک نیاز دارید. هنگام خرید انواع قیچی توصیه می‌کنیم حتما یک قیچی پلاستیکی و محافظ‌دار برای کودکتان تهیه کنید تا دست او حین ساخت کاردستی آسیب نبیند.

ابتدا چوب‌های بستنی را کنار هم قرار دهید و آن‌ها را به‌صورت عمودی به هم وصل کنید. هرچقدر تعداد چوب‌ها بیشتر باشد، زنبور بزرگ‌تری خواهید داشت. حالا چوب‌ها را به‌صورت یکی در میان زرد و مشکی کنید. البته می‌توانید قبل از چسباندن چوب‌ها به هم آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. برای ساخت بال‌های زنبور، یک برگه سفید یا طلق بی‌رنگ را به‌صورت قطره آب برش دهید و دو طرف چوب‌های بستنی بچسبانید. از نی نوشابه مشکی هم می‌توانید برای ساخت شاخک‌های زنبور استفاده کنید. چشم‌های آماده جذابیت کاردستی شما را بیشتر خواهد کرد. بااین‌حال با استفاده از کاغذ سیاه و سفید می‌توانید چشم‌های زنبور را ایجاد کنید. در نهایت نیز با خودکار یا ماژیک رنگی برای زنبورتان یک دهان بکشید.

زنبور چوبی؛ جذاب‌ترین کاردستی

شیر جنگل؛ بهترین ایده ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی آسان پسرانه

برای ساخت شیر جنگل می‌توانید از وسایل ساده‌ای مانند یک بشقاب یک‌بار مصرف کوچک، دو قاشق یک‌بار مصرف، ماژیک و چند برگ خشک درخت سپیدار کمک بگیرید. اگر وسایلی مانند قیچی، چسب و گواش ندارید، حتما ابتدا نسبت به خرید چسب و سایر وسایل موردنیاز اقدام کنید. ابتدا بشقاب یک‌بار مصرف را با گواش یا هرچیز دیگری به رنگ زرد درآورید. این بشقاب قرار است صورت شیر شما باشد.

برای ساخت چشم‌های شیر، دسته قاشق‌های یک‌بارمصرف را جدا کنید و روی برآمدگی آن مردمک چشم شیر را بکشید. چشم‌ها را داخل بشقاب بچسبانید. برای دماغ کاردستی خود نیز می‌توانید یک پنبه را گلوله‌شکل کرده، با مشکی رنگ بزنید و آن را روی صورت شیر بچسبانید. پوزه و سبیل شیر کاردستی را نیز با ماژیک زیر دماغ بکشید.

حالا بشقاب را برگردانید و برگ‌های خشک سپیدار را دور تا دور آن بچسبانید. این برگ‌ها نقش یال شیر را بازی خواهند کرد. برای ساخت گوش‌های شیر نیز از یک کاغذ رنگی یا فوم زردرنگ استفاده کنید.

شیر جنگل؛ بهترین ایده ساخت کاردستی

آویز آدم برفی؛ کاردستی با وسایل دور ریختنی آسان دخترانه

برای ساخت کار دستی با وسایل دور ریختنی دخترانه و پسرانه می‌توانید از در بطری پلاستیکی کمک بگیرید. برای این کار به سه در بطری هم‌اندازه سفیدرنگ، سه عدد دکمه رنگارنگ، چشم آماده، روبان سفید، چسب، خودکار رنگی و کاغذ رنگی نارنجی نیاز دارید. ابتدا روبان را از وسط تا کنید. یکی از درهای بطری را از قسمت فرورفتگی روی قسمت انتهایی روبان بچسبانید. بطری دوم و سوم را هم به‌ترتیب روی روبان قرار داده و آن‌ها را چسب بزنید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

بالاترین در بطری سر آدم برفی شما خواهد بود. چشم‌ها و دماغ هویجی‌شکل را روی سر آدم برفی بچسبانید و دهان آن را با خودکار بکشید. یکی از دکمه‌ها را روی در بطری دوم و دو دکمه دیگر را روی پایین‌ترین در بطری چسب بزنید. به همین سادگی آویز آدم برفی شما آماده است.

آویز آدم برفی؛ کاردستی با وسایل دور ریختنی

تهیه لوازم موردنیاز کاردستی؛ مهم‌ترین گام برای ساخت کاردستی

در این مقاله به آموزش ساخت انواع کاردستی با وسایل دور ریختنی خانه پرداختیم تا لحظات دلنشینی را در کنار فرزندتان سپری کنید. کاردستی همواره یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دوران مهد کودک، پیش‌دبستانی و حتی دبستان است که قوه خلاقیت و مهارت‌های دست‌ورزی کودکان را بهبود می‌بخشد. برای ساخت کاردستی حتما لازم نیست انواع وسایل گوناگون را در اختیار داشته باشید؛ بلکه با وسیله‌های موجود در خانه هم می‌توانید با کمک فرزندتان یک کاردستی جذاب درست کنید.

در ساخت کاردستی، وسایلی مانند قیچی، چسب، خودکار و ماژیک رنگی و سایر وسایل رنگ‌آمیزی ضروری است. برای تهیه این وسایل روی فروشگاه نوشت افزار ایران تحریر حساب کنید. این فروشگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه در تامین و توزیع انواع لوازم تحریر، یکی از سایت‌های اینترنتی معتبر برای خرید لوازم موردنیاز پیش‌دبستانی و مدرسه است. برای خرید انواع نوشت‌افزار و لوازم تحریر به سایت این مجموعه به آدرس irantahrir.shop سر بزنید یا کلمه «ایران تحریر» را در گوگل جست‌وجو کنید تا به این سایت فروشگاهی برسید.

میلاد حیدری

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای هموطنان عزیزم در سراسر دنیاست. به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود. سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا